Inovativna inicijativa dizajnirana da osnaži mlade esport talente sa fokusom na obrazovanje i podršku mentalnom i fizičkom zdravlju, dok istovremeno stvara zdravije okruženje za igranje i takmičenje, takođe u saradnji sa Svetskom zdravstvenom organizacijom.
Novo poglavlje gejminga
U novom poglavlju putovanja kuće u svetu gejminga, Gucci i takmičarska gejming platforma FACEIT su lansirali Gucci Gaming Akademiju. Ova inicijativa, prva ovakvog tipa koju je kreirao luksuzni modni brend, osmišljena je da osnaži mlade esport talente razvijajući njihove veštine i povećavajući njihove mogućnosti. Akademija će započeti sa prvom generacijom od 4 igrača koji već takmiče u FACEIT Pro League (FPL), a cilj je da se ovaj broj povećava tokom vremena. Selekcija kandidata se zasniva ne samo na performansama u igri, već i na intervjuu koji procenjuje lične vrednosti aplikanta i veštine međuljudske komunikacije, uključujući njihovu sposobnost za timski rad i pristup rešavanju konflikata. Takođe će biti uključeni u aktivnosti Gucci Changemakers u budućnosti.
Akademija je predstavljena kroz poseban film u kojem jedan od ambasadora, James Bardolph, vodi mladi mentija kroz njegov prvi dan na poslu. Ova priča odražava cilj Akademije da podržava nadolazeće igrače kroz iskustvo i izlaganje, pružajući im alate koje su im potrebni za uspeh.
Podrška Svetske zdravstvene organizacije (WHO)
Uz podršku Svetske zdravstvene organizacije, inicijativa će posebno obratiti pažnju na rešavanje sve većeg broja mentalnih i fizičkih problema s kojima se suočavaju zbog pritiska performansi tokom igre i zabrinutosti u vezi s online kritikom. Često zanemareni, ovi problemi, zajedno sa sveprisutnom prisutnošću dezinformacija na internetu, sada su neodvojiv deo iskustva mladih esport talenata dok se probijaju kroz potencijalne karijere u ovoj oblasti.
Andy Pattison, Tim lider za digitalne kanale u Odeljenju za digitalno zdravlje i inovacije u WHO, kaže da “sedeći način života povezan sa igranjem može izložiti ljude riziku od razvoja različitih fizičkih i mentalnih zdravstvenih problema, uključujući depresiju.” Biancamaria Cavallini iz kompanije Mindwork, psihološke konsultantske firme i pružatelja podrške mentalnom zdravlju za Akademiju, dodaje da “pritisci i očekivanja da postižu sve viši nivo i da ostvare profesionalne ciljeve predstavljaju jedan od najkritičnijih problema s kojima se igrači suočavaju, izazivajući visok nivo anksioznosti u vezi sa njihovom budućnošću i karijerom.”
Pored programa Akademije koji obuhvata grupne i individualne aktivnosti za unapređenje veština u njihovim igrama, takođe će biti organizovane posebne sesije sa specijalizovanim psiholozima i drugim stručnjacima. “Svi, bez obzira ko su i odakle dolaze, trebalo bi da imaju pristup informacijama o mentalnom zdravlju. Podjednako, svako ima ulogu u promociji mentalnog zdravlja i dobrobiti u svojoj zajednici, uključujući esport zajednicu. Kada se ljudi osećaju sigurno i podržano, veća je verovatnoća da će deliti svoja iskustva i pomoći drugima da prevaziđu svoje izazove”, kaže Pattison.
Važan element Akademije je mentorska podrška, imajući na umu da će učesnici ovih sportista biti uzori sutrašnjice. Serija ambasadora će pratiti sportiste i pomoći im da uspešno prođu kroz svoja lična i profesionalna putovanja, koristeći svoja sopstvena iskustva kako bi ih vodili. Christopher “GeT_RiGhT” Alesund, široko smatran jednim od najboljih igrača u istoriji Counter Strike-a, je jedan od takvih ambasadora. Razmišljajući o svom vlastitom putovanju, napominje da “tokom poslednjih 2-3 godine čini se da postoji kolektivno buđenje u vezi sa važnošću mentalnog zdravlja u esportu.” On smatra da je Akademija odličan pokretač za dalje povećanje vidljivosti ovih tema pred širom javnošću, dodajući da “otvorenost i volja da se diskutuje o ovim problemima ključni za dalji napredak.”
Kako igrači završavaju svojogodišnji boravak u Akademiji, profesionalci poput Cavallini iz kompanije Mindwork će voditi grupne sesije o specifičnim temama kako bi razvijali njihovo mentalno zdravlje kao profesionalni esport igrači. “Glavni alat za pomoć da se osećaju da se najzdravije snalaze u ovom okruženju je da im se omogući da se osećaju da nisu sami u svim teškoćama koje će sresti na svom putu karijere. Takođe bi bilo korisno edukovati njihove porodice i prijatelje o esportu i profesiji profesionalnog igrača, kako bi ih podržali bez predrasuda.”
Kroz svoj fokus na mlade talente, Gucci Gaming Akademija ima za cilj da podstakne napredak u podizanju svesti o mentalnim i fizičkim zdravstvenim problemima unutar gejming sfere, teži ka scenariju u kojem prevencija postaje prioritet. Marc Ogihara, osnivač agencije za upravljanje esportom u Alesundu, Forevr, deli ovaj stav, komentarišući da “jak mentalni i fizički zdravlje ima ključnu ulogu tokom celog života i uvek bi trebalo da se prioritetno tretira. Ako smo u mogućnosti da bolje sprečimo ili lečimo stanja, trebalo bi to da učinimo.” Cavallini dodaje da bi se borila protiv stigme koja okružuje ove probleme povećanjem svesti “uključivanjem igrača u kampanje prevencije i psihološko-obrazovnu obuku.”
Osim što se bavi ovim problemima unutar industrije, Akademija takođe ističe pozitivne uticaje koje igranje igara ima na mlade talente. Pattison iz WHO-a citira najnovija istraživanja koja tvrde da “kada se radi umereno, online gejming može pomoći igračima da unaprede veštine rešavanja problema, ublaže depresiju i anksioznost, kao i da pomognu ljudima sa fizičkim ograničenjima da prevaziđu svoje stanje.” Ogihara takođe naglašava da “esport pruža priliku da postanete deo zajednice sa istomišljenim ljudima, da osećate pripadnost.”
Saznajte više na http://pro.faceit.com/gucci-gaming-academy – veb stranici koju su kreirali Gucci i FACEIT, sa sadržajem o Gucci Gaming Akademiji, uključujući resurse Svetske zdravstvene organizacije o zdravlju i dobrobiti.