U četvrtak, 1. decembra u pet dvorana CineStar arene u Zagrebu okupilo se preko 80 govornika iz različitih područja digitalnog poslovanja i preko 750 posetilaca, kako bi obeležili prvu poslovnu konferenciju o gamingu i metaversu – Game Changer!
Sa svojim jedinstvenim konceptom, Game Changer je prvi put uspeo da poveže gaming industriju sa oblastima WEB3, eCommercea, cyber sigurnosti, AI, medija i marketinga, na putu prema metaverzumu budućnosti.
”Povezali smo vrhunske stručnjake iz raznih industrija uz koje podižemo svest i približavamo ovu važnu tematiku kod svakog pojedinca koji želi da zakorači u svet gaminga, od studenata, IT profesionalaca, poslovnih zajednica, umetnika i gaming entuzijasta, do pojedinaca koji planiraju da učestvuju u dinamičnom procesu transformacije prema gaming, web3 budućnosti i metaverse svetu. To nam je glavni cilj; gaming približiti svima tako da je jasan i dostižan.”, istakao je organizator Matija Vučković.
Prezentacijom analize i trendova Andrej Knez CMA iz Bloomberg Adria otvorio je samu konferenciju, a jedna od najbitnijih brojki koje je predstavio bila je upravo ona o vrednosti gaming industrije, za koju projekcije idu da će u 2025. godini iznositi 211 milijardi dolara.
Od najaktuelnijih tema, o strimingu, monetizaciji i mogućnostima plaćanja u svetu gaminga razgovarali su Aleksandar Gavrilović, Nikola Jordanoski, Antun Lucić i Filip Šaravanja, a o i dalje popularnom svetu kriptovaluta i NFT-ova pričao je Vlaho Hrdalo, predsednik hrvatskog udruženja za blockchain i kriptovalute – UBIK.
Bitne teme za organizatore bile su internet nasilje i sama sigurnost u gamingu, ali na svim nivoima i u celoj infrastrukturi koja prati ovaj domen. Diskusije na ovu temu su se odvijale u dvorani 3, gde ste imali priliku da čujete od Tomislava Ramljaka, voditelja Centra za nestalu i zlostavljanju djecu. Svoja iskustva, statistike i glavne izazove izneli su i Dario Marčac, poznati Tik Toker i edukator na tom polju s timom influensera.
Naravno ne možemo da zaboravimo na esports, koji je oduvek bio spregnut sa gamingom u globalu. O tome da li je esportu mesto na Olimpijskim igrama pričali su Zlatko Mateša, Damir Martin, Enis Papić i Nenad Hadžihajdić, a panel je vodila Sanda Mamić. Tema se ispostavila izrazito slojevitom i dubokom, uz zaključak da je samo pitanje vremena kada će esports globalno biti uvažen kao pravi sport.