Sportske igre su jedna od najpopularnijih esports disciplina na svetu, a posebno na najvećem gejming tržištu, Kini.
Kineski obožavatelji fudbala ne prave veliku razliku između realne stvari i digitalnih zvezda, a prema poslednjim istraživanjima njih 52% podjednako uživa u oba oblika sporta. To je drastično više u poređenju sa velikom evropskom petorkom (Španija, Engleska, Nemačka, Italija i Francuska), gde se brojevi kreću u proseku oko 29%.
Žanr sportskih igara je veoma popularan u esports ekosistemu, a FIFA i Pro Evolution Soccer su dva naslova koja predvode žanr. Mnogi igrači su obožavatelji sporta, a u isto vreme vole i da prate virtuelna takmičenja, tako da razlika između ove dve ”discipline” postaje sve zanemarljivija. Međutim ne dele svi navijači mišljenje sa kineskom publikom.
Oko 36% francuskih fudbalskih navijača izjednačava realni fudbal sa esportsom, i to je najveći procenat u poređenju sa drugim većim evropskim zemljama. Ovo poređenje se najmanje sviđa Nemcima, koji beleže stopu od 23%.
Još jedna zanimljiva statistika je da su ljubitelji fudbala iz Kine i SAD najzainteresovaniji za esports. Oko 84% fudbalskih navijača iz Kine, je prema istraživanjima, zainteresovano da gleda esports, dok u SAD oko 66% bi pratilo ista takmičenja. Na starom kontinentu navijači su uzrdržaniji. U Španiji 58% ljubitelja fudbala interesuje fudbalske igre, dok je u Velikoj Britaniji i Nemačkoj taj broj 47%.
Kineski pratioci fudbala najviše i igraju fudbalske simulacije. Oko 11% je deo esportsa na neki način. Sa druge strane, američki ljubitelji fudbala najviše na svetu gledaju esports, dok kinezi gledaju i igraju esports za 25% više od drugoplasiranih Amerikanaca.