U League of Legends: Wild Rift-u imamo mnoštvo različitih elemenata u igri o kojima moramo posedovati dovoljno znanja kako bi lakše došli do pobede. Ovo je situacija sa svakom novom igrom, a u Wild Riftu nije dovoljno znati šta svaki šampion radi, već i koji su idealni itemi za njega.
Na internetu sigurno možete naći gajdove za iteme koje trebate da skupljate za omiljenog šampiona, ali ako imate iskustva sa mobama, onda znate da vam identičan set itema ne može uvek pomoći. Zato je bitno dobro poznavati sve prednosti i mane određenih itema kako bi na licu mesta pravili kalkulacije i izmenili svoje buildove. Sigurno ćete uzdići vašu igru na viši nivo ako reaktivno pravite iteme, dok mehaničko skupljanje itema može lako da vas ostavi nespremne za planove koje ima protivnik. U ovom tekstu objasnićemo kako da efikasno koristite iteme, unapredite svoje znanje i kupujete stvari koje su vam zaista potrebne u meču.
Za nove igrače najkomplikovanije je razumeti sve statistike i njihovu upotrebu u toku partije. Iako nije teško shvatiti generalan opis svakog stata, detalji kao što su ograničenja i prioriteti su od vitalne važnosti za buduće buildove. Ovi statovi su ono na šta ćete obraćati pažnju kada birate šta želite da skupite svom šampionu, i u nastavku bavićemo se detaljnije o vrstama koje se nalaze na itemima u igri.
ATTACK DAMAGE
Attack Damage (AD) ili Physical Damage je glavna jedinica koja pokazuje koliki damage nanosite. Povećava jačinu vaših običnih udaraca ili AD magija. Iteme sa ovim statom uglavnom skupljaju šampioni koji spadaju u klasu Marskmena, Fightera i AD Assassina. Skupljajte ove ajteme kada se vaš šampion najviše oslanja na osnovne udarce za damage ili pushovanje kula.
ATTACK SPEED
Attack Speed povećava brzinu kojom ispaljujete napade na neprijatelja. Ovo je sekundarni stat kada se odlučite da skupljate iteme za damage. Koristan je za slične situacije kao i Attack Damage, a Marksmeni, i poneki mageovi, koriste iteme sa ovim statom.
ARMOR
Armor smanjuje damage koji primate od osnovnih napada i sposobnosti koje su poboljšane sa Attack Damageom. Ove iteme koriste uglavnom Tenkovi, ali svakako dobro dođu kada protivnik ima dosta AD šampiona.
ARMOR PENETRATION
Armor Penetration pomaže da smanjite procenat Armora neprijateljskom šampionu, kako bi vaši napadi bili delotvorniji. Fokusirajte se na iteme sa ovim statom ako protivnik skuplja dosta Armora. Oni će vam najviše pomoći kada se borite protiv Tenkova i Bruisera.
LETHALITY
Itemi sa ovim statom smanjuju Armor protivnika za definisanu vrednost i korisniju su protiv šampiona koji prirodno nemaju mnogo Armora. Uglavnom ih koriste AD Assassini koji se fokusiraju na mete kao što su Marskmeni, Mageovi, protivnički Assassini ili supportovi.
CRITICAL STRIKE CHANCE
Critical Strike udvostručuje damage koji biste naneli sa običnim udarcima ili sposobnostima. Svaki šampion ima Critical Strike Chance 0%, što znači da ćete morati da skupite iteme da bi dobili ovaj stat. Critical Strike ne može da pređe 100% i trebalo bi da ga koriste šampioni koji prave visok damage.
PHYSICAL VAMP
Physical Vamp je health koji vam se vraća kada nanosite damage. Ovaj stat jurite kada već pravite solidan damage kako bi što duže ostali živi u timskim tučama. Physical Vamp radi kada udarate šampione, minjone i monstere iz džungle.
ABILITY POWER
Ability Power povećava jačinu vaših magija i efekata. Postoje i šampioni koji mogu da poboljšaju svoje osnovne udarce sa ovim itemima. Mageovi, Enchanteri i AP Assassini vole da skupljaju ove statove.
MAGIC RESIST
Ability Power se najbolje poništava sa Magic Resistom. Ovaj stat se preporučuje Tenkovima, ali je i veoma koristan ako protivnički tim najviše damage-a pravi putem magija.
MAGIC PENETRATION
Stat smanjuje efikasnost Magic Resista i skuplja se samo ako već imate dobar Ability Power, ili protivnik ima visok Magic Resist. Baš kao i Lethality, Magic Penetration ima tačnu vrednost i efikasan je protiv šampiona koji nemaju nikakav ili slab Magic Resist.
HEALTH/HP REGENERATION
Health ili HP je cifra koja određuje koliko vam je ”života” ostalo. HP Regen vam pomaže da vratite određenu količinu healtha nakon određenog vremena. Gotovo svi šampioni uzimaju iteme koji poboljšavaj health, ali Tenkovi i Bruiseri daju prednost ovom statu.
MANA/MP REGENERATION
Mana je resurs koji koriste svi šampioni. Potrebna vam je za bacanje magija, a MP Regeneration je koristan za šampione koji imaju dosta sposobnosti i žele da ih što više iskoriste u tučama. MP Regen vam rifrešuje brže vaš mana bar, i ovaj stat nije koristan velikom broju šampiona. Zato budite sigurni da je zaista potreban vašem miljeniku.
ABILITY HASTE
Ability Haste vam pomaže da sekunde brže prolaze. On vam daje procentualni cooldown reduction pomoću kojeg možete češće da bacate svoje magije. Ako naš šampion ima 25% Ability Haste, to znači da može da baca magiju na svakih osam sekundi, dok bez ovog stata bi mu trebalo 10.
MOVEMENT SPEED
Movement speed je broj piksela za koliko se vaš šampion pomeri od tačke a do tačke b. Gotovo svaki šampion želi da stigne do svoje maksimalne brzine kretanja kupovinom Bootsa. Marksmeni i Bruiseri koriste više itema sa Movement Speedom da bi mogli lako da se kreću u tučama.