Nakon nešto više od dve godine neizvesnosti i loše komunikacije Valve-a sa svojim igračima, više nema nikakve sumnje, rad na Artifactu je i zvanično obustavljen.
Vlave je Artifact najavio tokom Dota 2 Internationala 2017. godine, što nije bilo tako sjajno prihvaćeno od strane publike, koja se pre svega nadala novom HLTV naslovu. Ipak, kako je polako napredovala igra, interesovanje je postepeno poraslo. Izlaskom Beta verzije, Artifact je privukao ogromnu publiku, zbog čega je i sam Valve najavio da u budućnosti planira da održi Artifact International sa nagradnim fondom od 1,000,000 dolara.
Zvaničnu objavu, The Future of Artifact, možete pročitati klikom na link.
Zatim je usledio i izlazak same igre, koja je samo prvog dana prikupila preko 60,000 igrača, što uopšte nije loša brojka za jednu ovakvu igru. Ipak, vrlo brzo je počelo da se širi ogromno nezadovoljstvo igrača, jer je sistem bio veoma pokvaren. Igra je koštala 20$, što nije malo samo po sebi, ali je od igrača takođe tražila velika ulaganja kako bi mogli da naprave validne i dobre špilove. Iako je igra mehanički bila dosta dobra, pošto je donela neke potpuno nove sisteme u TCG žanr, bila je preskupa za igrače, koji su vrlo brzo napustili Artifact.
Iako je Valve u narednim nedeljama pokušao da popravi neke probleme i olakša igračima da dođu do novih karata, takvi pokušaju nisu bili dovoljno dobri, a igrači su nastavili da dolaze. Iako je svima bilo evidentno da je neophodno da Artifact postane Free to play kako bi opstao u današnjem tržištu, Valve je odbijao to da uradi, a igra je nakon samo 3 meseca bila gotovo mrtva. Ipak, još uvek nije bilo kasno, a jednostavna promena sistema monetizacije je mogla da spasi ovaj naslov propasti. Developeri su se potom odlučili na još jedan katastrofalni potez, a to je da krenu na kompletnoj promeni igre, što je ultimativno bio kraj za ovaj simpatični kartaški naslov.
Iako su još jednom slagali svoje igrače kada su potvrdili da je Artifact nešto čemu su se posvetili na duže staze, igrači nisu previše razočarani, jer su se navikli na užasan odnos kompanije prema svojim igračima. Svima je bilo jasno kako je ova igra mogla da se spasi propasti, ali kao da im to uopšte nije bilo u planu. Na kraju su uspeli da zarade veliki sumu novca u veoma kratkom vremenskom periodu, što je često glavni cilj mnogih velikih kompanija.
U svom obraćanju fanovima, Valve je juče napisao da su odlučili da ugase ovaj projekat, pošto je interesovanje bilo premalo, pa nisu videli razlog zašto bi nastavili da se trude oko njega. Izjavili su je baza igrača bila premala, a mi bi ih samo pitali:”Ko je kriv za to”?
Kao neko ko je voleo ovu igru, žao mi je što se ovako završava nešto što je vrlo lako moglo da se izbegne, samo da Valve nije bio toliko pohlepan. Da li ste vi ikada imali priliku da isprobate igru i da li vam se uopšte dopala?