Da li ste znali da u Srbiji postoji organizacija koja organizuje izuzetno uspešne Heroes of Newerth turnire?
Upoznajte jednog od osnivača organizacije HoNest, koji je ovom prilikom odlučio da zadrži svoju anonimnost, i da ostane na svom online nadimku, Džili.
RUR: Ćao Džili. Za početak nam reci nešto o sebi i čime se baviš.
Džili: Zdravo svima. Pre svega sam veliki zaljubljenik u računare, programiranje, i naravno gaming. Programiranje sam počeo da učim pre 6 godina, dok skoro 3 godine imam posao u domenu IT-ja na poziciji Data Engeneer-a. Radim kao backend developer sa bazama podataka, na razvijanju ETL aplikacija za masovno prebacivanje i čuvanje podataka, dok u slobodno vreme radim za HoNest kao web developer.
RUR: Opiši nam tvoj ulazak u svet gaminga i prvi susret sa HoN-om.
Džili: Iskreno, u detinjstvu sam igrao samo PES i NBA, dok sam nešto kasnije u srednjoj školi, na nagovor drugara probao i WoW. Nisam bio oduševljen, valjda zato što sam bio baš loš u igri. Nakon tog neuspeha pojavila se i Heroes of Newerth beta, koju nam je drugar takođe preporučio. Tako smo svi iz razreda počeli da pikamo HoN.
Sećam se da smo od rane zore pričali o HoN-u, a u školu smo ujutru dolazili i pre prvog časa. U učionici smo često bili već u pola 7 ujutru, pričajući o partijama koje smo igrali prethodno veče. Tako smo jednom načisto izludeli drugaricu, koja nam je rekla, citiram: ”Da li ste vi normalni!? Celo veče igrate i celo jutro pričate o toj igrici!” Bilo je baš zabavno.
RUR: Objasni nam šta je HoNest.
Džili: HoNest je za sada, hajde da kažem, online organizacija koja organizuje turnire za MOBA igru Heroes of Newerth. Takođe se trudimo i da edukujemo igrače, pa smo tako stvorili stranicu koja se zove Hero Counter, gde smo počeli da ubacujemo informacije o herojima, kako im kontrirati, sa kojim herojima ih je dobro igrati, i slično. Cilj nam je da promovišemo igru i da pokažemo da i dalje postoje ljudi koji žele da joj pomogni i da je ožive.
RUR: Opiši nam nastanak HoNesta. Koja je tvoja uloga u organizaciji? Čime se tačno bavite?
Džili: HoNest je nastao 19. jula prošle godine, sa ciljem da se nastave turniri koji su se organizovali i pre tog datuma. Moja konkretna uloga je da održim komunikaciju između svih ljudi koji su vezani za HoN. Tako na primer često dolazim u situaciju da se preko discorda kuckam sa desetak ljudi istovremeno, od komentatora, igrača, spectatora, pa sve do osobe koja je upravo ušla na server i želi da se verifikuje.
Ljudi ulaze na server i verifikuju se sa svojim ingame nadimkom, a zatim ih bot proverava i registruje na turnir. Nakon toga, podaci se osvežavaju i prikazuju na našem web sajtu. Bot ima pristup samoj igri, odakle radi proveru i računa timski MMR. Bot je kreiran tako da može da radi i na drugim serverima, pa ako je neko zainteresovan da ga koristi, može nam se javiti.
Organizacija ima oko 15 članova, i svi smo iz Srbije. Moja desna ruka je Rockstedi, koji je inače osnivač zajedno sa mnom i moj dobar drug još iz srednje škole. On je takođe u IT svetu, guru programskog jezika Pajton. On je takođe tvorac našeg discord bota, T.O.U.R. (Tournament Organizer Using Robot), koji nam pomaže u samoj organizaciji turnira.
Tu je i Art3missia, koja nam trenutno pomaže oko kreiranja prezentacije i pronalaženju sponzora. Steffz0r vodi računa o lobijima i rešava sve nedoumice dok su mečevi u toku, u smislu da li za neki meč treba remake, i tako dalje. Zaharus je naš dizajner. Casual gamer. Martial artist. Nije MMA, samo je MA! Šalu na stranu, Zaharus je zadužen i za streamovanje naših turnira i vođenje intervjua pre početka istih. U organizaciji je još oko 10 ljudi koji nam pomažu, i bez njih ne bismo uspeli.
RUR: Opiši nam vašu saradnju sa Frostburn Studios.
Džili: Pre HoNest-a su postojali HoN turniri, ali je iz nekih razloga, koje ne želim da iznosim javno, organizacija za koju je 80% ljudi iz HoNest-a radila, prestala da teži ka HoN turnirima. Nakon toga se Frostburn obratio meni, gde sam ja pitao i ostale, koji su izrazili želju da i dalje rade na HoN-u. Trenutno imamo punu podršku ljudi koji održavaju i razvijaju HoN.
Dobijamo gold coin-e kao vid nagrade za turnire, kao i svu podršku unutar igre, kao što su posebni serveri za turnire i staff spectate modove za praćenje mečeva.
Dobijamo i podršku sa Facebook stranice Heroes of Newerth, koja ima milion lajkova, gde svaki naš post dostiže veoma lep broj ljudi. Takođe su nam obezbedili ingame banner, gde se nalaze informacije o našem turniru, tako da ne postoji čovek koju uđe u igru a da nije video naš post.
RUR: Opiši nam trenutnu HoN scenu i turnire koje organizujete.
Džili: Trenutno organizujemo 2 vrste turnira – za mape MidWars i Forest of Caldavar (FoC). Za prošli MidWars turnir prijavilo se 37 ekipa, ali nam je trenutni kapacitet nažalost samo 16 timova po turniru.
Što se tiče FoC, maksimalno smo imali 12 ekipa, od kojih je 5-6 timova imalo igrače sa rejtingom preko 1900. Maksimalni MMR u HoN-u je 2050, i samo jedan igrač je dostigao ovaj rejting. U HoN-u trenutno postoji sigurno 15-ak jakih timova što se tiče FoC mape, a prošle godine sam viđao i turnire sa 32 ekipe.
FoC je dosta gledaniji od MidWars-a. Na streamu prethodnog turnira smo imali maksimalno 326 pregleda, i jako smo zadovoljni.
RUR: Na kom nivou je trenutno interesovanje za HoN u Srbiji?
Džili: Da budem iskren, nisam siguran koliko ljudi iz Srbije igra HoN, ali s obzirom da je igra besplatna, verujem da postoji dobar broj igrača. Sajt nam najviše posećuju Srbi, pa zatim Šveđani, Nemci i Amerikanci. Nadam se da ćemo ovom prilikom zainteresovati i druge ljude iz regiona.
RUR: Šta misliš da je potrebno da bi se HoN ponovo ”vratio na mapu”? Da li misliš da je moguće da igra u trenutnom stanju stoji rame uz rame sa popularnim mobama kao što su League of Legends i Dota 2?
Džili: HoN je uvek bio tu negde. Moje mišljenje je da mu je uvek falilo malo, ali da za to malo ljudi nisu dovoljno gurali, već su odustajali, a da nisu znali da je samo još jedan korak dovoljan da bi izbili na površinu. Ljudi kao što je ElementUser imaju želju, i mislim da uz pomoć zajednice definitivno imamo šansu da postignemo nešto veliko. Samo 64-bitno izdanje HoN-a, gde je feeling u samoj igri mnogo poboljšan u smislu FPS-a, kao i 64-bitno izdanje za MAC korisnike, koje stiže za koji mesec, govori da igra ima potencijal.
Takođe su povećani kapaciteti servera, ako i sama zaštita (što je bio jako veliki problem). Mislim da je naredni cilj poboljšanje u domenu marketinga i pokušaj, za taj još jedan korak, koji vodi na površinu.
RUR: Da li si zadovoljan kako napreduje organizacija? Kakvi su vam planovi za budućnost? Šta je sledeći korak za HoNest?
Džili: U početku nam je bilo teško da se organizujemo i da nađemo ljude, posebno zbog prethodnog razilaženja koji sam pomenuo. Nakon već četiri uspešno održanih turnira, rekao bih da smo povratili poverenje zajednice i da nam brojke u poslednjem mesecu dosta skaču.
Posao je za sada isključivo volonterski, nemamo skoro nikakvu zaradu, već smo trenutno u fazi ulaganja. U 2021-oj planiramo da svakog meseca organizujemo turnir, naizmenično MidWars i Forest of Caldavar, od kojih 2 za cilj imaju da budu ozbiljniji, u smislu nagrada. U potrazi smo za sponzorom, i ako možda još uvek ne znamo šta znači sponzor, osećamo da nam je blizu, jer se baš trudimo i imamo dosta dobar proizvod, tačnije tri proizvoda: Discord bot, Web Site i naravno najbitnije HoN game.
RUR: Koji je tvoj omiljeni Heroes of Newerth heroj i zašto?
Džili: Ovo je jako teško pitanje. Najviše mi leži support uloga, jer nekako volim da spašavam i pomažem saigračima. Andromeda je po meni dosta jak i uticajan heroj, sa swapom koji u ključnom trenutku može da spasi carry-ja i totalno preokrene tuču.
Takođe volim i takozvani suicide role, kada imate saigrača koji ide woods, pa vas na lejn pošalju 1vs2. Tu mi najviše leže Pharaoh ili Magmus, gde Pharaoh sa svojim prvim spellom i mumijama može da muči carry-ja i supporta u isto vreme, dok Magmus stunom i potkopavanjem može da izbegne smrt.
Na kraju moram da spomenem i woods role i heroja Parasite, koji voli da iskoristi creepove iz šume i dosađuje neprijateljima.
Izbegavam carry i mid uloge, suviše je to stresno za mene :D
RUR: Da li imaš još nešto da dodaš?
Džili: Zahvalio bih se Klan RUR-u na ovom intervjuu i svima koji su nam pomogli oko organizacije. Ako sam nekoga zaboravio da spomenem, izvinjavam se!
RUR: Hvala ti na izdvojenom vremenu! Želimo tebi i HoNest organizaciji puno sreće u 2021-oj!
Snimke turnira možete pogledati na HoNest Twitch i YouTube kanalima. Vesti o narednim turnirima možete pratiti i na zvaničnom HoNest discord serveru. Više o HoNest-u možete saznati na zvaničnoj stranici organizacije.
Ako želite da čujete iskustva drugih ljudi sa naših prostora koji se bave gejmingom, pročitajte intervju sa Stefanom ”Riot R4kiya” Jevremovićem, koji kao deo Riot tima trenutno radi na Valorantu, intervju sa našim 3D umetnikom Vladimirom Lepotićem, koji takođe radi na modernim AAA igrama, intervju sa CD PROJEKT RED Senior Cinematic Animatorom Milošem Domuzom, koji je radio na Cyberpunk 2077, ili intervju sa indie developerom Filipom Zemljakom, koji trenutno samostalno radi na projektu Lichenvale.
Ako imate ideju koga bismo sledećeg mogli da intervjuišemo, a da je iz sveta gejminga, kontaktirajte nas na redakcija@rur.rs.