Novi veliki Dota 2 patch 7.28 je star nešto više od nedelju dana, ali je, kao što to obično biva, već dobio hotfix u vidu ”a” verzije. Kao što smo mogli da pretpostavimo, 7.28 nam je doneo novog heroja, itema i izmena, ali i jednu potpuno novu mehaniku – Aghanim’s Shard.
Aghanim’s Shard je neka vrsta ”mini Aghanims Scepter-a”, koji svakom heroju unapređuje već postojeću ili daje potpuno novu sposobnost. Primetićete da je veliki broj ovih upgrade-a inspirisan, ili potpuno identičan nekim starim magijama ili funkcionalnostima. Shard možete kupiti za 1,400 golda, ali samo posle 20. minuta partije.
Aghanim’s Shard je izuzetno interesantan dodatak igri, koji otključava potpuno nove mogućnosti, strategije i stilove igre za svakog heroja. Zato smo odlučili da sastavimo listu najboljih. Naši odabiri možda nisu nešto posebno uzbudljivi, ali smatramo da će se sigurno naći u kojoj profesionalnoj partiji.
10. Chen – Divine Favor (upgrade)
Chen-ov Divine Favor je pored pasivne komponente (heal amp), posedovao i aktivnu, koja je bila vrlo slična starom Keeper of the Light Recall-u. Divine Favor je od sada isključivo pasiv, dok je KotL-u vraćen stari Recall uz Spirit Form.
Tu nastupa Chen-ov Shard. U pitanju je ojačanje za Divine Favor, koje vraća prastari Test of Faith aktiv. Omogućava mu da pošalje savezničkog heroja u bazu posle aktivacije od 6 sekundi. Verovatno ga se sećate sa TI 2, kada ga je Na’Vi koristio u kombinaciji sa Pudge Hook-om.
Ovo je izuzetno moćna sposobnost koja ima potencijal da preokrene veliki broj teamfight-a, a posebno se dobro slaže sa herojima koji imaju način da se brzo pridruže borbi. Pazite se, jer je ovaj buff dispellable.
9. Jakiro – Liquid Frost (nova magija)
Novi auto-cast attack modifier ”sličan” Liquid Fire-u, koji radi masivan movement speed slow i damage baziran na procentu maksimalnog HP-a protivnika. Liquid Frost ima odličan uptime od 8 sekundi, ne košta manu, i radi savršeno u kombinaciji sa Liquid Fire-om. Sa njegovim level 10 talenom (+325 attack range-a), Jakiro može da spamuje ove dve magije sa veoma bezbedne udaljenosti.
Damage baziran na procentualnom HP-u protivnika je uvek moćan, posebno protiv tanky heroja. Najvažniji detalj smo ostavili za kraj međutim. Tako je, Liquid Frost radi i na kule kao i Liquid Fire.
Da li će ovaj Shard vratiti Jakira u metu?
8. Monkey King – Tree Dance (upgrade)
Monkey King je već imao solidnu mobilnost sa njegovim Tree Dance-om, ali mu ovaj Shard daje potpuno novu dimenziju. Nije toliko flashy kao što smo ga predstavili, ali je izuzetno moćan. Toliko moćan da je već uspeo da dobije nerf.
Svaki Tree Dance skok inače ima cooldown od 1 sekunde. Shard upgrade smanjuje ovaj cooldown na svega 0,4 sekunde, što Monkey King-u omogućava da se po mapi kreće duplo brže. Ako ste do sada mislili da ga je teško uhvatiti, razmislite još jednom.
7. Juggernaut – Blade Fury (upgrade)
Još jedan Shard upgrade koji je oslabljen u verziji 7.28a. Ovo je odlično ojačanje za Blade Fury, koji uglavnom opadne u late game-u. Istina je da je još uvek dobar dispel, magic immunity i waveclear, ali ste još uvek slabi na fizičke napade i suštinski disarmovani. Još uvek možete da damage-ujete građevine, ali to nekada nije dovoljno – definitivno želite da iskoristite vaš right-click potencijal.
Ovaj Shard upgrade mu daje upravo tu mogućnost. Dok se vrtite, svake sekunde ćete napasti nasumičnu metu za 75% svog damage-a. Uz to dobijate i dodatnih 100 ms-a. Veoma solidan dodatak za heroja koji je već veoma moćan.
6. Puck – Waning Rift (upgrade)
Ovaj upgrade možda deluje malo bolje nego što jeste jer je Puck u ovom patch-u dobio i gomilu buff-ova. Sa tim na umu, ovaj Shard zaista jeste fenomenalan. Pored bonus damage-a i direktne sinergije sa Dream Coil-om (gura protivničke heroje), Waning Rift dobija i potpuno novu funkcionalnost – true sight.
Ovaj true sight ne samo da otkriva neprijatelje, već i wardove, što Waning Rift čini jednu od 3 magije u igri koje imaju ovu funkciju (druge dve su Lightning Bolt i Aether Remnant sa talentom). Činjenica da je vision jedan od najvažnijih elemenata Dote 2, ovaj upgrade stavlja ovako visoko na listi.
5. Beastmaster – Call of the Wild Hawk (upgrade)
Sledećih nekoliko upgrade-a možda neće biti flashy, ali u svakom slučaju pokrivaju veoma važan element Dote 2 – vision. Prvo ćemo pričati o Beastmasteru i njegovim unapređenim sokolom, koga sa novim Shardom može da kontroliše. Tako je, pokretni, nevidljivi ward se vratio.
Pored neverovatne kontrole mape, Hawk dobija i novu sposobnost, Dive Bomb. Aktivirani Hawk će izvršiti samoubistvo i stunovati odabranu metu, što mu daje solidan global ganking potencijal.
Ne zaboravite da ga još uvek možete otkriti sa true sight-om i ubiti.
4. Bounty Hunter – Track (upgrade)
Još jedan upgrade baziran na vision-u, koji će vam dati veliku prednost u teamfight-ima. Možda se sećate, ali Bounty Hunter je pre tačno 5 godina imao ovu sposobnost po default-u.
Track vam je ranije davao vision ne samo vaše mete, već i oblasti oko njega. Ova komponenta je izbačena u verziji 6.85 zbog balansa, ali je vraćena u verziji 7.28 u vidu Shard upgrade-a. Pored svega ovoga, i vaši saveznici dobijaju 50% speed boost-a. Ne moram da vam napominjem koliko je ovaj Shard moćan.
Jedan od countera, koje je Track imao i pre ovog upgrade-a, jesu dispel magije.
3. Earth Spirit – Stone Remnant (upgrade)
Poslednji od ”vision” upgrade-a. Kako vam se dopada ideja neuništivih wardova? Ovaj Shard Earth Spiritu daje upravo to.
Ne samo da povećava broj maksimalnih Stone Remnanta sa 7 na 11, već im daje 400 AoE vision. Da bi napravio kompenzaciju sa ovako moćan Shard, Icefrog je smanjio njihovo trajanje sa 2 na 1 minut.
Stone Remnanti praktično nemaju counter. Jedino što možete da uradite jeste da sačekate da isteknu, ili da probate da se krećete i borite na drugom kraju mape.
2. Enigma – Black Hole (upgrade)
Slična ideja se motala po forumima od kada se Enigma pojavio kao heroj. Ovaj upgrade pored klasičnog Black Hole-a privlači sve jedinice u radijusu od 1200 unita, kao prava crna rupa. Što su mete bliže crnoj rupi, privlačna moć jača.
Svi heroji koje privlači crna rupa nisu stun-ovani – još uvek mogu da napadaju, bacaju magije, pa čak i da se kreću. Međutim, ovaj efekat je ipak izuzetno nezgodan u teamfight-u, i sigurno će napraviti veliki haos i pokvariti vam timsku koordinaciju. Bacite pogled:
1. Death Prophet – Spirit Siphon (upgrade)
Još jedan Shard upgrade koji je izuzetno jak, ali postaje još jači kada uzmemo u obzir nove Death Prophet buff-ove – dobila je 25 movement speed-a, turn rate poboljšanje, kao i talenat koji smanjuje Spirit Siphon recharge cooldown za 20 sekundi. Kad smo već kod Spirit Siphon-a…
Ovaj spell je sam po sebi neverovatan – ima 4 charga, radi damage baziran na procentu maksimalnog HP-a mete, leči DP, i usporava protivnike. Ova magija i ulti Death Prophet čine frontline herojem, koji želi da pravi tanky iteme kako bi u teamfight-u preživeo što duže, i naneo što veći damage.
Novi Shard Siphonu omogućava da pored HP-a krade i armor od protivnika, što je u savršenoj sinergiji sa vašim magijama – želite armor kako biste što duže ostali živi, i smanjujete armor vašim protivnicima kako bi vaš Exorcism radio što veći fizički damage.
Sudeći po svim ovim dodacima, smatramo da će Death Prophet biti vrlo popularna u novoj meti.
Da li se slažete sa našom listom? Koji Shard je vama omiljeni?