Ovog vikenda igrači su po prvi put imali priliku da probaju Call of Duty: Cold War betu na svim platformama. Koji su prvi utisci, i da li se isplatio vikend proveden ispred kompjutera?
Za manje od mesec dana treba da stigne ovogodišnje izdanje popularnog serijala Call of Duty. Kreatori nas već nekih mesec dana standardno zagrevaju informacijama o novitetima u njihovom novom naslovu, i zašto je novi Call of Duty bolji od svih prethodnih. Ipak, najbolja solucija je da se u nešto lično uverite, zato smo napravili solidne rezerve kafe ovog vikenda, i seli da testiramo ”novu” Treyarch-ovu pucačinu.
Mmmmm boje…..
Na prvi pogled Cold War definitivno izgleda vizuelno impresivno i ovo je možda najlepši Call of Duty do sada. Sve od osvetljenja čestica, modela karaktera, oružja i dizajna mape deluje ”živahno”. Igra se podiže na novi nivo kada se opseg boja i osvetljenje gotovo savršeno prilagode pomoću HDR opcija. Modern Warfare je takođe jako lep za oko ali mislimo da u ovom naslovu dobijate paletu boja koje Infinity Ward nikada nije uzeo u obzir. Naišli smo na par vizualnih bagova ali ništa na šta nismo navikli. Modeli ulaze u zidove i slične stvari, ali pošto je beta u pitanju nadamo se da će ovo biti ispravljeno u finalnoj verziji igre.
Govorim tiho i nosim snajper sa sobom
I pored toga što igra izgleda kao naslov koji zaslužuje da nosi značku na kojoj piše ”sledeća generacija” to ništa ne znači ako gejmplej ne funkcioniše. Zato ćemo se ovde malo duže zadržati i pisati o prednostima i manama koje smo primetili. Prvo šta ćete primetiti, pre nego što uđete u igru je povratak Gunsmith-a. To znači da ćete moći da modifikujete svoja oružja sa raznoraznim dodacima do mile volje. Cold War je drugačiji što se tiče grafike ali pogotovo gempleja u poređenju sa prošlogodišnjim Modern Warfare-om i ovo je stavka koja će sigurno privući određeni broj igrača ali i odbiti. Nova igra je sporija, ali ne iz pogrešnih razloga, time-to-kill je povećan a kretanje je manje fluidnije nego u Modern Warfare. Možda zato što se radnja novog CoD dešava 80tih godina? Izgleda da su kreatori odlučili da novu igru naprave bliže realnosti međutim onda smo otkrili, SNAJPER.
Određeni snajperi u igri su toliko laki za upotrebu, pa čak i bez dodataka, da nećete imati potrebu da igrate pasivno. Sada možete da trčkarate sa ovim tipom oružja po mapi i delite hedšotove i levo i desno. Skoro je nebitno koliko vam je neprijatelj blizu ili daleko. Ako vam je nišan makar koliko toliko blizu njegovog torzoa, dovoljan je samo jedan metak da ga pošaljete u večna lovišta. U ranijim CoD-ovima snajperi su znali da se sakriju i skidaju vas sa totalnog drugog kraja mape pa su se igrači žalili da nemaju odgovor na tu strategiju. Shvatamo da je neko rešenje moralo da se nađe, ali nam se čini da će ova promena dovesti totalno nove probleme u igru rešavaću stare.
Ostala oružja su upravo ono što očekujete od moderne pucačine. Imate svoj uobičajeni asortiman primarnog oružja: jurišne puške, taktičke puške, snajpere, lake mitraljeze i automatske puške. Kao sekundarnu opciju možete da nosite: pištolj, sačmaru i različite bacače. Konačno nema više nikakvih lasera i električne municije. Pik 10 loudaut je takođe zamenjen tradicionalnom verzijom kakvu možemo da vidimo u drugim pucačinama. Kilstrik više nije u igri a zamenio ga je skorstrik koji se ne resetuje kada umrete kao što je to bio slučaj sa kilstrikom. Više nećete poene za vaše specijale skupljati samo ubistvima već i odbranom strateških ciljeva i na druge načine. Dobra ideja da se nagrade igrači koji ne vole da samo jurišaju i ubijaju već se fokusiraju na ciljeve i podršku.
Vozi Miško!
Beta sadrži dobru kombinaciju starih i novih modova za igranje. Stari poznanici Team Deathmatch i Domination su i dalje tu a pored njih možete da igrate Combined Arms i Dirty Bomb mod. Dirty Bomb je interesentan i lako može da postane omiljen među igračima, ali je fokus više na skupljanju i trčanju. U Combined Arms modu broj igrača je dupliran na 12 a sa tim dolaze i veće mape i vozila. Da, konačno vozila u CoD-u. Od manjih vozila kao što su motori i motorne sanke pa sve do teške artiljerije poput tenkova, sva ova vozila se teško kontrolišu. A i motori ne mogu da pregaze nikoga.
Utisak
Treyarch je vratio CoD iz domena naučne fantastike i koncentrisao se da tema i osećaj podsećaju na modernu pucačinu. Ne vidimo mnogo inovativnosti ni u ovom naslovu. Čini se da kad jedan studio koji radi na CoD naslovu implementira ideju drugi studio je samo preuzme i tako u krug. Igra izgleda lepše od prošlogodišnje ali najdrastičnije razlike su isključivo u bojama i osvetljenju. Pucanje i ponašanje oružija je svakako drugačije, tako da mislimo da je će se ovde desiti glavna podela igrača. Nekim ljubiteljima starijih naslova promene će verovatno lakše pasti a ljubiteljima Modern Warfare-a će možda biti čudan prelaz. Mi nismo doživeli nikakve ozbiljnije tehničke problema ali moramo da upozorimo da se ljudi žale na optimizaciju i nagli pad frejmova. Može da se desi i da se teško povežete sa prijateljima unutar igre tako da kao i sve bete i ova ima listu svojih mana. Ono što je bitno je da se te greške i mane igre nekako isprave do 13. novembra, mada zadnjih godina developeri često vole da ostave par problema za premijeru. Naš utisak je da bi igri dobro došlo još par meseci razvojnog procesa jer je osnova solidna ali su ivice dosta rapave. Verovatno se to neće desiti, jer znamo kako Activision voli da forsira datume zbog obećanja raznim partnerima iz industrije.