Dota 2 postoji još od 2011. godine, a iz bete je ”izašla” u julu 2013. godine, tačno pred treći The International šampionat, gde je Alliance trijumfovao nad ekipom Na’Vi. Igra je od skromnih početaka, pa sve do danas, prošla kroz bezbroj promena, kako u gameplay, tako i u vizuelnom smislu.
Iako današnja Dota definitivno nije savršena, u poređenju sa njenom ogoljenom, početnom iteracijom izgleda kao remek delo. Ako ne računamo gameplay, pored postave heroja koja je bila siromašnija za oko 100 članova, daleko jednostavnijeg UI-ja, menija i nakaznih placeholder ikonica iz Paint-a, postoji toliko tehničkih razlika da prosto ne znam odakle da počnem, stoga neću (za sada).
Umesto kompletne analize čitave evolucije Dote 2 i svakog njenog domena, fokusiraću se na element koji je možda i najvažniji u celoj istoriji igre – na heroje. Neću razgovarati o njihovom gameplay balansu međutim, već o kvalitetu njihovih modela, sa posebnim akcentom na jednog heroja.
Ne znam da li se sećate, ali kada je Valve započeo Dota 2 otvorenu betu, mogli ste da igrate samo 24 heroja, naspram današnjih 119! Prvi The International šampionat je imao proširenu postavu, sa dodatnih 39 članova. Tada je Pajkatt postigao prvi rampage u istoriji kompetitivne Dota 2 scene, i to na Snajperu.
Da li ovaj Oracle Immortal izgleda bolje od Morphling-a?
Modeli velike većine Dota 2 heroja još od bete izgledaju izuzetno nekvalitetno i ružno. Kako je igra nastavila da raste, Valve je nekim herojima periodično davao remodel, ili laički rečeno, ”tretman lepote”. Tako je ulepšano preko 20 heroja, uključujući Zevsa, Drow Ranger, Slardara, Vipera i Jakira.
Nismo sigurni koji je Valve-ov kriterijum za odabir sledećeg ”klijenta” za remodel, ali neki se definitivno guraju preko reda. Drugim rečima, neki heroji koji bez ikakve sumnje zaslužuju pažnju Valve 3D modelara još uvek nisu dobili vizuelni upgrade. Među njima je i svačiji ”omiljeni” vodeni elemental, Morphling, koji izgleda toliko jadno da zajednica nije sigurna da li da se smeje ili da plače.
Da li ova čaša vode izgleda bolje od Morphling-a?
Reddit je u poslednjih nekoliko nedelja izrodio neke interesantne uporedne fotografije, koje na komičan način pokušavaju da privuku pažnju dežurnom Valve-ovcu. One su, u stvari, jedan tihi poziv u pomoć.
Pored abominacije kakva je Morphling, vredi pomenuti i Nature’s Propheta, Crystal Maiden i Windranger. Izgleda da vam novi Arcana skin ipak ne garantuje remodel.
Korica za strele nove Windranger Arcane poseduje više poligona (3209) od celog Morphling modela (2474)
Čini se da Valve ne želi da troši svoje dragocene resurse na nebitne stvari kao što su hero remodel, a sam tempo može da se meri sa učestalošću pojave novih heroja (ove godine nismo dobili nijednog). Šalu na stranu, istina je da postoje mnogo važnije stvari, kao što je izgradnja zdrave kompetitivne Dota 2 scene i uspostavljanje stabilne komunikacije sa zajednicom. Sigurni smo da će Valve da se pozabavi ovom problematikom vrlo uskoro! :)