Ako ste nekada igrali Dota 2 ability draft game mode, znate koliko je važno izabrati određene magije, i izbegavati neke druge. Ako vam je ovaj game mode svež, i ako je vaše znanje i strategija bazirana isključivo na klasičnoj Doti, velike su šanse da ćete, barem na početku, birati neke ekstremno loše magije. Nisu sve ”loše” magije loše u svim situacijama. Tako je na primer, spell kao Coup de Grace, dobar u slučaju da ga ostatak vašeg drafta i heroj podržava, ali katastrofalan u bilo kojoj drugoj situaciji.
Druga situacija kada nije dobra ideja da birate neki skill je kada on sam po sebi ne radi kako treba, ili ne radi bez kombinacije sa nekom drugom magijom. Gledajući veoma detaljnu statistiku, ovde smo da vam pojasnimo zašto su neki Dota 2 spell-ovi u ability draft-u prosto univerzalno loši.
Shadowraze (Shadow Fiend)
Pick Rate: 9.38%
Win Rate: 40.24%
Ako vidite da neka magija ima ispod 50 – 45% win rate, verovatno biste trebali da se držite podalje. Postoji tu milion faktora, i nije sve baš toliko jednostavno, ali u generalnom proseku bi bilo bolje da je zaobiđete.
Jedan takav spell je Shadow Fiend-ov Shadowraze, koji ima ubedljivo najgori winrate od svih 470~ magija. Ovaj skill je naime, zamka, posebno za nove igrače, koji su stigli pravo iz klasične Dote. Zbog toga je samo drugi po redu spell sa najmanjim pick rate-om, odmah iza Meepovog Poof-a, o kome će biti reči kasnije.
Znate kako je Shadowraze podeljen na tri skilla i zahteva 3 slota? E pa u ability draftu imate samo jedan. Ability draft je ograničen u smislu skill slotova, što znači da magije koje zahtevaju više slotova ne rade kako treba, ili prosto ne postoje. Shadow Demon Shadow Poison-a nema u igri, dok je Doom Devour ograničen samo na pasivne creep skill-ove.
Sa Shadowraze-om ćete. nažalost, dobiti samo low damage aoe waveclear skill.
March of the Machines (Tinker)
Pick Rate: 42.93%
Win Rate: 40.63%
Tinker March of the Machines je suštinski još jedna zamka, ali za razliku od Shadowraze-a radi kako treba (obratite pažnju na pick rate). U čemu je onda problem?
Ljudi skaču na ovaj spell jer su navikli da ih u public mečevima uništava neprijateljski Tinker. Tinker je ovde ključna reč. Sve njegove magije su nekako…traljave bez Rearm-a. Pogledajte March – talas robotića koji za kratko vreme uradi umeren damage, i to sa cooldown-om od čak 35 sekundi! Katastrofalno neefikasno.
E pa za to služi Rearm + Blink Dagger (za adekvatno pozicioniranje) kombo, bez koga je ovaj spell bezvredan.
Poof (Meepo)
Pick Rate: 5.75%
Win Rate: 41.47%
Poof ima najmanji pick rate od svih spell-ova, jer ne samo da je slab bez klonova, već i jer ljudi generalno beže od Meepo magija. Poof inače radi damage oko svakog Meepo klona, što znači da je fatalan ako vas okruže sva 4 (5). Radi čuda u kombinaciji sa njegovim ultijem, Divided We Stand, ali je sam po sebi bezvredan.
Ako ste entuzijasta magije koja radi mizernih 130 damage-a sa cast time-om od 1,5 sekundi, slobodno je uzmite. Biće slobodna 94,25% vremena.
Rearm (Tinker)
Pick Rate: 92.18%
Win Rate: 41.89%
Sa najgoreg pick rate-a na pick rate iznad 90%, Rearm je magija koja ima 6. po redu najlošiji win rate u celoj igri. Deluje kul zar ne, mogućnost da bez prestanka bacate neku magiju. E pa u pitanju je još jedna zamka.
Da počnemo od očiglednog – treba vam mnogo mane. Level 3 Rearm košta 300 mane po castu, i zahteva channel od 0,75 sekundi. Uz to dodajte manu koju koristite za druge magije i vrlo brzo ćete presušiti. Nikakav problem, samo napravite Soul Ring i Boots of Travel i igrajte kao Tinker.
U tome je upravo stvar – ova magija je dizajnirana specifično za Tinkerov kit i njegov stil igre. Ako nemate waveclear spell (March of the Machines) i solidnu mehaniku i veštinu Tinker igrača, build će vam verovatno propasti, jer nećete uspeti da se snađete u haosu kakav je ability draft.
Osim toga, Rearm ima visok prioritet u draftu, zbog čega neretko ode prvi. Kada ponovo dođete na red sa draftom, velike su šanse da su vam ljudi deny-ovali sve dobre magije, i da su vam ostale samo loše.
Naravno, Rearm nije uvek loš, i nekada ćete uspeti da napravite solidan build, ili ako vam se posreći, totalno broken build. U vas gledam, Nether Ward i Tombstone.
Summoning Magije
Pick Rate: Mahom loš
Win Rate: Vrlo loš
Kada govorim o ”Summoning Magijama” uglavnom mislim na mnogo malih creep-ova, kao što su Nature’s Call treanti, Spawn Spiderlings pauci, Demonic Conversion eidoloni i Summon Wolves vukovi.
Iako je kul imati minione, ove spell-ove vam preporučujem isključivo ako imate jako dobar micro i ako u igri ne postoji waveclear magije – što je jako malo verovatno. Nafidovaćete protivnike sa mnogo golda i exp-a, i skoro ništa nećete uspeti da postignete na mapi.
Ako želite summon-e, držite se Chaotic Offering golema ili Tombstone zombija.
Ovo su bili neki od najgorih ability draft spell-ova. Sledeći put ćemo se dotaći najboljih, i dati njihove pick rate i win rate statistike.