Počevši od njenih skromnih Warcraft III početaka, pa sve do trenutnih 7.27d dana, Dota je bila igra koja se konstantno menjala. Icefrog se nikada nije plašio da uvede neke revolucionarne promene, iako je trpeo mnoge kritike koje Dotu upoređuju sa drugim popularnim moba naslovima – talenti (Heroes of the Storm), pasivne magije sa aktivnom komponentom (League of Legends), i tako dalje.
Prateći njenu istoriju, prelomni trenutak je definitivno bila verzija 7.00, koja je uvela dodatke kao što su pomenuti talenti, i prvog originalnog Dota 2 heroja, Monkey King-a. Dota 2 je od tada dobila još 6 novih heroja i pregršt interesantnih mehanika. Odlučili smo da pregledamo neke od njih.
Tree Dance
Interakcija sa drvećem je mehanika koja je od davnina bila deo Dote, bilo to itemi, ili sposobnosti. Neki primeri su Iron Branch, Nature’s Prophet sposobnosti, Timbersaw sposobnosti, Quelling Blade, Tango, Treant Protector sposobnosti i Windranger Shackleshot. Patch 7.00 je predstavio Monkey King-a, ali i novu, i veoma revolucionarnu interakciju sa drvećem – Tree Dance. Kao što samo ime kaže, omogućava vam da skakućete s drveta na drvo, i putujete mapom na veoma interesantan način. Ne samo da vam daje mobilnost, već i odličan vision, ogromnu prednost u teamfight-ima i ganking potencijal. Pripazite se međutim, jer ćete biti stun-ovani ako vam neko iseče drvo.
Vector Targeting
Ovo je koncept koji su verovatno svi Dota igrači i njihove babe bar jednom predložili na starom PlayDotA forumu. Od poboljšanja već postojećih magija, do ideja novih, poenta ove mehanike je da vam olakša, i omogući bolju kontrolu pri korišćenju vaših sposobnosti. Dueling Fates – The 7.07 Update Dota 2 patch je prvi put uveo vector targeting. Ove magije pri korišćenju zahtevaju odabir dve lokacije – prva lokacija određuje početnu tačku magije, dok druga lokacija određuje njen pravac.
Prva vector targeting magija koja se pojavila je bio Pangolier-ov Q, Swashbuckle. Prva tačka koju birate će odrediti gde ćete se teleportovati, dok druga tačka određuje pravac vaših Swash udaraca. Ova magija Pangosa čini jednim od najzabavnijih Dota 2 heroja, posebno u kombinaciji sa njegovim drugim sposobnostima, kao što je Rolling Thunder.
Dota 2 je od tada dobila još tri aplikacije ove mehanike – Dark Seer Wall of Replica, Clinkz Burning Army i Void Spirit Aether Remnant.
Bulwark
Bulwark smo prvi put mogli da vidimo 5. marta 2019. godine, kada se pojavio rimski bog rata, Mars. Ova magija je u svom originalnom obliku bila striktno pasivna, i radila je skoro identično kao Bristleback-ov Bristleback, samo obrnuto. Bulwark i dan danas radi na isti način, ali je dobio i prilično zanimljivu aktivnu komponentu.
Valve razvojni tim je možda smatrao da je Bulwark dosadna sposobnost, ili je imao neke neiskorišćene ideje. Zbog toga je u patch-u 7.23 stiglo unapređenje. Bulwark je postao toggle magija, koja disarmuje, usporava, i zaključava Marsov pravac kretanja. Za uzvrat, 70% obližnjih projektila će biti preusmereno na Marsa, kako napada, tako i magija.
Bulwark active vam omogućava da preusmerite skoro sve napade kula na sebe, olakšavajući push-eve, ali vam daje i solidan outplay potencijal u teamfight-ima.
Postoje još neke neke magije koje nismo pomenuli, kao što su Dark Willow Shadow Realm (postajete untargetable), Grimstroke Soul Bind (kopira targetable sposobnosti) i neke druge, ali smo odlučili da se fokusiramo na hero mehanike koje su, gledajući celu istoriju Dote, mnogo drastičnije.
Sledeći put ćemo se pozabaviti mnogo opštijim revolucionarnim konceptima i mehanikama, kao što su talenti, shrine-ovi, outpost-i.