Posledice borbe do smrti evidentne su, kada malo bolje razmislite, ali očigledno ne i za kreatore MK serijala kojima je bila potrebna čitava ekspanzija da ih objasne! Šalu na stranu, praktično godinu dana nakon lansiranja “jedanaestice”, WB je izabrao pravi trenutak da izda add-on koji donosi svež dašak vetra u face (prekrivene maskama naravno) svih igrača širom sveta. Sad kad razmislim, MK odavno promoviše zaštitu od korone kroz modele Sub Zero, Kitane, Scorpiona i drugih … good for them. Dad jokes off.
U suštini, za razliku od desetke gde su nas izbombardovali kojekakvim dodacima, paketima i add-onovima u novom delu igre stvari su jednostavne i sumiraju se u ovo – uz ogroman patch, balans promene i novitete stiže i prvi veći dodatak Aftermath koji donosi nove likove, produžetak singleplayer kampanje i to je manje više to. Najsvetlija tačka kampanje naravno je Cary Hiroyuki Tagawa kojeg svi znamo kao Shang Tsunga koji i ovde reprizira svoju rolu i prosto briljira u svakom momentu igre. Iako je sve naravno predvidivo i očekivano, ipak nas je uspeo “iznenaditi” nekoliko puta svojim tipičnim “šengcungovskim” potezima.
Pored toga, da li zaista ima potrebe da dodatno produbljujemo singleplayer kampanju u Mortal Kombatu? Tu je da dopuni prostor između borbi, Netherrealm vas fino forsira da probate likove sa kojima inače ne igrate i traje oko tri sata. A potom uskačete u okršaje protiv ortaka ili online.
Novi likovi su Robocap, Fujin (koji se nije pojavio u MK sasvim sigurno čitavu deceniju) i Sheeva koju svi pamtimo sa dole-dole-gore “magijom” iz trojke koja je zadavala glavobolje svim klincima u lokalnoj buvari. Već u prvim trejlerima koji su najavili Robocapa bilo je sumnjivo kako će se on uklopiti u kompletan univerzum i sumnje nisu ostale bez osnova – isuviše je “robotizovan” i sa “gedžetima” da bi bio adekvatan borac u ovakvom svetu. Najpozitivnija strana je što mu glas i lik pozajmljuje niko drugi do Piter Veler, koji je i glumio robokapa, ali sve drugo je lako zaboravljivo i tako će i Robokap verovatno brzo otići u istoriju. Kratkotrajnu zabavu će dati onima koji su uživali u Sektor-Cyrax likovima u trojci (pre svega Sektor) ali to je manje više sve.
Šiva je sa druge strane mega-fun za igranje i svaki potez, udarac, kombo je izuzetno upečatljiv i ostavlja utisak kako na vas koji ga izvodite tako i na onog sa druge strane. Jednostavno pravi je “tenk” i mašina za prebijanje. Naravno u skladu sa modernim trendovima ni Šiva više ne izgleda kao što je nekada izgledala, već je bliža tom modernom prikazu žena-ratnica.
Fujin je opet, sa “treće strane” dosta unikatan – trči po vazduhu, ručno kontrolišete njegove magije i to gde će otići a ima i zanimljivo uklizavanje koje može da koristi za početak kombo udarca. Veoma dobar dodatak MK likovima i zasigurno stalni pick na online okršajima i turnirima, pod uslovom da ga balans promenama “ne unakaze”.
Uz Aftermath dolazi i već pomenuti veliki patch koji ne samo da menja balans igre, metu okršaja i ispravlja bagove već i sadrži nekoliko novih mapa za igranje a u igru vraća i popularni Friendship. I tu suštinski leži i glavni problem Aftermatha. Sve iz patcha dobijate besplatno, a za add-on Warner traži čak 40 evra iako u sebi nudi samo tri nova lika i relativno kratku priču za koju vas možda nije ni briga. Standardni paketi novih likova koštali su praktično četiri puta manje, pa ostaje da vidimo da li će i kako NetherRealm uspeti da izdejstvuje (ako uopšte želi) neki vid modifikacije modela naplate kako bi ljudi mogli da samo pazare nove likove a ostave singleplayer po strani.
Zaključak generalno nije teško dati. U slučaju da igrate aktivno MK i želite da nastavite sa online igranjem uz nove likove, trenutno nemate alternativu. Ako ste casual i ne znači vam toliko da igrate sa tri nova borca ili prosto ne marite za priču, zaista možete da sačekate da Aftermath pojeftini – ionako dobijate sve balans promene i nove mape besplatno uz patch za igru.