Poslednjih par nedelja, verujemo da ste više proveli u čekanju nego u samom igranju Dote.Prilično traumatično iskustvo za svakog Dotaša u ovom trenutku, nešto o čemu smo skoro pisali kao o potencijalnom problemu izazvanom poslednjim matchmaking balans fixevima, ekstremno dugački queue periodi ili drugim rečima, traženje gejma u nedogled.
O čemu se ovde zapravo radi?
Nakon TI-9, kompanija Valve je odlučila da napokon obrati pažnju na krike Dota 2 zajednice i uz pomoć community-a pokuša doći do konstruktivnih rešenja kada je ranked matchmaking u pitanju. Kao deo ove zajednice, potpuno podržavamo ovu “saradnju” i ovo jesu sjajne vesti, ali moramo biti svesni da je ovo plan na duge staze i očekuje nas još dosta oscilacija. Međutim, iako se ravnoteža u igrama jeste poboljšala, pojavio se novi ozbiljan problem.
Prosečno vreme čekanja za gejm se popelo na beskonačno i kao posledica toga, talas nezadovoljstva se nastavlja. Posebno ako ste streamer ili možda neko kome Dota dođe kao relaksacija, situacija je sve osim relaksirajuća.
Valve je još jednom čuo vapaj zajednice i relativno brzo reagovao update-om koji nam je doneo izbor izmedju “Slow Queue, sporog traženja i “Fast Queue”, opcije koju igrači u slucaju da nemaju strpljenja mogu da izaberu. Zapravo, jako diskutabilna solucija iz nekoliko razloga.
Cela stvar funkcioniše na sistemu kredita koje dobijate ako ste spremni da označite sve pozicije pre nego sto kliknete “Find Match”, što nas dovodi prvog i najvećeg problema. Recimo, ako većina igrača pređe na “fast queue”, to ostavlja tradicionalni matchmaking sa znatno nižim brojem igrača, što znači da onima kojima ne smeta da čekaju neko vreme kako bi dobili dobru, uravnoteženu igru, može da se desi da čekaju i duže nego ranije.
Tako da, kako bi sebi obezbedili koji kredit za brži gejm, budite spremni da se nadjete na poziciji koja vam nije primarna, kako vama tako i vašim saigračima. Da li jedan takav gejm uopšte može biti izbalansiran?
Ukratko, dobijate četiri kredita za “Fast Queue” kada igrate solo. Pola od toga ako ste u partiju sa jednim igračem, dok trojica u partiju dobijaju po 1 kredit. Petočlani party će automatski ući u bržu traku, ali bez zarađenih kredita po završetku igre.
Teoretski, ovaj sistem ubrzava igru ali koliko je praktično rešenje za ceo kolektiv, ostaje nam da vidimo u narednom periodu.
Nadamo se da će Valve uspeti da procesuira feedback zajednice i ubrzo postigne kakav takav balans u ovim promenama.
http://blog.dota2.com/2019/11/fast-queue/