Posle razarajućeg trejlera u kome Sylvanas bukvalno a i figurativno dominira Bolvara (da ne kažem Lich Kinga) ostajemo zabezeknuti gledajući u pocepano nebo ne znajući šta se desilo.
Na sreću, iz kosmološke mape znamo da je to portal u Shadowlands koje su tankom zavesom bile odvojene od realnosti.
Pa šta je Shadowlands? U kratkim crtama, to je drugi nivo postojanja, mesto u koje idu duše posle smrti. I samo je umrlima bilo dozvoljeno da pređu tamo. Tamo ih čeka Arbiter koji u zavisnosti od toga kako je entitet živeo, odlučuje destinaciju u kojoj će duša provesti ostatak bitisanja. Svaka duša sa sobom nosi Animu koja će predstavljati određeni resurs koji će igrati veliku ulogu u avanturama koje dolaze.
Iako je Shadowlands beskonačno mesto, naše putovanje će se vrteti oko 6 ključnih zona. To su Bastion, Revenreth, Maldraxxus i Ardenweald kao leveling zone, Oribos kao glavni player hub i The Maw, koji je max level zona.

Svaka zona ima svoj Covenant koji su u stvari frakcije koje dominiraju tom zonom. Svaka zona se naseljava dušama prema tome kako su živele život, tako u Bastionu imamo dobrice kao što je Uther recimo. Maldraxxus je zona u koju dospevaju duše koje su služile zle gospodare ali cela poenta ove zone je da se u nju smeštaju duše nepokornih ratnika kao što je Draka, Thrallova majka. Ardenweald zona koja oslikava tamnu stranu Emerald dreama. Ovo je tipična druidistička zona u kojoj bi se našle duše slične Cenariusu. Reverenth predstavlja neku formu čistilišta u koju odlaze iskvareni ali popravljivi kao što je Kael’thas.
Covenant sistem u osnovi predstavlja izbor kakav je bio između Aldora i Scryera u TBC ekspanziji. Tokom levelovanja kroz svaku zonu ćete imati priliku da iskusite šta svaki Covenant ima da ponudi i na kraju, na max levelu, ćete biti u prilici da odaberete kome ćete se prikloniti carstvu. Nakon toga otključava se kampanja sa tom frakcijom po uzoru na War kampanju u BfA. Svaki Covenant osim toga nudi po jednu aktivnu i pasivnu sposobnost i mogućnost da svoju dušu povežete sa dušama koje sretnete u toku avanture na obostranu korist.

U centru između četiri zone Covenanta, nalazi se grad Oribos. U njemu stoluje Arbiter i raspoređuje gde i ko će da ide. Oribos će od Dalarana i glavnih faction gradova preuzeti ulogu glavnog centra operacija u ovoj Ekspanziji.
The Maw je tamna mistična zona o kojoj se ne zna gotovo ništa osim činjenice da ništa nije uspelo da pobegne iz nje. Glavni baja u Maw-u je Jailer i po svemu sudeći on će biti jedan od glavnih negativaca ovde.
Nazad u Azerothu ćemo dočekati novu invaziju Undead Scourge-a jer više nema Lich Kinga kao takvog da ih kontroliše. Ipak, Bolvar je zadržao neke od svojih moći i počeće da diže nove Death Knightove i to je odgovor na pitanje kako se pridružene rase i Pande uklapaju u DK strukturu. I to je otprilike struktura ekspanzije, ali ni izbliza sve ono što nas čeka.
Prvo, desiće se level squish. Svi max lvl karakteri će biti spušteni na lvl 50, a oni koji to nisu biće skalirani po jednostavnoj matematičkoj formuli.
Svaki novi igrač će sa kreiranjem lika morati da proživi novu unikatnu startnu zonu “Exile’s Reach”. Ovde ćemo naučiti sve o početnim mehanikama i kada dostignemo lvl 10 započinjemo BfA priču. Ovo ne važi za altove. Kao alt možete da birate da li želite da probate ovu zonu ili ćete ipak da startujete vintage starting zonu prema vašoj rasi. Kada dođete do desetke, Chromie će vam dati opciju putovanja kroz vreme i kompletno levelovanje u ekspanziji koja vam najviše prija. Ako ipak želite old school šetnju po svim ekspanzijama, možete i to, mada sada nema poente raditi baš to. Dodatak na level squish je taj da će svi novi DK i DH igrači startovati na prvom nivou u Shadowlands-u dok će allied rase početi na desetom levelu i preskočiće novu startnu zonu.

Na velika vrata se vraćaju legendary predmeti. Ipak ovog puta biće craftable, ali ne u stilu Wrathionovih legendary predmeta već će to biti malo jednostavnije.
Da nam život bude lakši, pobrinuće se već pomenute Covenant osobine od kojih će jedna uvek biti nešto što nam daje mogućnost da pobedimo bez borbe, dok je druga fokusirana na primenu sile.
Pored Covenanta koji će biti nosioci ekspanzije, imamo i The Maw, endgame zonu sa ogromnim tornjem Torghast (to je onaj direktno iznad Icecrown Citadel u sinematiku) koji predstavlja endless instancu u koju možete da uđete sami ili u društvu. Svaki ulazak je drugačiji tako da ovaj feature ima ogroman replay value. Zaslužan za promene je naravno Jailer koji će vam na sve načine otežavati put. U tornju ćete nalaziti rune koje ćete koristiti da pravite legendary predmete i možda ćemo saznati ponešto o Artasovom armoru, Frostmorne-u ili o Helm of Domination kruni koja nam je otvorila put. Tokom putovanja u tornju, otključavaćete Anima moći, od kojih su neke privremene a neke će vas pratiti do kraja putovanja u tornju. Zvuči zanimljivo i jedva čekamo da se upustimo u degustaciju ovoga.
Na kraju endgame se sastoji od 8 instanci za 5 igrača i početne raid instance koja podseća na Drakulin zamak. Ostatak ne znamo, ali jedno je sigurno – Shadowlands će biti nezaboravno iskustvo i vrlo verovatno nova groundbreaking ekspanzija.