Dota Underlords je nova Valveova video igra koja spada u jedan takođe novi žanr- Autobattler. S obzirom da iza nje stoji jedna ogromna kompanija i da je popularnost igre velika, iako je još uvek Beta verzija, postavljamo pitanje – Da li Dota Underlords može biti uspešan esport?
Za razliku od Artifacta, ovom naslovu ne fale igrači, ali to nije uvek jedini faktor, kada treba da se proizvede novi esport. U svakoj takmičarskoj igri, potrebno je da igra bude što više izbalanisrana i fer za sve igrače. Glavni problem koji su takmičari imali sa Underlrodsom, je mogućnost da sekunde odlučuju u rankingu, iako su oba igrač ispala tokom iste runde.
Tokom prethodnog vikenda održan je i zvanično prvi Underlords turnir. Ipak, očigledno je da tom sistemu fale još neke male promene da bi se doveli na željeni nivo. Turnir je funkcionisao po sistemu u kojem bi 8 igrača odigralo 4 meča, nakon kojih bi 4 sa najboljim rankingom ostvarilo prolaz dalje. Takav sistem nema previše grešaka kada su pitanju igre ovakvog tipa, ali činjenica je da igrači koji su eliminisani u istoj rundi, ne bi trebali da dobiju različite poene, samo zbog brzine kojom su ispali.
Ostatak turnira je prošao u najboljem mogućem svetlu, a najnoviji avgustovski peč je mnogo pomogao kada je pitanju takmičarski deo ove igre. Sistem Underlordsa, kao i ostalih autobattlera, napravljen je na način da igrači mogu da se takmiče i zato uz dobru podršku ne postoji razlog zašto ove igre ne bi imale esports turnire.
Kartičme igre polako usporavaju u odnosu na prethodnih par godina i ovo je savršen trenutkat da se igrači oprobaju u nečemu novom. Uz par manjih popravki, uskoro ćemo ponovo dobiti veliku brobu između Valve-a i Riot za prestižni autobattler esports naslov. Dok su Riotovi naslovi možda sami po sebi popularniji, Valve je uvek bio lider po takmičarskim igrama, jer organizatorima dozvoljova mnogo veću slobodu. International počinje za samo par dana, pa je nerealno da Gaben ne najavi nešto interesantno, kada je u pitanju budućnost ove igre.