Sada kada je prošlo neko vreme od izlaska obe igre, možemo da sumiramo i više nego očigledne greške koje je napravio Valve. Dobili smo jednu veoma interesantnu situaciju, gde imamo istog izdavača i dva poptuno drugačija rezultata. Zašto jednoj igri ide toliko bolje od druge i kakve je to greške Valve napravio? Da li je sam gejmplej izneverio Artifact, ili pak sistem oko kojeg je izgrađen?
Ako se dobro prisetimo, Artifact je stigao na tržište krajem novembra prošle godine. Dok je Artifact bio najavljen više od godinu dana pre svog izlaska, Underlords smo čekali samo par dana. U principu nije problem ako izdavač najavi unapred svoj proizvod, problem tada nastaja jedino ako taj proizvod pri smo izlasku ne bude kompletan. A takva je baš bila njihova kartična igra. Raniji pristup igri dobili su mnoge uticajne ličnosti u gejming svetu, što je pri datumu izlaska dalo nepravednu prednost velikom broju igrača.
Koja je jedna sličnost, koju danas većina najpopularnijih MMO igra ima – Besplatne su! Artifact nije! Ipak, da li je to bio glavni problem – nije! Platiti novu igru danas 20€ nije previše, problem je kada od vas kompanija traži da plaćate dodatan novac kako bi mogli normalno da igrati naslov koji ste već platili. Iako oni definitvno na samom startu jesu zaradili finu sumu novca, takav sistem je od početka bio osuđen na propast. A najtužnije od svega, je to što je Artifact bio baziran na Doti 2, igri koja ima definitvno najbolji sistem od svih F2P igrara.
Kada se pojavi nova igra, koja pritom nije kompletna, šta igrači tada žele najviše? Komunikaciju kompanije sa svojim korisnicima! Da li je to nešto što je Valve prošle godine radio? Nije! Igrači su od prvog dana tražili ranked sistem, a umesto toga dobili smo takmičarski mod koji mora da se plati, pritom se nagrade uglavnom nisu isplatile. Dugo je izdavačima bilo potrebno da poprave bilo kakve greške, pa su igrači počeli da odlaze.
Konačno, dva meseca kasnije, počeli smo da dobijamo konkretne odgovore Valve-a, ali izgleda da je ipak bilo kasno. 99% igrača je do kraja januara napustilo igru, koja je imala mnogo potencijala. Igra sama po sebi nije bila loša, ali loše odluke njenih kreatora koštala su dobar naslov uspeha.
Šest meseci kasnije na tržište pristiže poptuno nova igra, čiji je osnovni koncept već bio kreiran. Ipak, Valve odlučuju da uzme Mod iz svoje igre i da ga preradi u poptuno novi, samostalni naslov. Da li su koristili isti sistem kao i Artifact – Naravno da nisu!
Novi format igre odjednom je postao super popularan. Samim tim, Valve nije ovoga puta hteo da čeka. Samo 2-3 dana nakon prvobitne objave, izbacili su početnu verziju igre, koja je bila slobodna svim igračima koji su koristili Battle Pass, dodatak za Dotu 2. Samo par dana kasnije, igra je bila otvorena za sve, pa ni jedan igrač nije dobio nepravednu prednost. Svi smo bili novi!
Za razliku od Artifacta, ova igra je od poečtka potpuno besplatna i ostaće tako. Jedina stvar na koju će igrači moći da troše pare su skinovi, koji pritom i dalje nisu ubačeni.
Igra na samom startu jeste bila nekompletna, ali za razliku od prethodnog naslova gde komunikacija nije postojala, ovde smo dobijali skoro svakodnevna poboljšanja u vidu raznovrsnih pečeva. Čak smo i mobilnu verziju dobili vrlo brzo. Što se tiče konkretnih odgovara za dalji razvoj – to smo takođe dobili, pošto je već razrađen plan budužih pečeva!
Par nedelja kasnije, igra i dalje stoji sa visokim brojem igrača, a za samo 24 časa, oboren je bio rekord koji je Artifact napravio. Posle svega ovoga ostaje nam da postavimo samo jedno pitanje – Da li je Valve naučio na svojim greškama? Izgleda da jeste!