Prvih desetak do petnaest sati igranja Anthema je veoma bizarno iskustvo. Razvojni tim kao da je se potrudio da vi u početnih nekoliko sati vidite i istražite skoro apsolutno sve što igra ima da ponudi i što ćete raditi i nakon tih istih nekoliko sati. Ne, to je greška. Ako ste igrali demo, dobra je šansa da ste iskusili oko 70% stvari koje Anthem ima da ponudi, gde ostatak predstavljaju neke stvari kao što su glavna priča i neki sporedni likovi uz pokoju kozmetiku. Elem, Anthem ne predstavlja nužno neigrivu abominaciju koja je bio Fallout 76, ali zato je poređenje sa istim veoma lako učiniti, iako ne dostiže te nivoe lenjeg razvoja igara.
Prvi utisak koji sam dobio igrajući Anthem prvih nekoliko sati jeste da konstantno budem na ivici i očekujem nešto novo da se ubaci u početnu gejmplej spiralu koja je delovala zabavno. Nažalost, to se nikad nije desilo i ono što je najviše primetno jeste to da ćete raditi 4-5 različitih stvari iznova i iznova sa samo malo izmenjenim rasporedom njihovog izvršavanja kroz misije. Sve misije se sastoje iz odlaska od zone A do zone B, napucavanjem neprijatelja u svakoj zoni, skeniranjem ponečega i nošenjem nekih stvari od tačke A do tačke B(ponovo). To je to. To je cela igra. Možete ugasiti pretraživač i otići da igrate neku bolju igru koja je u ponudi.
Verovatno se pitate da li je čak i glavna priča odrađena u takvom stilu, pošto se, jel’ te, od studija kakav je Bioware očekuje makar neki kvalitet u dostavljanju glavne priče. Odgovor je kratak i jasan – da, jeste. Misije u glavnoj priči se uopšte NE razlikuju od raznoraznih sporednih misija ili world eventova koje možete raditi i koje ćete raditi dok budete igrali Anthem. Isti krug napucavanja i branjenja tačaka i skeniranja stvari sve dok ne dođete do kraja, ubijete nešto jačeg neprijatelja i uspešno ste završili misiju. Uz to, usput malo pričate sa glavnim likovima, vidite pokoji veoma lepo animirani cutscene i pokoja bazična interakcija je plasirana pred vas sa istim i to je to. Nažalost, iako još u ovom momentu nismo priveli priču kraju, nedostatak nelinearnosti koja je tipična za Biowareove igre, kao i mediokritetni karakteri i zaplet(makar do tačke do koje smo stigli), ne obećavaju, niti nagoveštavaju da priča ide u nekom pravcu iskupljenja za gejmplej. Uz sve to, gejmplej jeste zabavan i pruža nekoliko različitih pristupa, a i jednostavno je dobar osećaj leteti u vašem Javelin odelu. Ipak, repetitivnost koja je realizovana na jedan veoma plitak način, čini Anthem znatno zaostalim u poređenju sa svojim suparnicima kao što su Destiny ili Warframe, gde zapravo nije falilo puno da se izjednači sa istima ili ih nadmaši kada bi se formula doradila.
Svet, iako deluje prelepo i impresivno, kao i dobar deo podloge koja vam se servira kroz male žurnale i sitnice koje nalazite po mapi i svuda, odaje utisak kao da je širok kao okean, a plitak kao barica. Jednostavno, postaje repetitivan, neispunjen stvarima i veštački kad provedete duže vreme u istom. Čak i glavni grad jednostavno ostavlja utisak neke galerije kroz koju prolazite i usput popričate sa pokojim karakterom gde imate minimalnu opciju pri razgovoru bez ikakvih posledica na priču i odnose sa istim. Igra je ostala vizuelno impresivna kao što je i bila u demou, a zvučna podloga je standardno vrhunska, kao i u prethodnim Biowareovim instalacijama, i lako je najbolji i najveći plus ove igre.
Nažalost, najveći strah igrača nakon debakla sa demoom igre se ostvario. Serveri su u veoma lošem stanju i lagovi su česti. Igra je uz to puna bagova, gličeva i loše optimizacije gde najviše dolazi do izražaja masivno vreme učitavanja igre na svakom koraku, ponajviše kod učitavanja u otvoreni svet i u samu igru. To ne bi predstavljalo problem da se učitavanje ne pojavljuje na svakih petnaestak minuta najviše, uglavnom pri povratku u Fort Tarsis i pri izlasku iz istog što je nenormalno iritantno iskustvo. Loša konekcija sa serverom je takođe veoma česta, pa neke misije neće ni očitati da ste završili njihov zadatak i samo ćete stajati tu neko vreme sa vašim timom dok se igra ne seti da vas blagoslovi završenim questom. Ipak u svemu ovome postoji makar neka nada za popravku, s obzirom da je Bioware već objavio masivnu listu popravki koje će izaći u peču kada igra izađe za generalnu populaciju, tj. na današnji dan. Lista obuhvata popravku većinu navedenih problema kod optimizacije i vremena učitavanja, ali ostaje da se vidi koliko će to zapravo popraviti stvari. Ispod svega ovoga se krije veoma zabavan gejmplej, ali kada igra kroz prvi utisak već odaje celo svoje lice to već ne ostavlja puno prostora za obećanja. Ne čuvajući ništa za kasnije uz veoma malo raznolikog sadržaja i truda, jednostavno oslikava sebe u najlošijem svetlu kroz svoju lenjost abnormalno dugačkog razvojnog ciklusa. Makar nema predatorskih mikrotransakcija.
AUTOR: Nikola Aksentijević
Igru za potrebe teksta ustupio EA