Battle Royale manija ne posustaje i već godinama se smenjuju naslovi koji dominiraju ovom scenom, dok ostali sakupljaju mrvice. Ko će iz borbe izaći kao pobednik je teško reći jer uvek dolaze novi aduti koji donose nešto novo i bolje u odnosu na ostale konkurente.
Tako se kao grom iz vedra neba pojavio Apex Royale, naizgled još jedan pokušaj da se uhvati(čitaj unovči) trenutak popularnosti žanra. Međutim, količina truda uložena u ovaj naslov iza zatvorenih vrata studija Respawn Entertainment je dovela do toga da se i moćni vladar polja, Fortnite: Battle Royale, zabrine.
Nema ovde ključnu ulogu samo to što gomila strimera igra Apex Legends od početka, igra zapravo prenosi par vrednih elemenata iz odličnih Titanfall igara, a usput ne ponavlja greške koje su drugi prethodnici žanra napravili. Par stvari, u ovom slučaju 5, Apex Legends radi bolje od Fortnajta, reklo bi se da su one sasvim dovoljne da dobro uzdrmaju pulena kompanije Epic Games.
- Manja mapa, više akcije
U odnosu na masivnu mapu i 100 igrača u Fortnite, Apex Legends površinski donosi dosta manju teritoriju za 60 igrača, podeljenih u timove od po 3. Na mapi nema samo prostih građevina i nivo terena je dosta neujednačen sa raznim platformama, dolinama, brodovima, utvrđenjima uzidanim u planinu i sličnim što dodaje na vertikalnosti i nepredvidivosti igre. Takođe, ovde nema solo igranja, već ste ograničeni samo na timsku igru, i sve se vrti upravo oko toga, pa su igrači hteli oni to ili ne, primorani na saradnju i taktiziranje.
- Maestralni ping sistem
Ono što definitivno zahteva najviše pohvale jeste ping sistem koji do sada nismo videli u drugim igrama, barem ne u ovako savršenom obliku. Naravno, i Fortnite i ostale igre vam dozvoljavaju da kroz emote ili slične radnje iskažete, ali to nije tako prosto kao ovde. Želite da predložite gde dalje ići? Srednji klik i bum, saborci znaju šta imate na umu. Videli ste neprijatelja da se približava? Nema ooga booga preko mikrofona, samo dupli srednji klik na mišu i odmah se zna o čemu se radi. Ukratko, ping sistemom možete dati sve bitne informacije u jedan ili dva klika, ili zatražiti neku opremu od saigrača, što je veoma zgodno za one koji ne vole da govore ili nisu u sredini koja dozvoljava da govore, a ujedno se zaobilazi i jezička barijera.
- Gejmplej mehanika
Sam gejmplej koji Fortnite nudi se, sem napucavanja, zasniva na izgradnji skloništa pomoću materijala koji se sakuplja tokom igranja. Daleko od toga da je ovo loše, ali se tokom vremena stvorio takozvani skill gap, gde su igrači koji igraju od ranije ušli u štos kako brzo graditi, a ovi sveži su svakako u problemu kada naiđu na nekog takvog koji će im izgraditi desetospratnicu sa sve terasama kada se susretnu. Apex nema gradnju i uopšte nema destruktabilna okruženja, već je fokus u potpunosti na napucavanju, i to iz prvog lica. Različiti tipovi oružja su produbljeni dodatnom opremom(čitaj nadogradnjama) u vidu snajpera, proširenih magazina, stabilizatora i sličnog, što daje veliku prednost kada se pronađe. Ono što je zajedničko za obe igre je podela opreme i oružja po raritetu, te tako i Apex poseduje legendarne puške poput Mastiffa i Krabera koji čine nenormalnu štetu, a postoji i knockdown shield koji ne samo da vas štiti od neprijateljske vatre, već vam pomaže i da se sami oživite.
- Karakteri, klase, ultimate sposobnosti
Fortnite u svojoj prodavnici nudi svakoga dana pregršt raznoraznih skinova i outfita o kojima nema nikakvih detalja, dok u Apex Legends imamo odabranu šaku šampiona koji, prosto rečeno, imaju dušu. Svaki karakter ovde poseduje karakterističan izgled, pozadinsku priču, svoj karakter, i najviše od svega – specijalne sposobnosti. Uzmimo za primer šampiona zvanog Mirage, on je harizmatični baja koji koristi svoje decoy moći kako bi prevario protivnike, i ume ponekad da zamuca od uzbuđenja. Svaki od njih ima te svoje prepoznatljive elemente zbog kojih će ih igrači odmah zavoleti.
Važno je napomenuti da tokom borbe i lootanja ne postoji apsolutna tišina, već ovi karakteri samostalno komuniciraju međusobno i tako naglašavaju igračima da su pod paljbom, da su izvan kruga i slične stvari na koje se lako može zaboraviti.
- Druga, druga šansa
Kada vam jednom HP u ovoj igri padne na 0 niste gotovi, saborci vas mogu vratiti u život, a čak i kada vas potpuno ubiju, ni tada nije gotovo, barem ne u narednih 90 sekundi. Igrači imaju priliku da nakon eliminacije svog saborca pokupe njegov baner sa mesta gde je eliminisan i da ga na stanicama rasutim po mapi pozovu natrag u borbu, što je zapravo sjajna mehanika i ne znači kraj igre za mnoge igrače. Još jedna bitna karakteristika ovde je i štit koji igrači mogu koristiti da se odbrane od neprijateljske vatre dok su u downed poziciji.
Naravno, daleko od toga da je Fortnite: Battle Royale loša igra, neće on nigde jer i dalje ima svoje poklonike, a ujedno je i igra koja je uvela mnoge inovacije u gejming industriju uopšte i svakako je vredi pratiti barem zbog spektakla koji čine početkom svake nove sezone.
Koja je vaša igra, Fortnite ili Apex Legends?