Gledanost je definitivno jedna od najbitnijih stavki u procesu evaluacije kvaliteta jednog esport događaja. Logika je vrlo jednostavna, broj ljudi koji prati, okvirno pokazuje generalnu zainteresovanost ljudi za esport turnire i lige. Svetsko prvenstvo u LoLu doseglo je desetine miliona pregleda za samo jedan best of 5 meč, naravno u zavisnosti gde se igra i koji timovi se nadmeću.
Koliko je onda esport zaista popularan? Poređenja radi, uzećemo Super Bowl, kao jedan od najpopularnijih tradicionalnih sportskih događaja u Americi. U proteklih nekoliko godina, prosečna gledanost ovog nadmetanja u američkom fudbalu iznosi oko 100 miliona različitih gledalaca.
Prošlogodišnje Svetsko prvenstvo u LoLu, dostiglo je neverovatnu cifru od 99.6 miliona različitih gledalaca, naravno u toku finalnog meča. Nažalost Riot Games ne može da se pohvali kontinuitetom u brojkama, kada govorimo o nadmetanjima pored svetskog šampionata. Primera radi, za prošlogodišnji MSI, objavljen je samo ukupan broj gledalaca tokom celog turnira i on iznosi 364 miliona, ali nigde nije objavljena zvanična statistika po meču ili danu.
Imajući ove brojke u vidu, normalno je postaviti pitanje da li šire mase potcenjuju značaj i kvalitet esport događaja i da li oni imaju potencijal da se pojave na malim ekranima.