Ukoliko iole pratite industriju video-igara poslednjih godina, znate da je biznis mobilnih igara neverovatno velik i da po profitu prelazi i konzole i PC gejming.
Veliki udeo i zaslugu za to prevashodno imaju samo dva tržišta, ali kada kažemo “samo”, nemojte da vas to zavara – Indija i Kina, dve najmnogoljudnije zemlje na svetu ubedljivo najviše vole da se igraju upravo na svojim mobilnim telefonima, i tamo je to primarni vid gejminga, ali i generalno cela istočna i jugoistočna Azija su poznati kao region mobilnog gejminga.
I zato, dok se mi ljutimo što naši voljeni developeri omiljene franšize kao što su Alien, Diablo i Command and Conquer pretvaraju u mobilne igre, oni idu veoma proračunato sa time da poznata imena plasiraju u vidu mobilnih igara na ova tržišta.
Ujedno je i mobilni esport u neverovatnom procvatu u Aziji, sa mobilnim igrama kao što su Arena of Valor i Clash of Clans, gde se održavaju milionski turniri i gde transferi igrača po vrednosti prelaze i “regularni” esport.
Upravo zato su i PUBG i Fortnite dospeli na mobilne telefone, jer su njihovi tvorci na vreme prepoznali da tu leži zarada.
Kineski geming gigant Tencent u saradnji sa PUBG Corp. već neko vreme organizuje velike mobilne esport PUBG događaje, gde je posebni akcenat na Kini, jer je tamo mobilni PUBG neverovatno popularan.
Prošle godine su tako zajedno održali PUBG Mobile Star Challenge, a već na početku ove nam stiže najava novog mobilnog PUBG turnira, ovoga puta ekskluzivno vezanog za Indiju, vrednog 142 000 dolara plus dodatne robne nagradne glavnog telefonskog sponzora po kome turnir i nosi ime OPPO PUBG Mobile India Series 2019.