Par sati nakon ponoći, Valve je izbacio jedan veliki peč, koji će drastično promeniti budućnost ove igre.
Ideja Valve-a je bila da napravi kartičnu igru, gde neće balansirati karte, osim ako ti nije neophodno, i igru u kojoj će kupovina/prodaja karata na steam marketu biti ključna ukoliko želite da napravite željene špilove. Glavni razlog zašto je Valve odlučio da promeni svoj način gledanja je verovatno veoma mali broj igrača. Od sada oni su potvrdili da im više neće biti toliko btino kakva će cena karata biti na Marketu i da će se potruditi da što češće balansiraju karte. Zbog toga cene karata će u budućnosti često skakati ili padati u zavisnosti od potražnje.
Pored balans promena, u Artifact stigao je i dugo isčekivani sistem progresije. Ubačen je system rating, različit za Draft i Constructed. U svakoj sezoni igrači će startovati sa Skill Ratingom od 1. Svaka pobeda, nebitno da li je meč u Standard Play ili Prize Play, može vam doneti veći Skill Rating. Tokom sezone taj Skill Rating ne možete izgubiti, a maksimalan nivo je 75. Takođe, ubačen je i sistem levelovanja vašeg naloga, gde su vam nagrade paketi karata i ticketi, koje koristite za Prize Play. Do sada nije postojao način da besplatno dođete do ovih stvari, tako da je to još jedna lepa promena.
Ono što je veoma bitno je da će nerfovi na Axe i Drowki doneti znatne promene kada je u pitanju constructed. Pored ovih oslabljenja, ove karte će biti i dalje jake, ali će otvoriti mesto za neke nove heroje. Zaboravljeni Bloodseeker i OD su dobili manje buffove, a ukoliko želite da pogledate punu listu promena, to možete pronaći na OVOM LINKU.
Valve je ovim potezom pokazao da će igra ići u boljem pravcu i da ćemo sada biti uzbuđeni kada budu najavili nove pečeve. Rekli su da je to poslednji apdejt u ovoj godini i da će nastaviti sa radom početkom 2019. godine. Ako ovako nastave, jedva čekamo da vidimo šta je novo Valve smislio!