Kako je već skoro dve ekspanzije Hearthstone meta poprilično ustajala, a sve zbog moći nekih starijih špilova koji već praktično godinu dana dominiraju metom, čini nam se da je vreme došlo za neke ozbiljne balans promene, ali ih nismo očekivali ovako rano, sveg par nedelja nakon ekspanzije, što je, što se nas tiče, svakako za pohvalu.
Za neke promene mislimo da su stigle taman na vreme, dok za druge mislimo da “kasno Janko na Kosovo stiže”, kako kaže stara poslovica. Druid više nije toliko moćan kao što je bio prethodnih godinu dana, pa opet, on je najviše na udaru u ovim balans promenama.
Pored njega, indirektno su “udarena” dva najjača kombo špila trenutno u meti, Shudderwock Shaman i Kingsbane Rogue, i to tako što su nerfovane “sporedne”, ali ključne pomoćne karte u ovim špilovima. Na kraju, ali podjednako važno, udarac je dobio i Odd Paladin.
Pa da vidimo promene:
Wild Growth
Jedna od, možemo slobodno reći, najjačih karata u istoriji Hearthstonea, konačno je dolijala i dobila zaslužene balans promene. Sa ovom promenom WG je praktično postao lošiji Jade Blossom (premda, daje Excess mana), mada smo bili svedoci da su se čak i u “ne-Jade” špilovima igrale obe ove karte, tako da nas ne bi čudilo da će vrlo verovatno i Wild Growth nastaviti da se igra u špilovima koji žele da ubrzaju proces dobijanja mane.
Popularno “rampovanje” mane je jedan od ključnih identiteta Druida kao klase, i mislimo da će tu i ostati, samo sa većim fokusom na kartama iz ekspanzija, što je verovatno i cilje Blizzarda. Uz ovaj i Innervate nerf od ranije, ramp baza Druida je ozbiljno udarena, ali mislimo da je fer i svedena na razumne mere.
Nourish
Za razliku od WG, Nourish je mnogo više zaslužio ovaj nerf po našem mišljenu, i mislimo da je sada karta potpuno mrtva i ubijena, i vraćena u vreme vanila Hearthstonea, kada se uopšte nije igrala i kada su je mnogi videli kao prosto lošu kartu (popularnost je dobila tek nakon što je Ancient of Lore nerfovan).
Prosto, za šest mane dobiti dve mane je jednostavno i previše skupo, i što je mnogo važnije – previše kasno i praktično bez značaja, a ključni momenat igrača ove karte je u pravo u tom mana rampovanje sa pet na osam mana (u sledećem krugu), što vam omogućava da krenete da igrate neke vaše ključne pretnje tada. MIslimo da će Nourish ovim nerfom i definitivno otići u istoriju.
Level Up!
Iako u suštini volimo Hero Power sinergiju kod Paladina, igrati ovu kartu u Odd Paladinu je prosto bezobrazno jako i nešto što je bilo glavni “strah i trepet” gde vi kao igrač manijakalno pokušavate da očistite protivniku tablu od regruta, i radije ubijate njih nego i neke veće pretnje. Ovo i nije toliko nerf ka ovoj karti, koliko je direktni Odd Paladin nerf, jer je karta Level Up bila jedna od glavnih načina ovog špila da izbori pobedu, i sad im je prosto oduzet. Ogroman nerf za Odd Paladina od kog se neće oporaviti neko vreme, ali videćemo da li će deck builderi uspeti da smisle nešto novo za ovaj špil, koji je, ruku na srce, dominirao cele godine, tako da je nerf zaslužen.
Saronite Chain Gang
Interesantno koliko je ova “obična” karta obeležila čitavu ovu godinu kada je Hearthstone u pitanju. Jaka kao defanzivna karta, jaka kao tempo karta u aggro/tempo špilovima, i jaka kao kombo karta. Ipak, sve to nije bilo razlog ovog nefa, koji je veoma jednostavan – Shudderwock. Novi način kako je karta napisana garantuje da Shudderwock neće beskonačno praviti kopije samog sebe, jer SCG sada uvek stvara drugog SCG, i to “čistog”, pa neće imati ni bufove koje je eventualno imao originalni SCG, kao što je recimo +1/1 od Kelesetha, ili +2/2 od Soul Infusion.
Leeching Poison
Da vam je neko pre godinu dana rekao da će Leeching Poison biti nerfovan, da li biste mu verovali? Jedna od ključnih karata u Kingsbane Rogue zbog koje ne samo da preživljava protiv Aggro špilova, nego i zbog koje može da ide “u beskonačnost”, jer će uvek da se leči na 30 i prosto ne možete da ga ubijete. Sa ovim “elegantnim” nerfom, ta beskonačnost je ubijena, što je veoma zdravo za igru. I dalje će biti dobro oruđe da u ključniim potezima vas izleči protiv nekog aggro špila, ali više neće moći da Roguea beskonačno drži na 30.
Ono što je važno napomenuti je da sve ove izmene stižu već večeras! I dve nedelje nakon toga možete dobiti punu vrednost u dustu za ove karte, ako ih disenčantujete.
Kako vam se čine sve ove izmene? Da li ste zadovoljni? Koji špilovi mislite da će dominirati nakon ovoga?