Imamo još par dana da prođemo kroz dvadesetak novih karata pre nego što krene intenzivno otkrivanje ostalih, počev od ponedeljka uveče, tako da već danas nastavljamo sa do sada otkrivenim kartama.
Juče smo pisali o tri Warlock i tri neutralne koje smo do sada videli, a danas na meniju imo “svete” klase, Paladin i Priest, koji su do sada dobili po tri otkrivene karte. Među njihovim otkrivenim kartama su i Loa legendarne za njih, tako da praktično već možemo da imamo neku predstavu o gejmplej temi koje će ove klase imati u ovoj ekspanziji.
Da progledamo prvo Priesta, koje su to alate dobili Anduin i Tyrande.
Surrender to Madness
Tempo i Zoo varijacije Priesta nikada nisu bile strane u Hearthstoneu, imali smo još u 2014. godini Deathrattle Priest špil sa Undertakerom, kasnije razne varijacije Dragon Priestova, a i Spiteful Priest je takođe bio Tempo špil.
Ova karta upravo ide u neku vrstu Aggro Zoo Priesta, što je i logično, nije da smo otkrili toplu vodu. Tematski se uklapa sa imenom, dobijamo ogromnu moć po ceni velike žrtve, i kod takvih karata stvar je jednostavna – vaganje da li je žrtva vredna dobiti? Ako pogledamo vreme kada se pojavio Prince Keleseth, malo ko je verovao da je ta karta vredna igranja, a sada već jače od godinu dana Keleseth je neizostavni deo svakog Tempo/Aggro špila.
Tako da moramo pažljivo kalkulisati vrednost ove karte. Da je recimo bilo koja druga klasa, ne bi bilo puno razmišljanja, ovako, moramo da vidimo da li Priest uopšte može da sastavi “kršteni” agresivni špil da bi ovo mogli da razmatramo kao opciju?
Kao prvo, kako košta 3 mane, uklapa se savim ok sa pomenutim Kelesethom, jer ne kvari koncept nemanja 2-mana karata. Možda Keleseth, 2x ovo i gomila 1 mana miniona? Previše gimmick, barem ovako na papiru.
U klasi koja je poznata po svom veoma lošem otvaranju partije (nikakav early game), beskorisnim Hero Powerom ako nemate prisustvo na tabli i ne baš najboljim načinima za vuču karata, zaista ne vidimo da će ovako nešto da radi.
Prosto, za sada, dok ne znamo ostale karte, ovo je “Tempo karta koja vam ubija tempo”, ima anti-sinergiju sama sa sobom, tako da ukoliko ovaj koncept ne dobije neku značajnu podršku u ostalim kartama, ili možda u budućim ekspanzijama, ne vidimo trenutno da će moći da radi. Ipak, nešto je sigurno – veliki nerf za Lyra the Sunshard, jer ovo je karta koju svakako ne želite da vidite iz nje.
Spirit of the Dead
Tema Preista u ovoj ekspanziji je “smrt” pa je tako i njihov duh, Duh smrti. Karta kao stvorena za razne “combo-wombo” akcije, posebno kada vidimo ispod Loa kartu Priestova.
Prvo što nam pada na pamet je da se odlično uklapa sa Zerek’s Cloning Gallery, jer možete ih igrati u istom potezu, i tako sve te 1/1 minione iz vašeg špila vratite nazad u špil “punoj” formi po ceni jedne mane.
Klasična karta koja nastavlja da podržava i radi u duhu Combo/Burst Priestova, onih koji partiju pobeđuju sa Velenom i/ili Malygosom.
U suštini, karta je na neki vrlo slična onome što radi Luna’s Pocket Galaxy, za mnogo manje mane, ali više cimanja za pravilno setapovanje minona koje želite da kombinujete. I dok vas “džepna galaksija” može zeznuti jer vam nisu svi kombo delovi u špilu, ovde se to ne može desiti, jer vi odlučujete kako i kada želite da aktivirate ovaj kombo.
Osim što vidimo da će naći svoje mesto u Malygos/Velen špilovima, vidimo je čak i u “klasičnom” value/control špilu, gde potencijalno imate beskonačno 1 mana bombi kao što su Lich King i Ysera, ali i u “Deathrattle” špilovima, gde možete vraćati nazad u špil vaše vredne Deathrattle minione po ceni od svega 1 mane. Ne treba zaboraviti ni Resurrect Priesta, i tu ima svoje mesto.
Naravno, možete biti još kreativniji, jer je broj kombinacija zaista veliki, u ceo miks se može dodati i Augmented Elekk, Cult Master,
Zaključak je da je u pitanju definitivno karta koja ima potencijal, posebno jer se može veoma lako kombinovati/setapovati zbog izuzetno jeftine cene i činjenice da ima Stealth, a po potrebi uvek je možete dodatno osigurati prostim igranjem Power Word: Shield na nju. Ipak, glavna “kombo” vrednost ovde se nalazi u karti o kojoj pričamo ispod:
Bwonsamdi, the Dead
Bwonsamdi je za veoma kratko vreme postao jedan od najomiljenijih karaktera Warcraft fanova, zbog njegove lucidne i zabavne pojave u trenutno aktuelnoj WoW ekspanziji, Battle for Azeroth. Loa smrti “vraća” mrtve duše iz špila koje je Spirit of the Dead za nas stavio tamo, ii tako dodatno potkrepljuje sve one kombinacije o kojima smo pričali iznad, tako da nema neke prevelike potrebe da ih ovde sada ponovo naređamo.
Važno je napomenuti još jednom, sve te 1 mana minione koje Spirit of the Dead stavi u nazad u špil, dobijate kao “pune” karte, samo im je cena smanjena na 1 manu, što je neverovatno jako. Upravo zbog toga, ova kombinacija nije vredna samo za “combo” špilove koji žele da vas burstuju, već i za klasične Resurrect, Deathrattle i Value špilove, koji žele da dobiju protivnika u “attrition” igri, odnosno u iscrpljivanju resursa protivnika.
Iskreno, više se radujemo vraćanju nekog Contorl/Value Priesta koji na duge staze dobija Even Locka ili Odd Warriora, nego što nas zanimaju kombo špilovi koji su ionako dovoljno jaki trenutno. Jedno je sigurno, Bwonsamdi je neverovatno kul lik i naravno da ćemo ga igrati čak i ako ne bude dobra karta!
Immortal Prelate
Videli smo Priesta, a sada da vidimo tri Paladin karte koje su nam do sada otkrivene.
Immortal Prelate je koncept koji smo često viđali među kreatorima “custom” karata fanova, odnosno minion verzija Rogue oružja Kingsbane. Za razliku od njega, ova karta je nešto slabija u tom smislu da košta jednu manu više, što i nije toliko važno, ali i što prosto možete da ga sajlensujete, što je mnogo važnije, jer vam tako propada, pa ne možete da bazirate ceo vaš špil oko nje, kao što imamo Kingsbane Roguea, već samo može da vam bude jedan od alata u špilu.
Važno je napomenuti da ovo radi u oba pravca, odnosno zadržava i efekte koji je poboljlšavaju, ali i one koji je čine lošijom. Tako, ako Paladin odigra Equality ili Aldor Peacekeeper na nju, i ti efekti će biti zadržani kada se vrati u špil.
Definitivno nešto što ide fino uz Call to Arms, pa možda opet vidimo povratak u metu ove nekada neverovatno moćne i neizbalansirane karte, dok je koštala 4 mane. Osim Call to Arms, uvek ga možemo potražiti i sa Witchwood Piper ili sa paladin kartom Crystology iz prošle ekspanzije.
Kad smo već tu, ubacimo i Primalfin Champion i eto već neke ideje. Naravno, uz gomilu “buff” spell karata, kao što su Spikeridged Steed, Blessing of Kings i potencijalno neke nove “buff” karte. Naravno, tu je i Valanyr, čiji efekat takođe ostaje kada se Immortal Prelate vrati u špil.
Ostaje nerešeno pitanje kako radi sa kartom Desperate Stand, odnosno šta će se desiti kada se aktivira taj efekat, i oko te interakcije potencijalno možemo dobiti čitav novi “infinite” arhetip. Karte kao što su Redemption, Desperate Stand, Zola the Gorgon, Augmented Elekk i Faceless Manipulator ovde mogu da služe kao dodatni deo kombinacija, ali i “sigurnosna” mera protiv silence i transform efekata.
Blizzard još od Quest Paladina pokušava da napravi dobar “buff” paladin špil, ali nikada nije do kraja uspeo da zaživi kako treba, i videćemo da li će ova karta da bude konačni aktivator te ideje, barem dok su još The Last Kaleidosaur i Lynessa Sunsorrow u Standard formatu.
U kranjem slučaju, možda prosto vidimo Control paladina kako igra ovu kartu čisto kao “osiguranje” da nikada ne ode u fatigue.
Time Out!
Blizzard je izbacio Ice Block iz standarda i onda ubacio Time Out!, ali za Paladina. Da se razumemo, sve i da je ovo jače/bolje od Ice Block, kao što neki tvrde, i dalje samo po sebi nije isto kao Ice Block, prvo efektom, a drugo i time da se nalazi u Paladinu, klasi koja verovatno ima najmanje šanse od svih da vas burstuje iz ruke kao što je to svojevremeno mogao Freeze Mage i drugi oblici Magea koji su koristili Ice Blok. Možda je bolje ovu kartu porediti sa Evasion, a kao što smo videli ta karta nije našla svoje mesto u Rogue špilovima, barem ne u ozbiljnim takmičarskim špilovima.
Ipak, svakako je u pitanju veoma moćna karta koja vam garantovano kupuje barem još jedan potez. Hajde za početak ipak da je uporedimo sa Ice Block i vidimo bolje i lošije strane. Ice Block je bio tip karte koji ste prosto mogli da ostavite treći potez da bleji i da vam osigura to da kada budete trebali da umrete, garantovano nećete umreti. U tom smislu to je bila investicija u trenutku imanja viška mane i ta investicija vam je kasnije omogućavala da potrošite manu na nešto drugo kada vam je važno; da recimo pripremite kombo ili da uradite board clear.
Kod Time Out! tih tri mane morate potrošiti baš onaj potez kada mislite da ćete umreti, što vam automatski smanjuje opcije za neke druge stvari u tom potezu. Drugo, morate da procenite i dobro razumete kada vam dolazi smrt i kada treba da odigrate ovu kratu kako bi istu sprečiili. Ipak, pozitivna strana je to što prosto Time Out! uopšte ne morate da igrate kao “zaštitu od smrti”, možete i da je igrate kao pseudo-lečenje. Recimo, turn 5, protivnički Zoo ima prepunu tablu miniona koji bi vam naneli 10-15 damage, ali vi odigrate ovo i sledeći potez za 6 mana dobri-stari Equality-Consecration i problem rešen, a vi sebi uštedeli dosta života.
Ne treba zaboraviti ni da vas ovo čini momentalno imunim, a kako je Paladin klasa koja često trejduje u minione sa oružjem, ovo vas na taj način štiti i od toga, ako recimo trebate da dovršite Lich Kinga sa Ashebringerom, ovako negirate tih 8 Attack koje bi inače primili.
Na kraju, nesporno je da je ipak u pitanju dobra karta, ali se jednostavno postavlja pitanje koji Paladin špil će želeti da igra ovu kartu, odnosno gde se uklapa? Trenutno ne vidimo tako nešto, osim eventualno Uther of the Ebon Blade špil, gde ova karta može da vam kupi vreme pre nego što sastavite sve jahače apokalipse.
Shirvallah, the Tiger
I poslednja karta za večeras, je Paladin Loa, tigar Shirvallah. Ovo je jedna od onih legendarnih oko koje se ne grade previše špilovi, nije “win condition” već prosto oružje koje vam može značajno pomoći u određenom delu partije. I to veoma moćno oružje, ali ipak previše sporo oružje, i nismo sigurni da li će biti igriva. Da bi ova karta bila “dobra”, mislimo da bi cena od recimo ~7-8 mane bila minimum da se isplati. Da se razumemo, ovako nešto ni za 10 mana nije loše, ali prosto onda nije kalibar legendarne karte.
A da bi došli do cene od ~8 mana, moramo odigrati spellova u vrednosti od 17 mana, što i nije toliko teško koliko se na prvi pogled čini, ali je ipak i dalje previše nekonstantno i sporo. Naravno, glavne karte koje prosto moramo imati u špilu da bi ovo efikasno radilo su dva komada Spikeridged Steed, koji automatski smanjuju cenu za 12 mana, dakle skoro pa prepolovljeno. Dodajmo u miks i jedan Lay on Hands, i to je već cena svedena na 5 mane, što je apsolutno odlično, ali je problem što sve to moramo i da povučemo i da odigramo, a to će se retko kada dešavati u partijama gde će nam Shirvallah trebati da “uleti” kao spas.
Treba pomenuti i Prismatic Lens, te potencijalne kombinacije sa njom, ali vam to automatski stvara mrtvi spell od 25 mana u ruci, tako da je to više gimmick. Ujedno, ova karta fino aktivira i Corpsetaker, a nju ionako već viđamo u sporijim Paladin buildovima.
Ovo je svakako izvodljivo i odigrati odmah za 1 manu, ali samo ako ste Rogue i igrate Academic Espionage,u kom slučaju ste uboli bingo. Šalu na stranu, ostaje da se vidi koliko je vredno uložiti u špil da bi ova karta radila kako treba, ili će ipak i dalje biti mnogo efikasnije i konstantnije da jednostavno igrate Zilliax u špilu, koji radi sličnu stvar slabije, ali barem uvek znate na čemu ste i ne morate da kalkulišete.
Toliko za večeras, sutra nastavljamo sa još šest karata, po dve Hunter, Mage i Rogue karte. Hvala vam na čitanju i do sledeće puta, pozdrav!
Nikola “Sawovsky” Savić