Najavljena je nova Hearthstone ekspanzija, The Boomsday Project, i tu je ono dobro staro najbolje dobra svake nove ekspanzije, period pred sam izlazak kada svakog dana vidimo nove karte i čitamo o njima.
Do sada smo videli 12 novih karata iz ove ekspanzije, pa je vreme i da tradicionalno počeno sa našim prvim utiscima i mišljenjem o njima. Za počet ćemo pričati o Mechovima, koji se vraćaju sa ovom ekspanzijom i predstavljaju jednu od glavnih tema ekspanzije, zajedno sa potpuno novom mehanikom u vidu ključne reči Magnetic.
Magnetic minioni mogu da rade samo sa drugim mechovima i deluju tako što ili “nabudže” nekog drugog mecha, dodajući mu svoje statse i tekst karte, ili ih odigrate samostalno kao običnog miniona. Daklo kao da u jednoj karti imamo izbor ili Minion ili karta koja bafuje drugog Mecha.
Ovo je u igri rešeno veoma elengatno tako što ako odigrate Magnetic Mecha sa leve strane nekog Mecha, ovaj će se spojiti sa njima, a ako odigrate sa desne strane, odigraćete ga kao samostalnog miniona. Što znači da ovo ne samo da donosi i dodatni nivo strategije kada je pozicioniranje vaših miniona u pitanju.
Naglašeno je da će 3 klase u ovoj ekspanziji imati Mech temu, to su Paladin, Warrior i Hunter, i naravno neutralni minioni.
Sada, kada smo to rasčistili, da pređemo na ove karte. Da napomeneno, mišljenje je isključivo autorovo lično i neki prvi utisak, vidimo tek 12 karata i nemamo predstvu kakva će biti meta.
Upgradeable Framebot
Počinjemo sa poprilično običnim minionom, koji ima neverovatno jake statse, i zaista, ako Magnetic tema proradi, ovaj Framebot će u njemu biti ključni minion. Dovoljno je da pogledate da je ovo do sada jedini neutralni minion koji košta 2 mane i ima čak pet Healtha, bez ikakvog negativnog efekta, i jasno vam je koliko je ovo jaka karta čak i bez Mech teme, samo sama po sebi kao 1/5 za 2 mane neutralni minion.
Trenutno se Dire Mole, obična 1 mana 1/3 karta, igra u brojnim špilovima samo zbog tako jakih ranih stasta, i sigurno će tako biti i sa Upgradeable Framebot. Osim toga što je generalno jak, on deluje i kao idealna meta za brojne Magnetic minione da “slete” na njega. Veoma jeftin, pa ga je lako ukombinovati, i uz to ima jako puno Healtha, pa svaki sledeći apgrejd ga čini još težim za uklanjanje.
Generalno, mislimo da je ozbiljna Blizzardova greška što su izbacili neutralnog 2 mane 1/5 miniona, jer već vidimo frustracije ljudi koji ne mogu da ga uklone sa table, ali ostaje da sačekamo i vidimo šta će biti, no već Framebota vidimo kao ozbiljan problem.
Spider Bomb
Spider Bomb je prva karta sa kojim nam je predstavljlena Magnetic mehanika, u trejleru kada nam je otkrivena nova ekspanzija. Hunter karta sa pseudo kontrol efektom.
Mislimo da je generalno ok karta i da bi mogla da nađe mesto u nekom dobrom špilu, ukoliko naravno Mech Hunter tema uopšte proradi. Mada, ono što je kod ove karte dobro je to što čak i ovako samostalno je sasvim korektna karta – za 3 mane 2/2 minion sa ovim efektom uopšte nije za šalu, pogotovo ako znamo da postoje i karte Play Dead, Terrorscale Stalker i Spiritsinger Umbra, sa kojim možete odmah “besplatno” da aktivirate ovaj Deathrattle.
Jeftini hard removali su uvek našli neke svoje korisne uloge, a Spider Bomb deluje kao tip karte koji može lako da se uklopi svuda. Definitivno mislimo da će se više igrati u areni nego u Construced, ali za sada moramo da sačekamo i vidimo ostale Hunter Mechove, da bi imali širu sliku i ideju kakav bi to špil trebalo da bude.
Annoy-o-Module
Ah, dobri stari Annoy-o-Tron se vratio u novoj verziji, duplo veći nego ikada, sada i sa Magnetic osobinom. U smislu čiste “smaračine”, ovaj veliki brat pod imenom Annoy-o-Module nije toliko naporan kao Annoy-o-Tron, iz prostog razloga zato što košta više mane, pa protivnik ne dobija previše time što vas blokira njime.
Karta je delimično uporedljiva sa Lone Champion, koji je jedna od premijum karata u areni, ali se u Construced ne igra. Košta jednu manu više, ali nema uslov kao Lone Champion, a tu je i Magnetic osobina, tako da je generalno svakako bolja karta.
Baš kao i kod karte gore, prosto moramo da vidimo više mechova da bi imali jasniju predstavu o snazi svih ovih Magnetic karata, jer su one usko povezane međusobno, jer rade samo jedna sa drugom. Ključna stvar kod svih njih je da li ćemo imati dovoljno mechova da imamo konstantnost u tome da ih apgrejdujemo jedni na druge.
Jer je jasno da su Magnetic karte pre svega zamišljene tako da se koristi njihova Magnetic osobina, i da je igranje kao “običan” minion pre svega tu kao sigurna opcija, odnosno kada nemate šta drugo da uradite.
Treba napomenuti i sinergiju sa Corpsetaker, kartom koju je Paladin voleo da igra s vremena na vreme u poslednjih godinu dana. Takođe treba pomenuti i stari problem prenatrpanosti 4 mana pozicije kod Paladina, gde je konkurencija za mesto uvek bila jaka, pa će i to verovatno biti veliki faktor prilikom razmatranja da li će ovaj mališan naći svoje mesto u nekom usupešnom špilu.
Wargear
Wargear bi trebalo da predstavlja onaj najosnovniji “vanila” izgled jednog Magnetic Mecha. Ipak, iako je običan, ne mislimo nikako i da je loš, pogotovo ne u nekom jakom tempo/midrange špilu.
Na ovu kartu možete gledati u suštini kao na Blessings of Kings koji košta jednu manu više i daje +1/+1 više, što je veoma dobra brojka. Ali pritom i nije mrtva karta ukoliko nemate Mecha na kome možete da ga odigrate, jer uvek možete da ga spustite i kao jednostavno 5/5 miniona.
Nema se šta puno više reći kod ove karte, jer je veoma prosta, ali opet veoma svestrana i ne bi nas iznenaddilo kad bi ovo bio neki novi OP minion u nekom Tempo Mech špilu, jer ukoliko uspemo da konstantno imamo Mechove na tabli, Wargear može tehnički uvek i da ima “charge” jer ćete ga uvek odigrati na nekom Mechu, što ume da pravi opasne “burst” situacije i table na koje je teško odgovoriti.
Beryllium Nullifier
Videli smo jednog Hunter Mecha, jednog Paladin Mecha, i sada je došao na red i Warrior Mech – Beryllium Nullifier. Kao što smo rekli na početku, ovo su tri klase koje će imati fokus na Mechovima u ovoj ekspazniji. Sva tri klasna Mecha koja smo do sada videli imaju Magnetic na sebi, što znači dakle da ih možemo igrati ili samostalno ili kao Buff na nekog miniona.
Beryllium Nullifier ima osobinu koja se uvek pokazala veoma nezgodno, i što smo često naučili igrajući protiv Deathstalker Rexxar, kada napravi nekog ogromnog zombibeasta koji ne može biti targetovan ili kada Spiteful Summoner izbaci 12/12 sa istim efektom.
I zato mislimo da je Beryllium Nullifier mač sa dve oštrice. Iskreno, karta deluje veoma slabo, veoma je skupa i ima izuzetno loše staste. Dakle ovo je jedan od Mechova kog gotovo sigurno ne želite da odigrate samostgalno, jer 3/8 za 7 ne radi praktično ništa korisno za nas.
Sa druge strane, ovu kartu možemo na neki čudan način posmatrati i kao Spikeridged Steed koji Mech minione čini otpornim na skoro pa bilo koji Hard Removal, i onda ova karta i ne deluje toliko loše, zar ne? Pogotovo ako je odigramo na nekom Mecha sa Tauntom, kada praktično pravimo nepremostivi zid, koji je ranjiv jedino na Silence efekte u vidu Owl i Spellbreaker.
Ipak, mislimo da i pored ovih razmišljanja “van kutije”, ovoj karti ipak fali još malo da bi mogli da je smatrano igrivom. Kada bi recimo imala Taunt, mislimo da bi bila savršeno igriva, ovako je ipak u donjem, slabijem reonu kvaliteta. Kao nešto što deluje potencijalno zanimljivo, ali ultimativno ne dovoljno dobro. Jedino ako se ne pojave neki toliko odbrim Mech minioni,koje prosto moramo zaštiti ovim efektom, onda možemo da ga uzmemo u razmatranje.
Zilliax
I poslednja karta o kojoj pričamo danas, prvi legendarni Mech koga vidimo – Zilliax. Ovaj “mini Alakir” je pravi mali švajcarski nož, jer toliko toga nosi sa sobom, fali mu još jedino Windfurry.
Kada karta ima ovoliko puno efekata na sebi, prosto je ne moguće da je ne vidimo u barem nekoliko dobrih špilova. Čak i sam po sebi Zilliax je i više nego dobra karta, ali će svakako sijati kada iskoristimo njegov Magnetic i navežemo ga na nekog miniona.
Ujedno Zilliax aktivira ponovo i korišćenje nekih stari karata, kao što su Countess Ashmore iz prošle ekspanzije, i već pomenuta Corpsetaker.
Karta je prosto savršena “comback” mehanika za sporoje Mech špilove. Daje vam način da dobijete život, može da uklonim barejm jedno minona i preživi i pritom ioma Taunt. Dakle i kada je samu odigrate, radi posao, a zamislite tek na nekog drugom minionu, recimo na Upgradeable Framebot o kome smo pisali gore.
Naravno, nikada ne smemo zaboraviti ni Wild, zamislite košmar Aggro igrača, kada ukombinjete Explosive Sheep + Zilliax, em čišćenje table, em se lečite za tonu!
Zaključak
Stigli smo i do kraja ovog prvog teksta u serijalu. Generalni zaključak je da sve ove Magnetic karte imaju veliki potencijal da budu jako naporne, ali će mnog toga zavisiti kakve ćemo mechove još dobiti.
Najveća snaga ovih karata je njihova fleksibilnost, što možemo da biramo da li da idemo u “širinu” ili u “visinu”, odnosno da li želimo da ove mechove igramo samostalno ili da ih “magnetišemo” jedne na druge. U toj fleksibilnosti će i ležati snaga ovih karata, samo se nadamo da je Blizzard neće preceniti pa da ih napravi da budu nešto slabije nego što bi trebalo, što nam se od ovih karata gore čini da je najviše slučaj sa Beryllium Nullifier.
Takođe, kako su Mechovi bili jedna od glavnih GvG tema kada su špilovi poput Mech maga harali metom, ne treba zaboraviti da će ceo ovaj set imati i jak uticaj na
AUTOR: Nikola “Sawovsky” Savić