Još jedan udarac se ovog petka desio industriji AAA video-igara, gde su Loot kutije nekoliko godina unazad standard, ali poslednjih meseci, odnosno od prošle jeseni i Battlefront 2 kontroverze, su postale i velika negativna stavka, do te mere da je postalo deo marketinga reklamirati igru sa “Nemamo loot kutije” akcentom.
Mnoge države su se poslednjih meseci oglasile po ovom pitanju, prvi su to učinili Havaji, američka savezna država, gde već uveliko traje kampanja na najvišem političkom nivou, da se ovakve prakse u potpunosti zabrane i odstrane iz video-igara. Pored Havaja, u Evropi je bila najglasnija Belgija, koja je zatražila od evropskog parlamenta da ovo pitanje reši što pre.
U petak se oglasilo i regulaciono telo za igre u Holadniji, koje je nakon studiranja deset popularnih igara sa ovim sistemom utvrdilo da je ova praksa u direktnoj suprotnosti sa Konvecijom o klađenju i igranju, i zatražilo od određenih developera da momentalno isprave sve stvari koje nisu u skladu sa evropskim zakonima, i dato je 8 nedelja da ovo učine, odnosno do 20. juna je rok.
Iako nije specifično rečeno o kojim igrama se radi, holandski izvori tvrde da su u pitanju sledeći naslovi: Fifa 18, Dota 2, PlayerUnknown’s Battlegrounds i Rocket League, i studijima iza ovih igara je dat pomenuti rok da njihove loot kutije regulišu u skladu sa zakonima EU. Razlog zašto baš ove igre je zbog toga što predmeti koji se dobijaju nasumično mogu imati vrednost i na tržištu van same igre (Steam market, i slično).
Loot kutije su meta mržnje gejmera, ali i regulacionih tela država, zbog toga što poseduju jasne elemente kockanja za prvi novac, i koriste predatorske metode kako bi ljude navukli da kupuju kutije i troše novac u nadi da bi dobili stvari koje žele da dobiju.
Vlasti Holandije ne planiraju ovde da stanu, već žele da ovo pitanje podignu na viši nivo, kako bi se uvela čvrsta regulacija u ovu još uvek sivu zonu gejminga.