Sinoć nam je stigla nova Hearthstone ekspanzija, The Witchwood, i vaš autor je bio, malo je reći oduševljen količnom novih karata i ideja za deckbuilding.
I dok su svi gledali šta je trenutno najbolje za igrati i šta su popularni strimeri napravili, mi smo rešili da eksperimentišemo sami oko ranka 5 sa novim špilovima i idejama, jer to je najlepši deo izlaska ekspanzije, da sami pravimo i štelujemo naše špilove i ideje. Pa da vidimo koja je to tri špila RUR Sawovsky igrao sinoć.
Tempo Rush Warrior
Prvi špil koji sam želeo da napravim istog trenutka kada izađe ekspanzija jeste Tempo Warrior, sa Rush kartama i pre svega sa Darius Crowley, zato što mislim da su mnogi potcenili kartu. I prvi rezultati sinoć su sasvim solidni, skor 10-3. Naravno, veoma mali uzorak, ali sam zadovoljan.
Ukoliko ste igrali u vreme Old God mete, verovatno se sećate tada veoma popularnog Tempo Warriora, e pa ovaj se igra veoma slično. U osnovi, koristite vaše Rush minione za kontrolu table i konstantno održavanje prednosti i tempa na tabli, kako bi u pravom trenutku uhvatili momentum i mogli da krenete direktno na protivnika.
Uvek u početnoj ruci zadržavate Town Crier i Woodcutter’s Axe, kao i jeftine Rush minione, ali i Frothing nije na odmet, jer može brzo da postigne “snowball” efekat i završi partiju pre nego što ste rekli keks.
Rani Rush paket vam pomaže da održavate sjajnu kontrolu table i praktično protiv bilo kakvog Aggro ili Tempo špila nikada nećete izgubiti tablu, a trenutno ih ima dosta po laderu. Špil je još u veoma ranom tesitranju, a ja sam uključio i jedan primerak Rampage koji mi je iznenađujuće mnogo puta pomogao da dospem do Lethal ili da spasim nekog miniona u trejdu.
Karta koja mi je trenutno najviše sumnjiva u špilu jeste Warpath, jer mi nekako nikada ne treba više od jednog Whirlwind efekta u dobrom delu partije, tako da je ovo u suštini najčešće jedna više bespotrebno iskorišeća mana i najverovatnije ću ga izbaciti i staviti još jedan Whirlwind.
Pored Frothinga, koji su često rani finišeri, tu je i Grommash, naš dobri stari prijatelj koji provereno završava partije, ali se takođe ne trebate plašiti i da ga koristite čisto kao borbu za tempo i prevlast na tabli, kada je prilika za dobar trejd sa njim.
U mid delu partije za tablu se pored Dariusa, borite i sa jednim primerkom Muck Huntera, koji se ovde pokazao kao sjajna karta, jer se veoma lako otarasimo 2/1 tokena, a usput oni dodatno budže napad Frothingu kada ih čistite.
Karte se u ovom špilu povlače neverovatno lako, imamo dva puta Battle Rage koji u proseku povuče po 3 karte, dva Slama kao reciklaža i aktivatori za dobar trejd/ Execute.
Kada smo kod Execute, njega uglavnom čuvajte za ključne mete koje vam ugrožavaju tempo, ali ponekada, vrlo, vrlo retko, možda je dobro iskoristiti ga i na neku ne toliko bitnu metu, ukoliko će vam do pomoći preuzmete rano tablu i uzmete pobedu.
Harrinson Jones je ovde kao tech izbor, ali možda ga možete zameniti i sa Spellbreaker ili nekom drugom tech kartom, zavisi šta smatrate da je problematično.
Na kraju, da kažemo koju o late game. Verovatno mislite da su Rotface i Gunspire “meme” karte, ali verujte nam da imaju veoma jak potencijal da budu solidni finišeri i alternativni načini da dobijate parte, pogotovo jer ih protivnici ne očekuju. Uz malo sreće, Rotface može sam da vam dobije partiju u trenutku kada ste ostali bez karata.
O Death Knight Garroshu ne treba trošiti previše reči, moćna lejtgejm karta koja ima nekoliko različitih uloga, a može i sama da služi kao finišer.
Elemental Mage
Elemental Mage je špil sa kojim sam voleo da eksperimentišem još u prošloj meti, jer smatram da ima jako puno potencijala da bude tip špila koji drži odličan Tempo u početku partije, a koji zatim pretvara u Value borbu pri kraju sa Jaina Death Knight kartom. Taj špil me je jako zabavljao, pa je zato novi Elemental Mage bio prirodno nešto što sam želeo da testiram i sada.
Ako pogledamo Mage karte ove ekspanzije, jasno je da je Blizzard rešio da fokusira “minion” temu kod Magea. Samo tri Spella za Magea u ovoj ekspanziji, od kojih su dva loša, a jedini dobar je ciljno pravljen za Minion Mage špil. Govorimo naravno o karti Book of Specteres.
Generalna ideja oko ovog špila je da ga morate igrati na jak tempo, jer je ovo u osnovi Tempo špil, imajuću u vidu da sam špil nema nikakav AoE spell koji čisti table. Iako ima veoma malo spellova na papiru, to ne znači da ih neće imati ni u praksi. Ruby Spellstone se veoma lako aktivira do maksimalne vrednosti, što znači da se tu krije do šest dodatnih spell karata. Shimmering Tempest je takođe po tom pitanju dobar, jer će vam obezbediti koji rani trejd i usput dati kartu.
Jednostavno, gledajte da uvek igrate elementale “on curve” i da imate dobre trjedove, usput stalno odražavajući prednost u kartama jer ovaj špil ima neverovatno puno načina da generiše i vuče karte. Agresivni špilovi ne bi trebalo da budu problem jer bi u teoriji trebalo da imate bolje minione u ranom delu partije od njih.
Voodo Doll je fenomenalna karta u ovom špilu jer se lako aktivira i predstavlja svestran removal, uklanjajući potrebu da igrate Spell karte za tu svrhu, a kada odigrate Frost Lich Jaina, onda uz uklanjanje miniona dobijete džabe i Water Elementala. Bonfire Elemental se za sada pokazuje solidno, tako da smo i tu veoma zadovoljni kako stoje stvari.
Generalno sa ovim špilom veoma teško gubite protiv nekih Control špilova jer imate sasvim dovoljno resursa i generatora resursa kako bi zapravo uspeli da ih pobedite u “value” igri, tako da vam ovde jedini problem mogu predstavljati neki izrazito agresivni špilovi, koji mogu da vas ubiju pre nego što stabilizujete i odigrate Jainau.
Toki smo stavili čisto zabave radi, jer je svakako zabavna karta, ali i zbog toga što je nekako fino popunjen turn 6 sa njom.
I evo, već mi se sinoć desilo da sam dobio Kazakusa od nje, u trenutku kada sam ostao bez duplih u špilu, pa možete da zamislite koliko je to bilo zabavno za mene i mog protivnika (dobro, možda njemu ne toliko zabavno).
Ukoliko volite Midrange špilove čija je glavna svrha da igraju na Value i da partiju odvuku u late game, onda vam svakako preporučujemo da probate Elemental Magea. Špil je zbavan i nudi jako puno opcija za dobre poteze, a u stanju je da pobedi praktično svaki špil u meti, iako samo špil nije baš nešto što će ljudi smatrati top tier (barem za sada).
Taunt Druid
Druid je sa ovom ekspanzijom i rotacijom poprilično mrtav, ali ako ga neki špil možete spasiti, to je Taunt Druid. Witching Hour u kombinaciji sa Witchwood Grizzly je neverovatno jaka kombinacija koja će zagorčati život svakom aggro špilu. Sa druge strane, špil ima i jako puno načina da generiše armor, tako da vam i život nikada neće biti problem.
Špil u suštini funkcioniše kao Ramp/Recruit špil, gde je ideja da prosto nikada nećete ostati bez resursa čak i kada igrate protiv nekih Control špilova. Uz pomoć karata kao što su Oaken Summons i Grizzled Guardian varate vaše solidne minione direktno iz špila, a zatim i reciklirate iznova i iznova. Astralni Tigrovi su vam garancija da nikada nećete otići u fatigue.
Tu je i dobri, stari Lich King, kao moćni lejtgejm minion. ali i isto tako još jedan Taunt u nizu. Ovaj špil pre svega želi i pokušava da natera Hadronoxa da konačno proradi, odnosno da konačno postane korisna karta, jer potencijala svakako ima. Samo protiv sporih i Control špilova morate dobro vagati kada da ga odigrate, jer morate prvo da im izmamite karte koje čiste cele table. Imajući u vidu koliko stalnih pretnji imamo u špilu, to možda i neće biti toliko teško.
Na Hadronox treba u suštini gledati kao na Nzotha specijalno za Taunt minione, jer on to upravo i jeste. Obično je kombo da ga odigrate i zatim aktivirate sa Naturalize, kako bi izbegli da na njega bace Silence, ili možda ako vam je jednostavno hitno da popunite tablu.
Astral Tiger je neverovatno dobra karta koja ima sjajne statse i odlična je u borbi resursa protiv drugih špilova, pošto ih se nikada ne mogu otarasiti.
Generalno, ovaj špil smo sinoć igrali najmanj i imali smo polovične utiske, ali smo želeli da nađem niki novi špil kako bo orobali novog heroja Lunaru isput igramo i testiramo neke karte kojima se ranije nismo previše bavili.
Ako vam se igraju Lunara i Druid, ali nise sigurni šta da igrate, savetujemo vam ovaj špil.
Narednih dana ćemo nastavljati da se zabavljamo i eksperimentišemo sa kartama, ima jako puno zanimljiv ideja koje tek treba da istražujemo, a verujemo da i vi imate pune ruke karata ovih dana po izlasku nove ekspanzije, kada je najbolje vreme za igranje.
AUTOR: Nikola Savić