Pisali smo o promenama koje je doneo novi patch, a najveće među njima su promene vezane za Sombru. Njen stil igre i uloga u timu se ovime iz korena promenila, a mi ćemo pokušati da analiziramo šta to znači za igrače koji je već igraju, kao i za one koji bi hteli da se oprobaju u ulozi meksičke hakerke.
Pre nego što vidimo kakav je trenutni status Sombre u timu, potrebna nam je referenca o tome gde je bila ranije i šta se od nje očekivalo. Pre patcha, Sombra se igrala u hibridnom dps/support stilu koji se najviše vrteo oko korišćenja njenih hackovanih healthpackova kako bi što brže napunila svoj ult, EMP. Pravilnim rotacijama i dobrom timskom igrom, Sombra je mogla očekivati da ima EMP za praktično svaku timsku borbu. Sledeća stavka u Sombrinoj igri je bilo fokusrianje na protivničke support heroje, pre svega Zenyattu, Anu, ali i sve ostale statične heroje. Dominacija healthpackova je ipak bila primarna meta. Šteta koju je Sombra mogla da nanese je veoma zavisila od blizine meti, zbog velike zone rasprskavanja njenog oružja. Treba napomenuti da je upotrebljivost Sombre u timu zavisila najviše od mape i pointa: odbrana drugog pointa na Temple of Anubisu i Volskaya Industries su verovatno najpoznatiji primeri, zbog prevalentne upotrebe healthpackova u taktici timova na tim mapama. Uz to, kraće trajanje postavljenog Translocatora je značilo da Sombra mora mnogo brže da obavi svoj naum pre nego što se teleportuje nazad na sigurno.
Ova uvertira nas dovodi do najveće promene koje igrači moraju da budu svesni nakon patcha. Sombra više NE puni svoj ult pomoću korišćenja hackovanih healthpackova. Ova promena više od svih ostalih zajedno menja dinamiku njene igre i uloge u timu. Pre svega, kada smo rekli da je igrana kao hibridni dps/support, sada će mnogo veći akcenat biti na „dps“ delu. Da, i dalje može da hackuje healthpackove koji se i dalje brže respawnuju i samo njen tim može da ih koristi. Ona na taj način još uvek može doprineti lečenju svog tima, ali to za samu Sombru ne znači ništa. Što znači da će svoj EMP morati da puni negde drugde.
Postoji nekoliko stvari koje njenu igru sada čine dinamičnijom i zahtevaju bolje donošenje odluka u odnosu na stanje na mapi. U prvoj, u igru dolaze smanjeno rasipanje metaka i duže trajanje postavljenog Translocatora. Oni Sombri dozvoljavaju da sada zaista bude ubica zadnjih redova protivnika. Sa dužim Translocatorom, Sombra može da operiše duže pre nego što bude pod pritiskom da se vrati, a tih dodatnih 5 sekundi zaista puno znače. Ređanje critova je mnogo lakše sa nešto sigurnije udaljenosti, koje uz njen ogroman šaržer od 60 metaka, praktično garantuje jedan ili dva fraga pre povratka. Druga stvar koju Sombra može da obavlja je taktičko hackovanje. Oduvek su postojale bolje ili gore mete za njen desni klik, ali sada su na listu dodati i mnogi pasivi, dok je sam hack kanalisan svega 0.65 sekundi. Ako je ranije hackovanje tenkova bilo korisno, sada je samo još snažnije, pogotovo ako Sombra zauzme poziciju na visini i hackuje tenka ispod, a zatim saspe 60 metaka u glavu tog tenka. Sa takve pozicije, samo precizan Roadhog joj može predstavljati pretnju, dok je protivnički tim potpuno otvoren vatri Sombrinog tima. Sličnu ulogu može preuzeti i kao kontra-flanker, hackujući Genjija ili Tracer koji postaju lake mete za fokusiranu vatru ili čak samu Sombru. Isto važi i za druge heroje koji zavise od svojih abilityja, kao Doomfist na primer. Kao i pre, glavno pitanje koje igrač treba da postavi sebi je: Da li samo najosnovniji levi klik ovog heroja predstavlja podjednaku pretnju meni i mom timu ako ga hackujem? Ako je odgovor „ne baš“, onda je taj heroj dobra meta za Hack. Sporije punjenje EMPa znači da je sada važnije obratiti pažnju na njegovu pravilnu upotrebu. Koordniacija i komunikacijaa sa timom je važnija nego ikada, jer protraćen EMP stavlja tim u veoma lošu poziciju, dok je Sombra u toj situaciji gotovo sigurno mrtva, osim ako stigne da se translocira na vreme, što i dalje ne popravlja situaciju. To ne znači da je neophodno zahvatiti svih šest meta svaki put; samo dve-tri ključne mete koje tim može da proprati i odmah eliminiše mogu da budu dovoljne da se borba preokrene u korist Sombrinog tima.
Zbog ovih promena, Sombra je sada delotvorna na mnogo većem broju mapa, jer ne zavisi od rasporeda healthpackova. Ipak, to ne znači da je treba igrati na baš svakoj mapi. Na primer, mape koje su veoma otvorene ili ne pružaju mnogo zaklona su loše za Sombrin EMP i nevidljivost, jer su oba važni elementi njene uspeše igre. Uz to, važno je uvek imati na umu koja je njena uloga u svom timu i koja je protivnička kompozicija. Kada postavi svoj Translocator, igrač treba da uđe u sledećih 20 sekundi sa planom i da nastoji da ga izvrši. U suprotnom, to može da bude bačenih 20 sekundi za koje je na nekom drugom heroju mogao da pomogne svom timu na značajniji način. Možda najbolji stav za igranje nove Sombre može doći iz poznavanja načina igre Tracer, jer sada mogu obavljati sličnu ulogu. Sagledano iz tog ugla, njena misija je prosta: provući se u zadnje redove, eliminisati ključnu metu, vratiti se nazad na sigurno. Zatim ponoviti to dok se ne napuni EMP. Naravno, u Overwatchu ništa nije tako čisto i jednostavno, ali taj osnovni postulat stoji.
U praksi, Sombru ćemo verovatno viđati u mnogo više partija. Viđaćemo puno igrača koji pokušavaju da je igraju na stari način i sigurno će biti puno frustracija oko toga, na obe strane. Ponovimo, kao što je i ranije bio slučaj, jasna komunikacija je jedna od najvažnijih veština dobre Sombre. Informacije koje može da pruži mogu pobediti borbu i pre nego što ona zaista počne. Uz to, Sombra je smrtonosnija nego ranije i ako bivate hackovani, sada imate manje vremena da reagujete. To može biti posebno frustrirajuće za tenkove, koji tako postaju kratkoročne ult-baterije za protivnika. Sve u svemu, Sombra će sigurno biti još jedan lik na kog treba obatiti pažnju. Pometnja koju ona unosi u partije nije zanemarljiva, a ako ostane u ovakvom stanju, može se reći da postoji bojazan od toga da će oba tima morati da nađu način igraju oko nje i njenih sposobnosti.