Pokušali smo da nađemo Suma1l-ovu izjavu tokom prošle godine, da Shadow Fiendu ne treba movement speed nego armor, i da ne razume niz bafova koje SF dobija i koji se fokusiraju upravo na njegovu pokretljivost. Taj tweet nismo pronašli, ali smo se sada, pola godine kasnije, zatekli u stanju igre gde je movement speed neverovatno potentno oružje na Dota 2 mapi.
Ko je upoznat sa forom zna da vukovima ne treba armor, ali maksimalna brzina kretanja je obaveza!
Da se razumemo, movement speed je uvek bio izuzetno važan. Pitajte sve nubove koji ne kupe boots do petnaeste minute! Možda ipak nemojte njih da pitate, ali se počešite po glavi i setite DotA iz WC3 perioda. Bljutavi svet sa malo itema, sa većinom heroja zakovanim na 300 brzini, i situacijama gde ako vas otvore dobro u ganku, nemate izlaz u većini slučajeva.
Danas je realnost potpuno različita. Većina heroja je razdvojena na “klase” po brzini, a neki od njih su baš osuđeni da pate. Broodmother i Treant su zakovani na teoretski najnižih 270 movspeed, ali oba heroja imaju načine da postanu daleko pokretljiviji kroz svoje moći. To u najgoru poziciju teoretski postavlja Crystal Maiden, koja pored 4 agility heroja koji sa njom dele klasu brzine od 275 poena, brzo bude napuštena i ostane u klasi “sporaća” dok svi ostali heroji postanu daleko pokretljiviji (diskutabilno Riki/Viper ne postanu).
To spominjemo upravo zato što je patch 7.07 vratio jednu od najstarijih WC3 DotA zaostavština, a to je agility koji daje movement speed agility herojima. Za svaki poen agility dobijate 0.06% brzine, što ne deluje impresivno na prvi pogled ali se itekako oseća na agility based herojima u kasnim fazama igre. Maksimalna brzina kretanja je takođe povećana na 550 čisto da dozvoli više prostora silnim načinima stakovanja brzine kretanja, koji su veoma raznovrsni od dodavanja Wind Lace kao itema u igru. Čak je i ta barijera maksimalne brzine od 550 sve poroznija i sve više heroja ima načine da je probije i bude još brže!
Sada je tu niz heroja od kojih naizgled nikako ne možete da pobegnete, predvođeni sa nemogućom Enchantress koja je pre “Random Hero” promene mogla da dođe na lejn sa Boots of Speed i Wind Lace i bude apsolutno neuhvatljiva sa odvratnih 400 movspeed na prvom nivou.
Kad uz sve ovo spakujemo i niz heroja koji su kroz talente dobili sirovi movement speed buff, nije ni teško zamisliti zašto se u skoro svakom meču pojavi barem jedan heroj koji je “zakucan” u stalni haste ili očijuka sa 550 movspeed, a veoma često je to “naš momak” SF, koji kreće sa 313 movspeed (315 sa itemima), i dobija 40 dodatnih movspeed kroz talente.
I onda se vraćamo na originalni tweet u kojem sada bivši midlejn supertalent kuka na svog miljenika Shadow Fienda, koji nas teroriše već nekoliko pečeva, a nastaviće i u ovom jer je najnovija promena da su midlejn kule bliže samoj močvari, a armor aura na njima je pojačana sa +1 na +2 armora kada ste u blizini kule.
600HP, 4 armora u blizini kule, 315 movspeed i potencijal za 1000 damage kombo već na nivou 3.
SF sada izgleda dominantnije nego ikad. Novi, superbrzi SF, sa mnogo više potencijalnog nuke, i “novim” buildom zasnovanim na magičnoj šteti je daleko zanimljiviji igračima, i tome u prilog govori njegov impresivni pik rejt od 31% ukupno, a 36% i više u zoni od 4000+ MMR. Koliko god autor mrzeo taj novi “magic SF build” kroz koji igrači često završe sa 3 utility itema u vidu BoTs, Blink Daggera i Eul’s, i nula kill potencijala jer su preloši da izvedu kombo ili nisu dovoljno ahead, činjenica je da je SF sa ovakvim buildom neverovatno pokretljiv i gotovo je nemoguće pobeći, ili uhvatiti ga ako nemate veoma dobar lockdown.
I upravo u tome leži ta nova snaga SF, gde gledate kako vas igrač koji je imao stabilan lane, najednom prži rejzevima koji dosežu 800 po udaru, a naizgled to čini bez teškoće da se pozicionira. Ranije je za SF-a bacanje Raze značilo da će mini animacija da ga zakopa u mestu i ako vas ne ubije iz inicijalna tri rejza, ostavićete ga iza i otići – sada te opcije više nema jer je sva verovatnoća da će vas stići i pogoditi sledećim raze jer je cooldown neverovatno mali na njima.
Jesmo li napomenuli da je SF jedan od retkih heroja u igri koji nema neverovatne kauntere ili je direktan i apsolutan kaunter nekome? Heroj ima većinu direktnih sudara protiv drugih heroja u zoni od +-3% winrate. Naizgled gledajući ove podatke, reklo bi se da je heroj balansiran, ali ko god je video SF-a koji je ispred ostalih u meču, teško da veruje u to, pogotovo jer je heroj jedan od retkih u igri koji potencijalno može da one shottuje protivnike, i to veoma rano tokom mečeva. Niz buffova gde veoma brzi, ranged heroj, koji ima ogroman potencijal da se okrene na napadače, a usput je jak u svim fazama igre, nam nekako ne ide u glavu, ali ostaje činjenica da je movement speed neverovatno važan. Naš utisak je da je SF prebrz, i da mu je potreban nerf koji cilja upravo na njegovu pokretljivost.
A upravo ti nerfovi od po 5-15 movspeed su itekako osetljivi u samoj igri. Kada je pre nekoliko pečeva Juggernaut posle dugog perioda bez promena izgubio 5 movement speed, izgledalo je kao da se čitav svet okrenuo Juggernaut igračima. Ubrzo je peč 7.07 “ispeglao” ovu promenu pa je sa agility movspeed Juggernaut konačno izgledao kao onaj stari. Sada vidimo kako je Tinker dobio nerf od čak -15 movspeed, koji se već vidi na njegovom opalom procentu pobeda, koji prati i opadajući procent izbora ovog heroja. Možda vam ovako male brojke ne znače mnogo, ali obratite pažnju na sledeću izjavu, koja je tačna: “Heroju sa 290 movement speed, treba 48 sekundi da pretrči od Radiant fontane do kraja donjeg lejna”. 48 sekundi je ogroman deo od ukupnog trajanja partije, koje je u proseku poslednjih par pečeva u okolini 35 minuta. Ako kupite samo Boots of Speed i Wind Lace, vreme potrebno je skraćeno na 39 sekundi. Ako vas u toku meča nateraju na samo 2 “walk of shame” (teleport na cooldownu, povratak nazad na lejn pešice posle smrti), pretrpećete ogromnu ekonomsku štetu i čitava vaša igra će se strmoglaviti.
Ne kažemo da je movement speed najbolji atribut u igri, ali ako nemate 4 ogromna itema u inventaru ili hrpu support pozamanterija – kupite dodatni Wind Lace, potreban vam je! :)