Selekcija najobskurnijih informacija o tenkovima, jer nikada ne možete znati suviše o tenkovima.
1. Reč “Tenk”
Tokom Prvog svetskog rada, britanski komitet koji je zadužen za izgradnju tenkova (Landship Committee) je pormenio svoje ime da bi sačuvali tajnu o novom vozilu. Imena koja su izabrali su: nosači vode (water carriers) i tankovi (tanks). Iz tog razloga pojedine stvari na tenku imaju nautičke nazive.
2. Priručnici
Kao i sa današnjom elektronikom ili IKEA nameštajem, svaki Tigar i Panter je dolazili sa priručnikom koje je bio pun crtanih ilustracija.
3. “In the Mood”
Je ime najopasnijeg Sherman u Drugom svetskom ratu.
4. Napravljene za hodanje
Veštačka koža, koja je korišćena za sedišta na ruskim Šermanima, je bila toliko dobra da nije bilo nečuveno da je neko ukrade i napravi čizme od njih.
5. Ne spominjite kajsije
Kajsije nisu dozvoljene na, blizu, oko ili u radijusu od jedne milje od američkog tenka. Čak je i sama reč zabranjena. Ovo sujeverje je započeto tokom Drugog svetskog rata od strane američkih marinaca. Sujeverje kaže da je svaki Amtrak, koji je imao kajsiju, bio pogođen i uništen od strane protivnika.
6. Elektronsko paljenje motora
Iako su ovi starteri bili čest kod tenkova u Drugom svetskom ratu, uglavnom su korišćeni kao rezervni način paljenja ili su korišćeni samo kada je motor već ugrejan.
7. Nema klime
Moderni tenkovi kao što su Abrams i dalje nemaju klimu za posadu, ali zato modernije verzije tenka imaju sistem termalnog održavanja koji održava kompijutere u optimalnoj radnoj temperaturi u pustinjskim uslovima.
8. Ništa bez muzike
Isti moderan tenk podržava MP3 uređaje preko kojeg posada može puštati muziku (ili bilo šta drugo) kroz interni sistem komunikacija.
9. Miris
Kada je otvor za slučaj nužde (ne te nužde!) na dnu tenka uklonjen iz dizajna, posada je koristila iskorišćene čaure za …. nuždu (da, baš tu). Kada su eksplozivnja punjenja stupila na scenu, posada je dobila posebne kese za nuždu.
10. Mlazni motor
Prvi serijski proizveden tenk, koji je koristio mlazni motor je Strv-103, zatim T-80, a tek onda Abrams.
11. Multinacionalni tenk
Moderni tenkovi su uglavnom multinacionalni, užećemo za primer Abramsa. Abrams ima američki motor, nemački top, britanski oklop, belgiski mitraljez, kanadski sistem za kontrolu paljbe i posadi nosi italijansko malokalibarsko oružije
12. Najdalji pogodak
Najdalje zabeleženi pogodak, u kome je jedan tenk uništio drugi tenk, je sa razdaljine od 5,300 m. Ovaj pogodak je postignut 1991. godine, tokom prvog Zalivskog rata, od strane britanskog Challenger I tenka koji je gađao T-55.
13. Idemo do plaže
Da bi premostili problem transporta tenkova na plažu, američka vojska je napravila LST (Landing Ship Tank) u Fort Knox, Kentakiju. Još uvek se nalazi tamo i poznat je kao LST zgrada.
14. Zbir svih delova
Tipičan M4A4 Sherman ima 4,537 delova. Od svih tih delova 1,269 je pravio Chrysler, a 3,268 ostali podizvođači.
15. Roditelji tenkova
Otac tenkova je Jean Baptiste Estienne, ne postoji poznata majka. Osim, naravno Majke britanskog Mark I tenka.
16. Dirty Dozen
Sa 12 članova posade, francuski Char 2C je najveći operativni tenk ikada napravljen.
17. Thunderbolt
Abrams je dobio ime po pukovniku Creighton Abramsu. Dok je ime njegovog tenka bilo Thunderbolt.
18. Zaustavljanje Mausa
Maus je jedini tenk čija je proizvodnja uspešno zaustavljenja strategijskim bombardovanjem.
19. Amortizeri M18 Hellcata
Čovek koji je zaslužan za M18 Hellcat amortizere, Robert Schilling, je služion u nemačkoj mornarici tokom Prvog svetskog rata.
20. Najnepoznatija činjenica od svih
Tenkovi se mogu izbaciti iz aviona …. jednom.