Prva takmičarska nedelja prve sezone zvanične Overwatch lige je iza nas i već smo imali zdravu dozu uzbudljivih mečeva i iznenađenja. Samo iz odigranih mečeva bismo mogli napisati detaljne članke i analize različitih strategija i situacija, ali nešto što je možda zanimljivije igračima koji brinu o balansu igre bi mogla biti zastupljenost heroja i kompozicija tokom 20 sati gejmpleja u prvoj nedelji.
Pogledajmo prvo makro listu vremena koje je ustupljeno svakom heroju:
Pre dublje analize, zanimljivo je videti da su igrani svi heroji sa rostera, osim Symmetre, koja izgleda da prosto nema upotrebnu vrednost u pro igri. Organizovan tim je lako kaunteruje i njeni ultiji nemaju nikakav uticaj na prevashodno način igre orijentisan oko team-fighta u pro partijama.
Dakle, kao što vidimo, Mercy-meta je potpuno uzela maha i u pro partijama, iako gotovo niko od njih ne voli tu situaciju i vrlo su vokalni po tom pitanju. To igru čini izuzetno centriranom oko inicijalnih pickova (fragova, za starije fps igrače), pogotovo na protivnicima koji se nađu van pozicije, gde protivnička Mercy ne može da uleti za prvi rez, automatski stvarajući prostor za borbu 5 na 6 u sledećih 10-20 sekundi. Takva strategija otvara vrata herojima poput Widowmaker i McCree da se vrate u metu zbog njihove sposobnosti da relativno lako ostvare prvi pick (pogotovo boostovani od strane gore pomenute Mercy). Slična je situacija i sa tzv. Siege compom centriranom oko Orise i Roadhoga, koji profitira upravo na sposobnosti ovog dua da uvuče jednog protivnika u lošu poziciju kombinacijom Halt i Hooka.
Uspon Mercy bio je uslovljen padom starog favorita, Lucia, koji je zabeležio samo 14.35% u igri, nasuprot Mercynih 94.10% (do skoro je situacija između ova dva heroja bila praktično obrnuta). Kad smo već kod supportova, Zenyatta je održao svoju poziciju kao najbolji off-support sa 74,55% – prosto, vrednost Discord Orba i Transcendence je isuviše velika za mnoge timske strategije. I pored skorašnjeg buffa, prevalentnost barijera i dalje sprečava Anu da bude učestaliji izbor, ali to ne znači da je speciajlisti poput Ryujehonga neće izvesti kad god im se ukaže prilika, pre svega u odbrani prve pozicije na Numbaniju.
U ovu tabelu supportova smo uključili i Sombru, jer najčešće u timovima zauzima support slot:
Kod tenkova je zanimljiva statistika da je osnova Dive-a ostala gotovo netaknuta i da D.Va i Winston i dalje suvereno vladaju kao tenkovski duo. Sa druge strane, Orisa i Roadhog gotovo nikad nisu igrali odvojeno i to podržava njihova praktično identična vremenska statistika – igrali su 3:06:43h i 3:02:55h, odnosno 15.54% i 15.23% vremena. Orisa je igrana samo 4 minuta duže, najčešće u Pirate Shipu sa Reinhardtom i Bastionom na prvom delu Junkertowna (u situacijama kada nije uparena sa Roadhogom). Zarya je igrala samo u zanimljivoj Quad-tank kompoziciji ili mnogo ređe sa svojim starim parterom Reinhardtom, svekupno manje od jednog sata igre.
To znači da tabela tenkova izgleda ovako:
Sa strane DPS-a možemo videti mnogo veću varijaciju heroja, naravno uslovljeno i time što je broj odgovarajućih heroja mnogo veći. I u ovom slučaju je Dive duo Tracer + Genji i dalje na vrhu, ali zbog stanja mete i relativne snage su im se pridružili i Widowmaker i Junkrat, nauštrb Soldier:76, koji je odmah iza njih iako je ranije bio dosta češće igran. Tu je pre svega razlog to što Widowmaker zauzima njegovo mesto kao DPS sa dometom, sa jačom sinergijom sa Mercy, dok kontrolu choke-pointa trenutno jači Junkrat radi mnogo bolje. Nakon dugog perioda odsustva, znatno veću minutažu video je i McCree (naročito zapažen u rukama NYXL Pine-a na dve Illios runde) od ukupno 3 sata igre (15.01%). Pharah je videla zavidnu količinu igre na Control point mapama (Illios i Oasis, kao i jedan slučaj Lijiang Towera), naravno, praktično uvek u Pharmercy kombinaciji.
Kao posebne tech DPS pickove smo videli čak i Reapera, Bastona, Hanza i Doomfista. Reaper je bio ključan za napad i odbranu drugog pointa na Temple of Anubis mapi, kao i za probijanje Triple i Quad-tank kompozicija. Bastion je, naravno, bio deo Pirate shipa na Junkertownu, sve dok ne bude uspešno sklonjen sa payloada, a čak je bilo pokušaja upotrebe Bastiona u odbrani od te iste strategije. I Hanzo je svoju upotrebu našao na prvom pointu Junkertowna, i to u zanimljivoj Dual-sniper + Bastion postavi u napadu. I na kraju, Doomfist je najzapaženiju rolu imao u odbrani prvog pointa na Doradu, gde je njegov Rocket Punch u kombinaciji sa uskim terenom na marketu stvarao haos u redovima dezorganizovanih napadača Shanghai Dragonsa. Osim toga, povremeno je izvođen i za odugovlačenje pointa na 2CP mapama. Kompletna lista DPS heroja stoga izgleda ovako:
I konačno dolazimo i do poretka heroja koje možemo klasifikovati kao „specijaliste“, situacione heroje koji zbog svoje ograničene upotrebe retko viđaju puno minutaže. Stoga ni ne čudi to što su Mei i Torbjorn zajedno videli jedva preko 1% vremena u igri (12:30 minuta sabrano), dok Symmetra nije videla ni jedan sekund, zbog ranije navedenih razloga. Mei je provela duplo više vremena u igri od Torba, pre svega kao alatka za odugovlačenje pointa, ali i u rukama Ryujehonga u odbrani prvog pointa na Junkertownu, gde se koristi da zidom podigne Bastiona van dometa štitova i tako omogući brzu eleminaciju glavne pretnje Pirate shipa. Isti igrač je gotovo kao šalu potom koristio i u napadu, ali se tu pokazala mnogo manje efikasna i brzo se prebacio na Zenyattu. Torbjorn je najviše igre video u odbrani prvog pointa na Numbaniju u rukama Taimoua, gde je lako eliminisan i brzo promenjen.
Većina timova je igrala kompozicije koje su im prirodno ležale i po kojima ih znamo od ranije, uglavnom praveći adaptacije sa manje ili više uspeha. Pokazalo se da rigidnost po pitanju tih adaptacija najčešće vodi ka porazu, što govori u prilog relativno dobrom stanju mete u kojoj je moguće counter-pickovati i izvoditi gotovo svakog heroja u nameri da se prevari protivnik. Najveće varijacije kompozicija smo videli od ekipa Seoul Dynasty i Dallas Fuel, što je nešto što je i bilo očekivano od ovih ekipa. U slučaju Koreanaca se to pokazalo kao bolji primer, doduše. Ubedljivo najigranija kompozicija je svakako bila standardna 2/2/2, koja je u raznim varijantama igrana u ukupno 88.36% slučajeva. Pored nje, najčešće su igrane Triple DPS, Triple-tank i Quad-tank, uz sve ostale varijante daleko manje zastupljene (<1%).
Naravno, iako je 2/2/2 igran toliko često, moramo skrenuti pažnju da tu spadaju i Dive, Siege, Double hit-scan, Pharmercy i mnoge druge i da sve one sabrane čine tu kompoziciju preovlađujućom na našoj listi, dok su ostale sastavljene od mnogo užeg izbora vijabilnih heroja. Sa druge strane, pogotovo zanimljivom se pokazala Quad-tank kompozicija koju je koristio pre svega Dallas Fuel, i koja se sastoji od Reinhardta, Roadhoga, Zarye, D.Va, Moire i Lucia. Cilj ove postave je da pomoću Luciovog Speed Boosta i Moirinog AoE lečenja prosto pregaze svoje protivnike i ostvare stabilno prisustvo na pointu, garantovano ogromnom količinom HP-a kroz koje protivnik treba da prođe. Još jedna zanimljiva kompozicija koju smo videli je Double-sniper + Bastion kao opcija za napad Junkertowna. Kao što i ime govori, cilj ove kompozicije je da Widowmaker i Hanzo napadima iz ukršenih uglova sa daljine očiste sve pretnje bokovima Pirate Shipa, dok u prvoj fazi napunjeni ultovi Hanza i Bastiona mogu omogućiti relativno jednostavan prolazak kroz narednu streets fazu.
Još jedna zanimljivost koja se iskristalisala je i to što su timovi koji su ostvarili pobede uglavnom bili timovi sa boljim igračem na poziciji Tracer. To govori koliko je ona i dalje važan lik za uspešnu igru, bez obzira na trenutnu metu i sigurno stavlja pritisak na ostale timove da pronađu rešenje na ovoj poziciji ili pronađu način da joj se suprotstave u budućnosti. Slična je situacija i sa timovima koji imaju bolji support duo, pre svega one koji su ostvarili čistiju tranziciju sa Lucia na Mercy. Veliki broj timova ima Lucio specijaliste u svojim redovima, ali malo ko ima Mercy specijalistu… mada je pitanje koliko će to biti relevantno zbog skorašnjeg očekivanog nerfa Švajcarske doktorke.
Već sa ovom prvom dozom Overwatch lige smo imali prilike da vidimo puno zanimljivih mečeva i varijacija, a biće zanimljivo videti kako će se sve to dalje razvijati, jer je sezona duga i ovi timovi će odigrati puno međusobnih mečeva, što ostavlja puno prostora za adaptacije i kontriranje. Sigurno će posle nekoliko kola na snagu stupiti i razne mind game taktike između ekipa, ali posebno ohrabruje i to što deluje da puno ekipa može da se međusobno nosi, što može biti samo pozitivna stvar za nas kao gledaoce i fanove.
Autor: Miljan Truc
Izvor slika: winstonslab.com