Street Fighter V: Arcade Edition predstavlja do sada najveću novinu u igri, ali sa sobom nosi i balans izmene za treću sezonu. Mnogi su se žalili na manjak defanzivnih opcija i preteranost nekih likova i napada u prošloj sezoni, naročito kada su bacanja u pitanju. Capcom je, stoga, odlučio da nerfuje bacanja u globalu, ali i da poveća pushback na napade, odnosno da vas ostavljaju dalje od protivnika kada blokira vaš napad kako igra ne bi forsirala agresivnost kao što je to do sada bio slučaj.
Kao što smo rekli, bacanja su oslabljena i to tako što je smanjena prednost nakon uspešnog običnog ili specijalnog hvata, čime je izbačen throw loop (nakon uspešnog bacanja, neki likovi su mogli da probaju još jedno bacanje pre nego što vi na to možete da odreagujete nekim drugim napadom, već biste mogli samo da skočite ili da se odbranite od bacanja). Ovo je umnogome uticalo na pojedine likove više nego pojedinačne izmene (najveće žrtve toga su svakako Ken i Rashid, ali i grappleri generalno).
Kako bismo bolje shvatili težinu svih izmena, ali i promena u pojedinačnim likovima, obratili smo se Street Fighter V šampionu Srbije, Filipu Saviću poznatijem i kao “RUR Homeboy AKA BobRoss”. Njegovi prvi utisci su da Capcom sa ovim izmenama želi da dovede pojedine likove i situacije u normalu, a ne da izmišlja toplu vodu i da nema ničega lošeg u tome, jer je po njegovom mišljenjuu i protekla sezona bila dobra, izvan par sumnjivih likova i situacija.
Na pitanje za koga smatra da je prošao najbolje rekao je da je to u pitanju Chun Li, sa čime se i mi slažemo. Ni u drugoj sezoni nije bila loša, naprotiv, samo su joj uvek bila potrebna dva do tri udarca više kako bi dobila rundu što nikako nije odgovaralo brzoj i eksplozivnoj meti druge sezone. Kada se pogleda i to da kombo u v-trigger utiče na scaling i čini komboe slabijim, chun li može da stoji rame uz rame sa svim ostalim likovima. Kao veoma dobrog lika izdvojili smo i Guilea, koji je praktično netaknut u odnosu na prošlu sezonu i koji je možda i jedini pravi zoner u igri, te će predstavljati problem i u narednoj godini.
Kao prijatna iznenađenja izdvojeni su Ryu i Alex, dva lika koji su se smatrali za jednim od najgorih u igri. Ryu zahvaljujući V trigger izmenama (hadoken i ex hadoken u v triggeru imaju manji recovery), kao i činjenici da može da canceluje ex hadoken u v trigger daju kontrolu na sredini ekrana kakvu nije imao u prošloj sezoni, ali i bolje anti air opcije kao globalno poboljšanje. Ipak, naš sagovornik ne smatra da će se Ryu naći u samom vrhu, ali Alex već ima potencijala. Uprkos nerfovima koji su grappleri dobili u globalu, Alex sada nanosi više štete sa bacanjima, ali konačno ima dobar anti air sa njegovim knee smashom. Potez sada traje dva frame duže i ima bolji hitbox što potez čini daleko pouzdanijim, što je Alexu bilo preko potrebno. Još jedna izmena jeste što Alex sada ima veoma dobru meaty (napadi koje igrač tajmira da udare što kasnije kada protivnik ustaje sa zemlje) opciju sa F.HP (kada se uradi rano ovaj potez je sada +6 umesto +3 na bloku i ako pogodi ima nastavak kombo sa st.hp) što mu sada čini još opasnijim bacanja.
Što se tiče likova koji su prošli lošije izdvojili smo Karin i Ibuki. Karin je dobila veliki nerf time što je njen st.mk, glavni poke sada -4 te ako neko taj potez ne uradi sa prave distance, može biti ozbiljno kažnjen. Karin je dosta zavisila od ovog poteza pošto joj je pomagao da drži protivnika u mestu i tek ćemo videti adaptacije igrača. Ibuki je sa svojim nerfovima na bombama izgubila veliki deo svojih reset mogućnosti na kojima je bazirala svoju igru. Ipak, kako nam je Filip rekao, niko od ovih likova nije beskoristan sada i da su i dalje upotrebljivi, već da su ovo samo nužne korekcije.
Još jednom bismo se zahvalili Filipu na pomoći i na njegovom vremenu, a celu listu promena možete videti ovde.