Ponovo idemo u daleku prošlost Defense of the Ancients, gde je postojao heroj dovoljno moćan da ubija protivnike jednim udarcem! Pre nego što skočite u čudu ko je toliko moćan da ubija iz udarca, polako, u pitanju je dobra stara Traxex koja je pre današnje verzije heroja koju znamo bila sklona pošalicama i sprdnji, a upravo najveća šala je bio njen ultimate iz tog perioda – Marksmanship.
Dve priče, ista ideja
U mračnom periodu ranih verzija DotA, Traxex je imala lore drugačiji od današnjeg. Bila je neiskvareni dijamant od osobe, izrod inače iskvarenih i zlih Drow Elfova, heroina koja je odlučila da se upravo protiv takvih bori pa se priključila Sentinel frakciji, gde je vredno radila da zasluži svoju reputaciju. Danas je taj lore uglavnom zasnovan oko njenog Silence tj Gust abilitija, i ranged sposobnosti heroja, i opisuje siroče koje je završilo kod šumskog naroda od kojeg je previše odudarala izgledom, pa se odlučila na tihi i samački pohod u svet.
Model
Jedan od omiljenih modela iz WarCraftIII sveta je dodeljen Traxex, zasnovan na paloj verziji Sylvanas Windrunner (Ranger General) tj Dark Ranger modelu. Ideja je bila da se izmeste elementi iz WCIII zasnovani na magijama i da se naglasi upravo taj “lovački” element kod Drow Ranger, gde bi ona bila jedan od ultimativnih ranged heroja koji rade physical damage. Sam model je jedan od najprsatijih iz WCIII ere, što bi na internetu rekli “iz perioda kada Blizzard nije verovao u ključne kosti” pa je mnogim trinaestogodišnjacima bio privlačan u svih 8 piksela na kojima je bio vidljiv.
Drow Ranger je ujedno i jedan od najstarijih heroja DotA, koji je ubačen u apsolutno prvom setu heroja, i tokom čitavog svog postojanja je doživeo samo 2 serije “velikih” promena – upravo izmenu Marksmanshipa i Trueshot Aure o kojoj ćemo govoriti.
Push Dimitri, just push!
Kako god bilo, Drow Ranger ili Traxex je uvek bila okosnica svih timova zasnovanih na ranged sposobnosti, ali njen današnji skillset je zahtevao vremena da se iskristališe u obliku u kojem ga poznajemo. Ko nije igrao tri-lane Drow-Vengeful-Luna sa njihovim starim aurama, nije ni igrao DotA zaista :)
Naizgled, heroj se nije menjao, ali čim zagrebemo ispod površine i setimo se prastarih verzija DotA, videćemo koliko je današnje Drow bolje osmišljena, dinamičnija i opasnija.
Pre verzije igre 6.50, Drow je raspolagala sa više nego tugaljivim setom moći koje su bile osrednje jake ali nisu joj pružale previše dinamike u igri.
Frost Arrows
Večita orb agonija Traxex, ali ujedno i veoma moćno oružje za ubistva u svim periodima igre, Frost Arrows se nije preterano menjao kroz godine. Uz izuzetak nekoliko buffova i nerfova intenziteta usporavanja kretanja, jedina velika promena za Frost Arrows je bio kada je izgubio zaostavštinu iz WCIII, usporavanje brzine napada. Ledene strele su izgubile status orb efekta tek pre nekoliko meseci, u patchu 7.06.
Silence / Gust
Silence mehanika je oduvek krasila Drow Ranger, ali ne u istoj formi i načinu dostavljanja na neprijatelje. Krobelus (Death Prophet) i Drow Ranger su delile skoro pa identičan Silence iz WCIII koji je pokrivao okruglu zonu i bio instant dostavljen. Razlike između dva heroja su bile u smislu da je Krobelus njen silence povećavala kroz levelovanje stare pasivne moći, a Trax je maksimalnu snagu spella imala od samog početka, levelujući samo trajanje moći. Kada su kasnije u igru ušle promene Marksmanshipa i Precision Aure, Traxex je dobila današnju verziju silence mehanike kroz novi ability Gust, koji joj zaista pomaže da ostane ranged u odnosu na protivnike. Sa talentom iz najnovije serije promena, Gust je daleko moćniji od starog Silence, jer može da zahvati protivnike na ogromnoj površini, kažnjavajući kako frontline tako i backline protivničke ekipe.
Trueshot Aura / Precision Aura
Aura koja je zbog sukoba sa Blizzardom morala promeniti ime, više puta je menjala svoju funkcionalnost unutar igre. Stare varijante ove aure su podrazumevale da Drow daje saigračima u blizini (400 pa posle 900 range) bonus na ranged napade, zasnovan na procentu njihovog već postojećeg damage. U patchu koji je najviše promenio Traxex (6.76) aura je prerađena da globalno na čitavoj mapi daje saigračima procent damage ali zasnovan na agility koji Drow Ranger ima. Ovo je naglasilo aspekt heroja gde je postali mnogo korisnije graditi agility iteme ali je i uvelo revoluciju u lejnovanje kada vam je Drow Ranger saigrač. Dodatna sinergija novog ultimate ability koji je Drow dobila u patchu 6.50 je produbila ovaj aspekt njene mehanike, ali i diktirala da sam Marksmanship mora dodatno da se rebalansira.
Marksmanship – od đubreta do neophodnosti
Ah, evo ga taj famozni Marksmanship, ključna moć Drow Ranger… U eri pre 6.50, Drow Ranger je nevoljno odlazila na lejn raspolažući sa manje više beskorisnim arsenalom moći, i farmovala u nadi da će dobiti nivo 6…samo da bi onda još farmovala! Marksmanship je davao 10/15/20% šanse da ubijete kripove iz jednog udarca, efektivno ne donoseći Drow Ranger apsolutno ništa u timskim borbama. Neko bi mogao da potegne argument da je Marksmanship bio dobar protiv summon heroja ali i to je više nego tužno. Push koji je Marksmanship ubrzavao je već išao više nego solidno timovima sa Drow Ranger tako da ni tu ne postoji zrnce sumnje da je Marksmanship jednostavno bio – loš.
Naizgled solidna moć koja vam ubrzava farm je imala strašne mane, poput one najočiglednije, a to je da je Marksmanship radio na pseudo RNG i da ste procove dobijali nasumično, i na “debelim” kripovima veoma često na nekom od poslednjih udaraca koje morate da zadate kripu da bi zaista i umro.
Farmuj, da bi farmovao još!
Mnogima je partija počinjala tek kada uzmu level 6 sa Drow Ranger što je značilo odlazak u šumu da u tadašnjoj daleko sporijoj DotA farmujete još 10-15 minuta, a često i mnogo duže za one greedy igrače. I pored ovog farmerskog aspekta, Drow Ranger nije bila jaka čak i kad se nafarmuje, jer nije skejlovala u smislu u kojem danas eksponencionalno dobija damage kroz auru i dodatni agility. U tadašnjem svetu Dote bez Force Staff-a, Drums of Endurance, Ethereal Blade, Phase Boots ili bilo kog drugog načina da se otarasi dosadnih a jačih melee protivnika, Drow Ranger jednostavno nije imala način da se igra drugačije od standardnog Lothar’s Edge builda koji vam je od taktičkih opcija pružao inicijaciju iz stealtha i stealthovanje zbog pokušaja bega.
I pored svih očiglednih mana, Drow Ranger tj Traxex je bila popularan i često omiljen heroj. U lošim partijama gde su protivnici bili daleko slabije pokretljivi nego danas, i u partijama gde se farmovalo dok se nema 6 slotova, Traxex je sa dobre pozicije iz stealtha i dalje mogla da izudara protivnike i donese slatki osećaj “razbijanja nubova” kao i danas. Ipak, sa evolucijom igre je postalo sve očiglednije da tadašnja jedina rejndžerka mora da postane bolja i dinamičnija, pogotovo jer je uskoro očekivao dolazak “mlađe sestre” Windrunner, koja je za tadašnju Drow bila brzi voz i prava mašina.
Novi Marksmanship je pronašao jednostavno rešenje za probleme ovog heroja, i čista agility injekcija je naizgled radila, uz period prilagođavanja i balansiranja heroja.
Drow je dobila seriju promena koju smo opisali i polako postala jedan od omiljenih timskih pikova koji podrazumevaju laku egzekuciju i rane pobede zasnovane na push strategijama. Da bi razbio ovakav status heroja, IceFrog je dodao i Aghanims Scepter za Drow pa ona danas može da mutira u pravog ubicu timova čak i u kasnijim fazama igre, ali naravno to ne viđamo često u kvalitetnijim partijama Dota 2.