Kada pogledamo 2017. godinu mogli bismo reći da je u pitanju jedna od najunosnijih za tuče svih vrsta. Pre svega u boksu, gde su u svom meču Mejveder i Mekgregor zaradili po 100 miliona dolara, a da ne govorimo o zaradi na TV pravima i ulaznicama. Novac je nekako našao svoj put i do tabačina, te po prvi put možemo da govorimo o višemilionskom nagradnom fondu na nivou godine, kao i rekordnu gledanost turnira. Međutim, najvažnije pitanje koje se da postaviti jeste kakve su bile igre ove godine? Sada ćemo napraviti mali presek tabačina koje su izašle ove godine, ali i onih koje su ove godine tek najavljene.
Za početak, spomenućemo igru koja odudara od uobičajene formule tabačina kakvim ih znamo i koju je čitava gejming javnost dočekala sa ogromnim uzbuđenjem, a u pitanju je For Honor. Ubisoft je u februaru ove godine izbacio srednjovekovnu simulaciju dvoboja koja je svojom mehaničkom jednostavnošću, ali uz kompleksnu strategiju iza nje, kupila fanove. Međutim, igra je ubrzo počela da gubi na popularnosti zbog spoljnih faktora i loših odluka, kao što su to brojni bagovi, loš balans, fijasko sa mikrotransakcijama, katastrofalni turniri itd. Igra i dan-danas ima pristojan broj igrača, ali je teško ne pomisliti kako je propuštena prilika da ova igra bude nešto zaista posebno.
For Honor nije jedina igra koja je pokušala da uradi nešto drukčije ove godine, te nam je i Nintendo pripremio iznenađenje sa svojim naslovom ARMS. Kontrole su više nego jednostavne: Možete da napadate sa jednom ili sa obe ruke i na početku meča birate vrstu udaraca, bilo da idu pravo i nanose veliku štetu, ili da prate protivnike. Takođe imate i super napade. Svaki lik nudi različito iskustvo igranja i možemo preporučiti igru bilo kome ko želi da se prosto zabavi sa prijateljima ili da nauči nešto više o tabačinama, a da ne razmišlja o kompleksnim komboima.
Sada ćemo reći nešto o najvećim izdavačima: Netherrealm, Namco i Capcom. Upravo ove tri firme su spremile tri najveće tabačine godine. Prvo je u maju Netherrealm izbacio Injustice 2, koji predstavlja napredak na svim poljima u odnosu na prvi deo. Netherrealm je još od Mortal Kombat 9 tabačine pravio sa idejom da bi pored same borbe njihove igre trebalo biti bogate sadržajem. Injustice 2 se pridržava ideje, sa kampanjom koja bez samog igranja traje skoro tri sata, multiverzum mod koji predstavlja niz borbi sa različitim izazovima i gear mode, tj. oprema koja pored estetike utiče i na sposobnosti vašeg lika. Zbog svega ovoga nismo začuđeni time da je Injustice 2 postao planetarni hit.
Samo mesec dana kasnije, Namco je izbacio dugo očekivani Tekken 7. Javnost nije mogla da dočeka da igra izađe, i, ako je nama verovati, vredelo je. Tekken nikada nije izgledao i radio bolje nego sada i dugo očekivana PC verzija je ispunila očekivanja. Mehanički gledano, igra nikada nije bila bliža savršenstvu, ali nakon Injustice-a, manjka na sadržaju. Glavna kampanja, iako ambiciozna, nije bila na potrebnom nivou, pogotovo kada se pogleda koliki akcenat je na nju stavljen, a dodatne epizode su veoma loše. Mimo toga, Tekken je imao i dosta problema sa bagovima na početku, ali kada uzmete da igrate sa nekim, znate da je pred vama podjednako dobro iskustvo, ako ne i bolje nego ikada pre.
Capcom je pred sobom imao vrlo nezahvalnu situaciju. Prošle godine su izbacili dugo očekivani Street Fighter V koji je uprkos dobrim ocenama kritičara dočekan pod nož od strane igrača zbog ogoljenosti sadržaja (story mode je izbačen tek u junu prošle godine, a igra je izašla u februaru), loše konekcije i primetnog laga, tako da su tek pre par meseci uspeli da prebace 2.1 milion primeraka koji im je bio cilj još za prošlu godinu. Stoga, sa oprezom su ljudi dočekali vest o najnovijoj Marvel vs Capcom igri, serijal za koji se smatralo da je ugašen. Međutim, ubrzo su se javili prvi znaci da nešto nije u redu. Prvo, trejler koji je prikazan na E3-u je podvrgnut ruglu zbog dizajna likova, a nigde nije bilo ni traga ni glasa od X-Men likova, što je bilo i za očekivati zbog čega su mnogi strepeli da igra neće imati najsrećnije izdanje. Izlaskom Marvel vs Capcom Infinite je prijatno iznenadio na brojnim poljima, ali sve sumnje su se ispostavile opravdanim što je uzrokovalo očajan početak za igru. Sada kada je Disney preuzeo Fox, pitanje je da li će igra uspeti da stane na noge, čemu se mi nadamo, jer je u pitanju sjajan naslov.
2017. je takođe propraćena i manjim naslovima, te su izašle dve igre inspirisane Super Smash bros. serijalom, Brawlout i Brawlhalla (PS4 verzija je izašla ove godine), a izašao je i nastavak za Nidhogg koji je pretrpeo neke negativne kritike zbog promena u dizajnu.
Pre nego što završimo, trebalo bi spomenuti i ono što nas čeka u 2018. godini. E3 je bila prva prilika da vidimo najnoviju tabačinu iz Arc System Works-a pravljeno po Dragon Ball franšizi, Dragon Ball FighterZ. Ova igra je izazvala opšte oduševljenje mnogih kada su je najavili, a beta je pomogla da uzbuđenje samo još više poraste. Ovo je prvi put nakon dosta dugo da se pravi 2d Dragon Ball igra, a možda i po prvi put sa iskusnim igračima na umu. Međutim, kontrole su dosta pojednostavljene u odnosu na neke druge tabačine te će svi moći da uživaju u igri, a mi ne možemo da dočekamo 26. januar da je i sami isprobamo.
Najveće iznenađenje smo videli na Video Game Awards-u gde je Namco najavio novi Soul Calibur, Soul Calibur VI koji bi trebalo izaći u narednoj godini. Mnogi su mislili da nećemo još dugo videti novu Soul igru nakon neuspeha Soul Calibura VI, ali preteča For Honora kada su u upitanju oružane borbe se vraća u svom najboljem izdanju i sa nestrpljenjem čekamo izlazak.
Nažalost, moramo spomenuti i Team Ninja koji je raspustio svoj tim za Dead or Alive V. Kako su rekli, više neće podržavati igru i ne možemo da očekujemo novu Dead or Alive igru u skorijoj budućnosti. Često nepravedno skrajnuta zbog lascivnijih detalja, Dead or Alive je vrlo važan serijal 3d tabačina i žao nam je videti serijal u ovakvom stanju, međutim, ako je Street Fighter IV mogao da se pojavi 10 godina posle prethodne igre i da oživi žanr, verujemo da će i Dead or Alive u velikom stilu da se vrati.
2017. je na svim poljima predstavlila sjajan uspeh za tabačine što nam uliva nadu da ćemo naredne godine videti još više igara i još veće i bolje turnire.