Novi ponedeljak – nova mapa! Nastavljamo dalje sa našim HotS serijalom. Ove nedelje smo izabrali da vam predstavimo Sky Temple mapu, samo iz jednog prostog razloga – da saznamo sudbinu Harrsion Jonesa!
Ukoliko ste propustili pregled Tomb of the Spider Queen mape prošlog ponedeljka, tekst možete pronaći na OVOM linku.
Držaćemo se nekog “standardnog” formata u ovom serijalu, pa pregled kao i prošli put počinjemo od zanimljivosti i malih tajni koje HotS mape kriju. Videli smo da je Harrison Jones ukrao prošle nedelje dragulj od kraljice pauka i napravio bekstvo kao na filmovima. Verovatno ste se pitali gde je to on mogao da pobegne. Pre nego što bilo šta krenemo da objašnjavamo, prvo klip:
Teorija zavere kaže da su Tomb of the Spider Queen i Sky Temple “povezane mape”. Ovaj mali Easter Egg koji možete pronaći pritiskom na ovaj poklopac od bunara, to i potvrđuje. Ove dve mape se nalaze u takozvanom Luxoria carstvu, kojim je nekada vladala Zagara, ali sa svojim Desert Queen skinom. Na klipu možemo čak da vidimo i jednu nogu kraljice pauka kako pokušava da dohvati Harrsiona, ali na njegovu sreću bezuspešno.
Sky Temple je isto kao i njena povezana mapa, battleground sa tri lejna, ali se potpuno razlikuje koncept i taktički pristup na njoj. Po svojoj veličini spada u mape standardne veličine.
Ovo je jedna od retkih mapa gde kada jedan tim krene da gubi, jako teško se vraća u igru zbog mehanike mape. Zbog toga često Sky Temple zovu i tempiranom bombom. Za razliku od nekih mapa, taktika na “nebeskom hramu” može da se, da najprostije kažemo, nauči napamet. Map objectiv nema random momenat u sebi i tačno se zna kojim rednom se Temple faze pojavljuju.
Generalna taktika
Sky Temple mapa zahteva dosta rotacija i nekako ćete imati utisak da ste ograničeni sa vremenom dok se ne upali Temple faza, jer tada sva akcija prelazi na jednu od tri pozicije na mapi. Obično se početak partije heroji postavljaju 2 Top, 2 Mid, dok je Bot zadužen za solo-lejn. Između gornjeg i srednjeg lejna nalazi se Watch Tower, koji je odličan oko kontrole rane faze igre. Nije nužno da uvek trčite kao muve bez glave na startu partije i obično izgubite po kojeg saigrača, samo zbog običnog visiona na mapi.
Prva Temple faza uvek će biti Mid i Top Temple. Znači šta se u tom slučaju radi. Bot lejner bi trebao da ostane na svojoj poziciji, kako tim ne bi ostao u zaostatku sa XP-om, i najbolje bi bilo da to, ako je moguće, bude neki global heroj. Na taj način imate barem desetak sekundi prednosti u odnosu na vašeg protivnika, ako treba da se napravi višak na Templu kako bi se osigurao map objectiv. Možete slobodno da krenete sa tri heroja na jedan Temple i sa brzim killom da stvorite prostor da agresivno kontrolišete oba Templa, tako što ćete onda raspodeliti po dva igrača na obe strane. Dakle rotacije i koordinacija su jako bitne na ovoj mapi.
Primetili smo da dosta igrača pravi, mahom nesvesnu grešku, kod Temple faza. Često se desi da dva heroja budu na jednom Templu, iako znate da ne postoji neposredna opasnost – GREŠKA! Znači sasvim je dovoljno da jedan heroj stoji unutar kruga, dok će drugi soakovati XP na lejnu u neposrednoj blizini Templa. Na taj način. ne gubite XP, stvarate prednost u odnosu na protivnika koji ima dve mogućnosti ispred sebe. Da zanemari jedan wave miniona ili da krene agresivno u preuzimanje Templa u svoju korist.
Još jednu stvar verovatno većina igrača ne zna. Mala sitnica koja znači. Čuvari koji se pojavljuju tokom Temple faze donose XP, pogotovo onaj glavni najveći. Potrudite se barem njega da ubijete, jer igrači često udaraju nasumično po njima ili ih jednostavno izbegavaju dok se Temple faza ne završi.
Druga Temple faza uvek će biti samo jedan Temple na Bot lejnu. Ovaj podatak kreira novu taktiku i rotaciju. Preživeli smo prvu fazu kako smo preživeli. Krpimo rupe što pre ako je to moguće i spremamo se za sledeću fazu. Ovde veliku ulogu igra Knight kamp koji se nalazi na gornjem delu mape. Dobrim tajmingom ovog kampa sa map objectivom stvarate ogromnu prednost. Sada rotirate vašeg solo lejnera sa Bota da pređe na Top lejn, opet najbolje ako je to global heroj. Kada se pojavi Bot Temple, ponovo ostavljate protivnika sa dva izbora. Braniti push na Top lejnu ili se boriti oko map objectiva. Nije greška ni da idete 5-man Bot, ako nemate global heroja u vašoj kompoziji, ali svakako je bitno zauzeti ovaj kamp neposredno pred objectiv.
Upravo u ovom trenutku mape se pravi taj “snowball” efekat od kojeg se teško opravljate protiv uigranog tima, jer tim koji je dominirao tokom prve dve faze ima otvoren put ka Bossu. O tome ćemo reći par reči kasnije u tekstu.
Heroji koji se prioritizuju na ovoj mapi
Sky Temple je “školski” primer mape gde se prirotizuju globalni heroji. Taktika koju je najviše voleo stari Fnatic, gde uzmu čak tri global heroja i praktično su svuda po mapi. Takođe, odlični su heroji koji imaju dobaru kontrolu Bossa, jer i on igra veliku ulogu na mapi.
Dakle definitvno izdvajamo Dehaku, jer je em global heroj em je dobar i kao solo lejner. Brightwing je takođe dobar zbog svog teleporta i mogućnosti kasnog pojavljivanja u team fightu, ali to nije preporučljivo ako nemate double support kompoziciju u svom timu, jer vam je onda dobar deo vremena tim bez hilera. Falstad isto ima dva razloga zašto je dobar izbor na ovoj mapi. Prvo, naravno zato što je globalni heroj, ali ima i svoj Mighty Gust kao odlično oružije za Bossa.
Illidan nije loš izbor. Odličan je da ide solo na kampove, a sa izborom Hunta na levelu 10 dobijate još jednog global heroja. Greymane je takođe sjajan izbor, na stranu što se trenutno nalazi u samom vrhu mete, isto kao i Illidan odličan je kod kampova.
Od Warrior heroja posebno možemo da izdvojimo Tyraela, najviše zbog Bossa. Holy Ground na levelu 16 + Sanctifiaciton = 100% Boss.
Specialist heroji mogu da budu kec iz rukava na Sky Templu ako se lepo uklope u rotaciji. Međutim svi heroji iz ove grupe su nekako ispali iz mete, ali verujemo da će to da se promeni sa gejmplej izmenama i izbacivanjem municije na građevinama.
Koji lejn je prioritet – kampovi
Ako do sada niste shvatili onda treba da vam vrišti – BOT, BOT, BOT! Boss je vrlo jako oruđe na ovoj mapi. Istakli smo već da ni Top lejn nije zanemarljiv, ali najviše u ranoj vazi igre. Kasnije sva akcija prelazi na donji deo mape.
Pored Bossa na Bot lejnu se nalaze i dva Siege kampa, znači dodatan pritisak, jer oba kampa uvek idu na Bot lejn. Njih treba uzeti odmah nakon prve faze ili neposredno pred drugu Temple fazu, čisto da stvorite dodatni pritisak.
Ostali smo vam dužni obrazloženje za “snowball” efekat. Tim koji je izašao kao pobednik iz prve dve Temple faze, sigurno će imati level 10 prednost u odnosu na protivnika. Bez razmišljanja, krenite na Bossa! Treba da napravite veliku grešku da izgubite Team fight sa Heroic magijama. Taj rani Boss neće uraditi bog zna šta, ali vam neverovatno otvara mapu i daje vam vremena da radite druge stvari dok protivnik brani svoj Keep.
Sledeće nedelje prelazimo na pregled mapa iz Diablo univerzuma i da vidimo kakve tajne kriju anđeli i demoni.
Autor: Nikola Rančić