Davnih dana, u zlatnoj eri WarCraft III, bio sam blagosloven i proklet jer su sa mnom školske klupe delili “SledgeHammer” i “stex”. Hard-core fanovima samog WCIII će biti poznati sa LAN događaja, a za vas ostale će možda pomoći ako kažem da su dugo i suvereno vladali sa vrha AT (Arranged Team) liste evropskog Battle.net. Blagoslov, i prokletstvo! Prvo zbog količine znanja i skilla kojom su me kupali i uvodili u ovaj svet pro RTS žanra, a prokletstvo zbog svakodnevnog kažnjavanja i gaženja na WCIII mapama koje sam doživljavao od strane gorepomenutih.
I dok me SledgeHammer polako uvodio u svet custom mapa za WC3 i kojima se isplati posvetiti, “stex” me naučio koliko je zapravo jak Undead Dreadlord+Ghoul spam. Vampiric Aura je na papiru slaba, Ghoul na papiru slab, a ove male napasti su svejedno zaletale se i krale život od protivnika kao besne osice. Sa dobrim mikrom i pozicioniranjem, mogli ste da izvučete dupli HP pool iz svake od ovih jeftinih i osnovnih jedinica.
Ne verujte kripovima! Pogotovo ako ih ima 5 na lejnu!
DotA je imala redovan spam Ghoulova u vidu Scourge kripova koji su generički trčali niz lejn, umiruću za dobro svoje strane, sa fiksiranim statovima i tvrdo skriptovanim ponašanjem. Tamanili smo ih levo i desno jedva nabadajući last hitove, a oni su kreštanjem otpozdravljali svaki ding golda. Upečatljiv zvuk, nema šta. Zaista ih nije bio izazov farmovati bez Vampiric Aure i mikroa kojim su ih dobri igrači čuvali u WCIII mečevima.
Sve dok jednog dana, jedan od ovih malih glupavih NPC botova, nije skrenuo od svoje gomile i tvrdoglavo mi se okačio na grbaču. Malo veći, malo ružniji, malo opasniji, na prvi pogled stari N’aix, Lifestealer, nije delovao impresivno. Nesrećni i generički model koji je dodeljen ovom heroju nije ga činio zanimljivim, ali zaboraviti na N’aix-a u partiji DotA je bilo strogo kažnjivo – od strane samog Lifestealera.
N’aix je bio agility heroj!
I to impresivnih statsa, sa jednim od najvećih rastova agility u igri! Da, dobro ste čuli, “agi” heroj, sa više nego solidnim armorom, prosečnom brzinom kretanja i veoma tužnim izgledom svojih moći kada počnete da igrate. Otvorite tab za biranje spellova, i tamo vas čekaju tri pasivne moći i jedna aktivna, ali dostupna tek na nivou 6.
Ako neko kaže da N’aix nije najdosadniji heroj starih DotA verzija, laže! Ružan model, jako spor početak igre i nula stvari za kontrolisanje vašom levom rukom garantuju da je to upravo bio slučaj! Ipak, neki fanovi melee heroja koji nanose fizičku štetu protivnicima se nikako ne bi složili sa vama.
Svi smo veoma brzo naučili da N’aix, iako nije strašan na malim levelima, postaje verovatno najopasniji heroj DotA u kasnim fazama igre, i to upravo oslanjajući se na svoj jednostavni i dosadni pristup, sa strašnim pasivnim moćima i +4 agility gain po nivou, ali i tada nesrazmerno jakim ultom!
Ok, čija je ovo loša ideja, Ghoul na steroidima?
Tvrdoglavi nasilnik od kojeg ne možete pobeći niti ga se otresti, to je najbolji način da opišete Lifestealera iz starih verzija DotA. Ako odlučite da mu se okrenete u lice, sačeka vas još tužnija istina – skoro pa je bilo nebitno koji ste heroj, N’aix je bio jači ako se odigra pravilno! I eto muke, očas posla raid boss kojeg obara čitav tim. Njegov skillset je dozvoljavao da se heroj igra i u džungli, a u starim rudimentarnim verzijama DotA nije mnogo heroja moglo da se pohvali ovom sposobnošću! Na lejnu je bio veoma slab protiv nekih heroja, pa vam je jedina prilika da ga zaustavite, bila upravo u prvih nekoliko minuta partije.
Sa uvođenjem Quelling Blade N’aix je doživeo drugi talas masovnog džanglinga.
Da se pozabavimo tim pasivnim moćima kojima je stari Lifestealer raspolagao.
Feast: Ali ne ovaj za današnje mlakonje! 40% lifesteal! ČETRDESET POSTO LIFESTEAL! Sećate se kako smo pričali o Vampiric Auri? E pa ona je na level 1 bila 15% i Ghoul spam je radio bez problema! Iako ovaj ability nije radio procentualni damage koji današnji Feast radi, garantovao je da ako pokušate da razmenjujete udarce sa Lifestealerom nećete dobro proći. Tadašnja DotA još nije evoluirala ni blizu današnjih nivoa pa je većina standardnih buildova uključivala Vladimir’s Offering za totalnu potvrdu imena Lifestealer.
Poison Sting: Još jedna loša ideja, dati heroju pasivni Eye of Skadi. Poison Sting je radio malu količinu damage i usporavao protivnika na 2 sekunde za 40% na najvećem nivou. Iako je Poison Sting često zapostavljan u levelovanju u korist druga dva N’aix-ova abilitija, ne znači da je bio slab! Poison Sting je bio Unique Attack Modifier, nešto što je totalno uklonjeno u novim verzijama DotA ali je u originalnoj bio barem delom balansiran na ovaj način. Bežanje od N’aix-a u kasnim fazama igre je bilo nemoguće.
Anabolic Frenzy: Pasivna moć koja je N’aixu davala movement speed i attack speed u procentima (9% movement i 40% attack speed). Anabolic Frenzy je, smešno za reći ali bio verovatno najslabiji skill koji je N’aix imao u svom repertoaru ali veoma popularan zbog nedostatka načina da povećate brzinu kretanja u tadašnoj DotA.
Rage: Znate li onaj moment u partiji kada protivnički carry ima svež BKB i prosto znate da ćete biti srećni ako ostanete jednaki sa protivnikom u sledećem okršaju? “Neka, umrećemo ali barem će mu se BKB skratiti” – e pa toga nije bilo u slučaju N’aix-a u staroj DotA. Rage je bio ultimativno oružje prefarmane životinje N’aixa koji je izlevelovao sve svoje pasivne moći, nagurao 25 nivoa sa po +4 agility i odlučio da izađe iz džungle i razgrće buldožerom decu po lokalnom igralištu. 20 sekundi totalne imunosti na magije i dodatni damage su garantovali da vam tokom trajanja Rage preostaje samo jedno, a to je bežanje, i to ako vas ne pomiluje šapa Ghoula sa Poison Stingom. Da sve bude tragikomičnije, Rage je nasleđen mehanikom od Mountain Kinga iz WCIII pa je N’aix rastao modelom tokom trajanja, čisto da svemu doda dramski efekt. Sami ste krivi što ste se doveli u situaciju da se borite sa N’aix-om u kasnim fazama igre!
Posmatrajući sve njegove moći iz današnjeg ugla igrača, N’aix je bez problema u kasnim fazama igre raspolagao “inventarom” od 9 ili više itema, jer su mu mnoge moći pandan onome što dobijate za vaše pare u igri. Sreća je što nikad nije doživeo susret sa “starim” tj originalnim Phase Boots jer bi verovatno gejmerski univerzum implodirao od ovakvog overpowera.
Spas je stigao dosta brzo!
Evolucija igre i novi heroji su brzo ukazali koliko je N’aix prejak, ali i “dosadan”. Heroju je trebalo samo ispuniti par osnovnih uslova tokom meča, sačekati kasne faze igre, i fejsrolovati protivnike. Ogroman stat gain, armor, damage, sinergija moći kojima je raspolagao i njihovog skejlovanja sa itemima su brzo zapečatili sudbinu malog Ghoula. Stigao je peč 6.49 i ovakom stilu igre je donekle bio kraj. N’aix je dobio dodatne načine da se bori u ranim fazama igre i naglašeniji moment skilla u njegovom gejmpleju, a mi dinamičnijeg i balansiranijeg heroja. Jedna od najvažnijih promena je da je N’aix postao Strenght heroj sa mnogo balansiranijim napredovanjem kroz igru a druga najvažnija da je dotadašnji Ultimate, Rage, prebačen na poziciju prvog ability kojim Lifestealer raspolaže, i u okvire normale sa trajanjem.
Koliko je ovaj rebalans heroja bio dobar i precizan dokazuje da je heroj prošao kroz 40-ak sledećih pečeva bez velikih promena, sa sitnim prepravkama vrednosti moći kojima N’aix raspolaže, sa izuzetkom kreiranja Aghanim’s Scepter moći za ovog heroja. Tek izlaskom 7.00 i dodavanjem talenata, Lifestealer je dobio nove opcije koje su stavljene pred njega, ali je put do pobede ostao isti – čekati svoj trenutak, a onda proždrati sve što vam stoji na putu do protivničkog Ancienta.