Izlazak ekspanzije nam je sve bliži, a mi nastavljamo sa našom analizom! Za danas je ceo tekst posvećen Mage klasi! I plus bonus tri neutralne karte koje bi se lako mogle uklopiti u neke buduće arhetipove Mage špilova. Sve Mage karte (osim oružja Aluneth, o kome smo pričali u Weapon specijalu ove serije tekstova), će biti obuhvaćene ovom današnjom analizom.
Sada, kada znamo sve nove karte, možemo lako steći neku sliku i predstavu u kom pravcu je Blizzard želeo da uputi sve klase, pa tako i Magea. Najprostije rečeno, glavna Mage tema ove ekspanzije su velike Spell karte i još random karata! I dok random karte viđamo kao Mage temu već gotovo dve godine, tema velikih Spellova je tek sada “zagolicana” sa ovom ekspanzijom, ako ne računamo blagu sinergiju koju su sa skupim spellovima imali Medivh i Inkmaster Solia.
Dakle Blizzard definitivno želi da udahne svež vazduh Control Mage špilovima, a da to nije Freeze Mage. Trenutno u meti od Mage špilova dominira Exodia Mage, kao kaunter Jade Druidima i Razakus Priestovima, a u K&C nam stiže gomila karata koja će nastaviti da podržava Exodia Mage arhetip. Osim njega, solidno se drže i tempo-secret-burst varijante, koje nisu dobile previše podrške sa ovim setom.
Ukoliko ste propustili prethodne tekstove u serijalu, možete ih naći na sledećim linkovima:
Kobolds & Catacombs – počinjemo sezonu analize karata!
Kobolds & Catacombs analiza #2 – Rogue secreti i još štošta!
K&C analiza #3 – Legendary Weapons specijal!
K&C analiza #4 – Shaman + Warlock specijal!
A sada da vidimo čemu to imaju da se raduju Mage fanovi:
Arcane Artificer
Jeftin i defanzivan minion je ono što definitivno treba Control Mage špilovima ukoliko Blizzard želi da postanu “viable”, a ovo je definitivno takav tip miniona. Doduše, nećete ga igrati u ranom delu partije, jer zahteva kombinovanje kako bi izvukli maksimalni potencijal. Zapravo, ovo je, rekli bismo, jedinstveni 1-mana minion koga ćete gotovo uvek da odbacite kada radite muligan, jer nema smisla igrati ga u početku.
Ovo je karta koju želite da igrate u istom krugu kad i karte kao što su Blizzard, Meteor, Cabalists Tome, Flamestrike, Firelands Portal… Neki minimum armora koji želimo da momentalno izvučemo sa ovom kartom je bar 5, tako da ćete ga najranije igrati turn 6 i kombinovati sa jednim ili dva spella u tom krugu.
Karta koja će definitivno biti testirana i ostaje samo pitanje da li je u proseku dovoljno dobra da zameni Ice Barrier, koja je sada prirodni izbor “lečenja” kod sporih Mage špilova. Prednost koju ima Arcane Artificer je u potencijalno mnogo većem armoru, dok Ice Barrier ima prednost u tome što je “sigurica” 8 armora i što je možemo direktno povući sa Arcanologist.
A možda Arcane Artificier uđe kao zamena umesto Babbling Book, koji se takođe često igra? Ostaje nam da vidimo. A kada smo već kod brbljive knjige…
Shifting Scroll
…tu nam je Shifting Scroll! Imali smo Molten Blade kod Warriora koji u svakom krugu postaje novo oružje, tu je bio i neutralni Shifter Zerus koji je mogao biti bilo koji minion, tako da je očekivano da smo sada dobili i pandan za Spellove. Pomalo čudno da je ovo karta common retkosti, ali dobro, zabava za svakog i još RNG-a u Areni, da Kripp posipa sebe solju.
Valjda napomenuti da se za razliku od Molten Blade i Shifter Zerus, koji mogu postati i nešto iz svih klasa, ovde radi samo o Mage spellovima, što značajno smanjuje random efekat i istovremeno povećava snagu ove karte, jer su u proseku Mage Spellovi jedni od najjačih u igri.
Osim eventualno Arene, na prvi pogled ne vidimo gde drugde bi ova karta mogla da bude efikasna, osim u nekim špilovima koje ste napravili čisto iz zabave.
Kažemo, na prvi pogled.
Na drugi pogled, kada znamo informaciju da se svaki spell u koji se ova karta pretvori računa kao “karta koja nije počela u našem špilu”, onda odmah vidimo potencijal u Quest Mage špilovima, pogotovo uz Leyline Manipulator, o kome ćemo pričati ispod. Kada Leyline Manipulator spusti cenu spella, od tog trenutka svaki spell u koji se Shifting Scroll pretvori, zadržava smanjenu cenu, baš kao što slično radi Shifter Zerus, koji zadržava sve bafove kada se promeni u drugog miniona. Imati za dve mane jeftiniji po potrebi bilo koji Mage spell je zaista izuzetno jaka stvar, pa makar bila praćena i RNG efektom.
Jel vam sad malo jasnija snaga i potencijal ove karte? Vidimo je u Quest Mage špilovima kao gotovo sigurnu zamenu za Babbling Book. Valja za kraj napomenuti i jedinstvenost ove karte – ovo je prva karta u igri koja u svom osnovnom obliku nema mana cenu, čak ni 0!
Lesser Ruby Spellstone
Još jedna karta koja se odlično uklapa u Quest Mage, ali i sa uslovom da je praktično morate igrati u Elemental špilu, tako da je gotovo izvesno nećemo videti u klasičnom Exodia Mage špilu, koji je usko specijalizovan za odugovlačenje partije dok ne sakupi kombo i reši kvest, te ga ne interesuju nikakvi Elementali u špilu. Ili je zaista tako? Da vidimo kartu.
Kao i kod većine drugih Spellstone karata, u osnovnoj formi “može da prođe”, ali nije to to. Već sa prvim unapređenjem je to sjajna karta, dok je treći nivo tri mane jeftiniji Cabalist’s Tome, što je neverovatno jako. Ipak, za razliku od nekih drugih Spellstone karata, ovde uslov nije previše lak za izvođenje.
Shimmering Tempest je nešto što nam na prvi pogled izgleda kao Elemental koji se odlično uklapa u obe kombinacije, jer osim što unapređuje Spellstone, i sam nam daje kartu koja “radi” za Quest. Tu je i već pomenuti Arcane Artificer, koji može da vas održava u životu dok rešavate kvest, ali i sam Leyline Manipulator je takođe Elemental, što ne smemo zaboraviti. Eto već 3×2 Elementala koji mogu da idu u Quest Exodia Mage, ali ne treba ni razmišljati previše usko i u duhu sadašnje mete, jer tu svakako ima prostora za nove špilove i neke hibride.
Takođe, interesantna opcija je i Steam Surger, koji je em Elemental, em nam daje Spell koji nije startovao u našem špilu.
Možda Ruby Spellstone u potpunosti zameni Cabalist’s Tome u Quest špilovima, jer je jeftiniji i lakši za igranje, a koliko smo se samo puta sa Quest Exoida Mage špilovima zatekli u situaciji gde ne možemo da igramo Cabalist Tome, jer prosto nemamo mesta u ruci niti mane da odigramo nešto drugo.
U svakom sluačaju, ako bilo koji špil sa Elementalima bude radio, ova karta će biti njegov neizostavni deo, jer daje veliki value za malu cenu.
Raven Familiar
Joust nam se vraća, sada za Spell karte! Dosta vas je verovatno igralo u vreme The Grand Tournament seta, kada nam je predstavljena mehanika nezvanično nazvana “Joust”. Joust karte su imale Battlecry gde oba igrača otkriju miniona iz špila i ukoliko je vaš minion skuplji, Battlecry efekat se ostvaruje.
Ideja mehanike je bila da nagradi spore i control špilove, koji imaju prosečno više skupljih miniona od agresivnih špilova, ali se u praksi ova mehanika pokazala lošom, jer šanse često nisu bile na vašoj strani. Glavni problem je bio u tome što se i “nerešeno” rezultat, odnosno dva miniona sa istom cenom, računao kao poraz, pa ste češće ostajali bez Battlecry nagrade, nego što ste je dobijali i zato je veoma malo “Joust” karata viđeno u ozbiljnim špilovima, i sama mehanika je osuđena kao promašaj od strane zajednice.
Ovo je prvi Spell Joust i očigledno je da se gađa novi arhetip koji smo pomenuli na početku teksta, “Big Spells” Mage špil, koji ima još podrške u ovom setu. Ipak, moramo reći da nam se ova karta, ovako na papiru, ne sviđa previše, jer smo se već jednom opekli sa Joust kartama, koje jako bole kada nas izdaju. Istina, Mage ima dosta skupih spellova, dosta skupljih od ostalih klasa, ali to nije nikakva garancija.
Postavlja se pitanje zašto bi ikada u ovoj standard godini igrali ovu kartu, kada postoji Arcanologist, koji em ima 2/3 statse, em sigurno vuče kartu, em nam vuče precizno kartu koju želimo? A čak i taj Mage sa skupim spellovima sigurno želi da igra Ice Block, jer gotovo da nema Control Mage špila koji ne igra Ice Block (karta koja će inače gotovo sigurno otići Hall of Fame sledeće rotacije).
Nije da Raven Familiar nema potencijal, testiraćemo ga svakako, ali se nekako čini da je morao da ima 2/3 statse, kako se ne bi osećali loše kada nam ne prođe Battlecry. Na kraju, treba pomenuti i Beast tag, ali on nema baš nikakvu ulogu kod Magea.
Explosive Runes
Ne bi ekspanzija bila ekspanzija da nema bar neke veze sa Mage Secretima, pa smo i u ovoj dobili jedan. Ovo je onako na prvi pogled vrlo dobra karta, ali je pitanje u kakvom bi se špilu uklopila?
Bilo koji sporiji Mage nema nekog interesa da previše igra ovu kartu, jer ga face damage ne interesuje uglavnom, do pred kraj partije.
Tako da će ova karta svoj dom tražiti u nekom Tempo/Secret/Burst Mage špilu kakav i danas postoji, jer je on jedini koji idealno profitira od ove karte; dobijamo tempo uklanjanjem nekog early/mid-game miniona, i istovremeno “kusur” ide protivniku u facu, što znači da radi i ka tome da protivnika ubijemo, odnosno burstujemo što pre. Karte kao što su Kirin Tor Mage i Kabal Crystal Runner se već koriste u takvim špilovima, pa će idealno doći i u ovoj kombinaciji.
Glavni problem ovoj, inače odličnoj karti, je što se praktično na isti način testira kao i sve ostale Mage Secret karte koje su vezane za minione. Mirror Entity, Frozen Clone i Potion of Polymorph se kaunteruju na isti način kao i ova karta: igrajte jeftinog miniona i sigurni ste.
Jedino gde ova karta odskače po tom pitanju je to da što je slabiji minion, to će više štete ići direktno u heroja, pa bar imamo nekakav value kada protivnik testira Secret slabim minionom.
Ako protivnik želi da se napravi pametan i odigra miniona koji ima Divine Shield, onda će bar svih 6 damage ići direktno na heroja, pa eto neke koristi, za vaš plan da burstujete protivnika.
Leyline Manipulator
Konačno smo došli i do karte koju smo nekoliko puta pominjali ranije u ovom tekstu i koja vrlo lako može biti “kičma” tog nekog novog Quest-Elemental hibrida. Što neko reče na Redditu, ono što je Ethereal Peddler želeo da bude.
Dovoljno je pomenuti samo karte koje već imamo i koje se igraju, Cabalist’s Tome i Primordial Glyph, i već nam je jasno koliku vrednost nosi ovaj Elemental. Dodajmo na to i Babbling Book, Shifting Scroll i Ruby Spellstone… jasna vam je slika. Da se razumemo, ova karta na popust koji vam da Primordial Glyph dodaje još dve mane, pa tako možemo imati 6 mana Pyroblast, 3 mane Flamestrike, 2 mane Blizzard, 3 mane Firelands Portal… Već nas hvata jeza.
Pitanje je samo da li će i koliko biti igriv u “običnim” Elemental Mage špilovima (koji kao takvi još uvek nisu previše jaki u meti) ili će se igrati isključivo u onim specijalizovanim Quest-Elemental špilovima o kojima smo pričali do sada.
Nemamo šta previše dodati ovde što već nismo pričali o Elemental-Quest opcijama gore, kockice su tu, ostaje samo da se slože i da vidimo da li će nešto ispasti od njih, i koji su delovi suvišni. Lična procena vašeg autora je da će Elemental-Quest Mage biti bar tier 2 špil neko vreme.
Na kraju, nikako ne smemo zaboraviti ni karte kao što su Kazakus, Ysera, Lich King i slične, koje daju svoje specifične karte kojima Leyline Manipulator takođe smanjuje cenu, ali to već nije tema za Quest-Elemental Magea, već za potencijalno neki novi Kazakus Mage špil.
Dragon’s Furry
Sada polako prelazimo na onu drugu Mage temu iz ove ekspanzije, koju smo pomalo načeli sa Raven Familiar. To je “Big Spells” Mage. Dragon’s Furry se tu apsolutno uklapa. Da kažemo da će taj još nepostojeći arhetip imati Spellove koji će u proseku sasvim sigurno koštati 4-5 mana, što znači da će u najvećem broju slučajeva ovo biti jeftiniji Flamestrike ili Dragonfire Potion.
Dakle cena je na mestu, efekat je sjajan, jedino je malo problematičan taj RNG, jer nekad ćete mrzeti i sebe i Hearthstone kad vam bude trebao board clear od 5 damage, a vi vučete jedini preostali 4 mana Spell u špilu, ali svi koji do sada igramo Hearthstone smo valjda već navikli na to (ili nismo?).
U svakom slučaju karta je jako dobar i efikasan način za Spell-centrični Mage špil da rano čisti tablu, jer Mage, iako ima izuzetno dobrih načina da očisti tablu, nekako je uvek imao rupu za efikasno čišćenje table, mimo Doomsayer + Freeze komboa i Flamestrikea koji neretko ne odradi ceo posao. Volcanic Potion je odlično popunjavao tu prazninu za rano čišćenje table, ali on em često ni sam nije bio dovoljan, em će na proleće da ode iz Standard rotacije.
Dragon’s Furry se uklapa idealno tu da odgovori što pre na ranu tablu agresivnog Tempo špila, ali uz malo sreće (i pravilnog deckbuildinga) i na neku solidno jaku Midrange tablu.
Deck of Wonders
Definitivno jedna od većih WTF karata u ovom setu, omiljena igračka Yogg-Sarona iz detinjstva. Nažalost, moramo odmah da razjasnimo da Scroll of Wonder token spellovi ne rade sa Open The Waygate ili kartama koje se aktiviraju kada se odigra neki Spell, jer tehnički kartu ne igrate vi, već se “sama” odigra. Bar većina zajednice misli da je tako, sa čime se slažemo, ali nam ostaje da vidimo kartu na delu i sve njene interakcije.
Druga stvar koja je bitna da se zna je da će se ova karta UVEK sama odigrati bez vaše volje kada je povučete, pa makar to bilo i za vreme protivničkog kruga, tako da je na neki način prva karta mimo Secreta koja može da utiče na igru za vreme protivničkog poteza, ako ne računamo Deathrattle minione. Isto tako, svaki Scroll of Wonder was nikada neće koštati mane, i mana cena je tu samo zbog nekih karata gde je to bitno dok se nalazi u špilu ili na “groblju” karata, kao što je jedna od karata o kojoj ćemo pričati ispod.
Dve ključne mane ove dve karte su očigledne. Prva je što tehnički platite 5 mana bez da se išta momentalno promeni na tabli, jer morate da se načekate da bi se nešto desilo. U proseku, uložena mana će vam se vratiti tek nakon što povučete bar dve Scroll karte, ali naravno sve zavisi od toga koji vam se random Spell potrefi, kao i koja je njegova cena i efekat.
Naravno da ovu kartu nećemo videti u ozbiljnom takmičarskom špilu jer je veoma razična i za razliku od Yogg-Sarona, gde bar vi birate kada želite da ga odigrate kao “panika dugme” ovde vam je čak i taj izbor oduzet, jer se svaki Scroll of Wonder automatski aktivira kada bude povučen.
Naravno, radujemo se silnim meme situacijama i smešnim klipovima koji će proisteći iz ove karte, jer to i jeste njena glavna uloga.
Dragoncaller Alanna
Poslednja Mage karta iz ovog seta o kojoj pričamo danas (ali ne i poslednja karta u tekstu!) jeste legendarni Mage minion – Dragoncaller Alanna!
Alanna, iako ima Dragon temu, nije pravljena za Dragon špilove, jer nema nikave sinergije, već je ta Zmaj tema više tu kao “flavor” i fantazija oko karte. Osim toga, ima ipak i jedan jak uticaj na igru – ti 5/5 zmajevi su otporni na Dragonfire Potion!
Ova karta mu dođe kao neka vrsta late game finišera za taj potencijalni novi “Big Spells” Mage tip špila o kome pričamo ovde, nešto slično što Nzoth radi u Deathrattle špilovima.
Dok stignete do ove karte, ispucaćete bar tri Spella koja su skuplja od 5 mana, što u tom trenutku kartu čini isplativom, jer ćete za 9 mana dobiti 18/18 vrednost u statsima. Realnost je da ćete često odigrati i četiri do pet skupih Spellova u tom špilu koji se fokusira na skupe Spell karte, i tada vrednost ove karte poprilično raste.
Glavna slabost ovde su svakako dobri Board Clear efekti, kao što je gomila Warlock spellova poput Twisting Nether, Flamestrike uz Spell Damage, gorepomenuti Dragon’s Furry, novi Priest AoE zvani Psychic Scream i mnogi drugi.
Tako da ova karta iziskuje da pre nje “izmamite” ili prosto naterate protivnika da potroši dobar board clear efekat, kako biste bili sigurni da će vam vaši zmajevi ostati na tabli. Ovde se sad postavlja pitanje zašto bi uopšte igrali Dragoncaller Alanna umesto recimo nekog N’zoth Mage špila, koji ima sličan setup, ali i mnogo izdržljiviju tablu? Ili da zanemarimo Nzotha, zar nije Frost Lich Jaina kao finišer karta prosto mnogo bolja?
Odgovor leži u pitanju da li će “veliki spelovi” biti sami po sebi jači i bolji od Deathrattle miniona u Mage špilu i toga da li će Frost Lich Jaina moći da kontinuirano proizvodi Water Elementale. Treba napomenuti i to da, iako nam trenutno možda i ne deluje previše jako ova “Big Spells” tema, da ju je Blizzard tek sada načeo, i da možemo da očekujemo dalju podršku u budućnosti.
Za kraj, da pogledamo i tri neutralne karte koje nam stižu u ovom setu, a koje su idealna podrška za ovakav Mage arhetip.
Arcane Tyrant
Prva među njima je Arcane Tyrant, verujemo da vam je već na prvi pogled jasno zašto je odličan dodatak u ovakvom špilu. Statsi 4/4 možda ne deluju bogzna koliko, ali kada odigrate za 0 mane u petom potezu nakon recimo Cabalist’s Tome ili još bolje, Dragon’s Furry. Onda je to sjajan tempo. Istina “Big Spells” Mage neće biti deck koji će igrati na tempo, ali malo besplatnog tempa nikada nije na odmet, pogotovo kada pokušavate da stabilizujete kontrolu table i preživite partiju. Dobar je i u kombinaciji sa Flamestrike ili Firelands Portal u sedmom krugu, kada opet dolazi do velikog tempo preokreta i stabilizacije.
Osim “Big Spells” Magea, ne vidimo gde bi druge ova karta našla svoj dom. Možda u nekoj Control Priest ili Control Warlock varijaciji, ali takvi špilovi nemaju previše koristi od ove karte. Nije ni loša meta za Evolve, ali Shaman obično ne igra skupe spellove, pogotovo Evolve Shaman, tako da biste retko uspeli da ga odigrate za 0 mana u takvom špilu.
Spiteful Summoner
Još jedna veoma zanimljiva karta koja bi mogla potencijalno da se uklopi u “Big Spells” Mage arhetip. Spiteful Summoner ima statse koji realno vrede 3 do 3,5 mane, tako da bi minion koga dobijemo morao da bude minimum 4 drop da bismo bili u plusu, što bi realno taj Big Mage trebao veoma konstantno da ostvaruje, a u praksi će to često biti i neki 5, 6 ili 7 mana minion, što i te kako isplaćuje to što smo stavili ovu kartu u špil.
Baš kao i tiranin gore, i ovo je karta koja bi “Big Spell” Mageu pomogla oko tempa i borbi za tablu u tom srednjem delu partije, a možda potencijalno i izmamila neki board clear i tako omogućila da Dragoncaller Alanna i njeni zmajevi prežive.
Naravno, dve najveće mane ove karte su pre svega dupli RNG; Prvo je koji će se Spell otkriti iz vašeg špila, jer nije svejedno ako iskoči 7 mana spell za 7 mana miniona i ili neki Spell od 4-5 mana. A onda je tu i sama lutrija koji će to biti minion. Odigrate Blizzard i možete dobiti nešto poput Cairne Bloodhoof, ali i 1/1 Big-Time Racketeer.
Na kraju, tu je i ta negativna stavka da odajete informaciju protivniku otkrivanjem vaše karte, jer će on em znati da vam to nije u ruci, em će znati šta vam je u špilu i oko čega će trebati da igra kasnije.
Grand Archivist
Poslednja karta za danas je pomalo “meme”, ali ipak kontrolisani meme. Uz malo dobrog planiranja i naravno sreće, možete imati sasvim solidne ishode sa Vrhovnim Arhivistom. Karte kao što su Cabalist’s Tome, Arcane Intellect, Deck of Wonders i bilo koji Secret su praktično uvek pun pogodak, a situaciono i borad clear spellovi, kao što su Blizzard i Flamestrike. Sve ostalo su uglavnom targetabilne karte i lutrija, ali hej, ko igra ovu kartu i želi malo lutrije.
Ne verujemo da će ova karta biti ozbiljna, da se razumemo, ali nije da je baš i previše loša kao što su neki na prvi pogled mislili, i mi ćemo je svakako testirati u “Big Spells” Mageu. Statsi jesu loši, ali ne toliko, a imajte na umu da vam ovo i povuče i odigra kartu. Ako vam odigra Cabalist’s Tome, vi ste praktično dobili 3 mane 4/7 miniona koji vam je vukao kartu i pritom protivnik mora pod hitno da ga ukloni sa table, to nije loše, zar ne?
Eto, završili smo i sa Mageom, koji ima potencijala da bude jako zabavan i definitivno će i Big Mage i Elemental-Quest Mage biti među prvim špilovima koje će vaš autor testirati, jer već tradicionalno Mage na početku svake ekspanzije nudi najviše zabave.
Hvala vam na čitanju i vidimo se u sledećem tekstu.
Autor: Nikola “Sawovsky” Savić