Dobrodošli na Klan RUR HotS serijal. Kroz ovaj nedeljni serijal, svakog ponedeljka, pisaćemo o jednoj HotS mapi. Sve sitnice koje niste znali, taktike, najbolji pikovi, na šta treba obratiti pažnju i tome slično. Za početak smo izdvojili jednu od omiljenijih mapa među HotS zajednicom – Tomb of the Spider Queen!
Pre svega pozabavićemo se malim zanimljivostima i stvarima koje verovatno niste znali. Nećemo da odmah ovaj tekst postane dosadan i suvoparan. Naime, da li znate da skoro svaka HotS mapa ima neku tajnu u sebi? Nešto što vrlo često možemo videti u Blizzardovima igrama, pa tako ni HotS nije izostavljen. Pre nego što bilo šta kažemo, prvo pogledajte klip ispod.
Verovatno se pitate ko se to mota po grobnicama kraljice pauka? Neki od vas će ga verovatno prepoznati iz World of WarCrafta ili pak iz Hearthstona. Da to je upravo on, Harrison Jones! I jeste, napravljen je po uzoru na Indijanu Džounsa. Arheolog i istraživač željan pustolovina nije se zadovoljio sa tajnama Ulduma, pa je nastavio svoje pustolovine i u Nexusu. Sa samo par klika na dragulj i pozvaćete Harrisona da ukrade ovaj dragoceni dragulj. Ali znate kako to biva u filmovima, lakše je ući u grobnicu nego izaći iz nje. Videćemo kakva sudbina čeka Harrisona. Ipak moramo jednu stvar da vas zamolimo: Ne pokušavajte ovo tokom team fighta!
Dobro, sada kada smo završili onaj “fun part” i zadobili vašu pažnju krećemo sa analizom mape. Tomb of the Spider Queen je batteground sa tri lejna, ali je to ne stavlja u koš sa velikim mapama.
Baš naprotiv, po svojim dimenzijama spada u jednu od najmanjih mapa u igri. Dakle nema mesta za predah, jer vas na ovoj mapi čeka konstanta akcija! Dve najbitnije stvari na ovoj mapi su: Rotacije/Wave Clear i kontrola Spider Queen’s altara za predaju gemova.
Generalna taktika
Jednom kada shvatite koncept ove mape, delićete mišljenje sa većinom igrača kojima je ovo omiljena mapa. Generalna taktika na Tomb of the Spider Queen jeste da oformite jaku četvorku, sa dobrim Wave Clearom koji će rotirati Top/Mid i da imate jednog klasičnog solo lejnera za bot lejn. Ovo se naravno odnosi na Unranked, HL ili TL, Quick Match igramo full yolo (Kappa)!
Jači Wave Clear i brze rotacije stvoriće vam kontrolu nad battlegroundom i ono što je najbitnije kontrolu nad gornjim altarom za predaju gemova. Većina igrača se trudi da preda po par gemova i tako gube to vreme u rotaciji, što je u neku ruku loš potez. Nema potrebe da trošite tih 7-8 sekundi tek da bi predali 5-6 gemova. Jednom kada vaš tim skupi dovoljno gemova da pozove kraljicu paukova, izrotirajte kao jedinka. Tenkovi neka zoniraju one slabije dok oni ne pradaju svoje gemove uspešno i posle toga Mission Complete!
Znači početak partije treba da vam izgleda ovako: samo čistite minione Mid-Top-Mid-Top i tako u krug. Skupljate što je više moguće gemova, ali da ne odete duboko u neprijateljsku teritoriju (nije par gemova vredno vaše smrti), jer tada prekidate taj lanac rotacije i ostavljate prostora protivniku da stekne kontrolu nad battlegroundom i ranom fazom igre.
Što se tiče solo lejnera, njegova uloga je manje više ista kao i na svakoj drugoj mapi. Ipak na jednu stvar moramo da vam skrenemo pažnju. Rekli smo već da je Tomb jako mala mapa, što sa sobom povlači i brze rotacije. Za tren oka na bot lejnu mogu da vam se pojave dva protivnika da vas gankuju i BUM, ponovo se prekida lanac. Jer u slučaju smrti solo lejnera, neko iz 4-man rotacije mora da ode i pokrije taj XP. Dakle ponovo, nije par Tower HP-a vredno vaše smrti. Šta da vam radimo, imate dosadan posao na početku partije.
Map objectiv je najbitiniji na svakoj mapi. Trudite se da ne predajete gemove uzalud. To mislimo npr. kad protivnički tim ima level 10 prednost. U startu vas stavlja u lošu poziciju, jer iako vi imate paukove na vašoj strani, protivnik ima najbitniju magiju u igri. Isto tako, predaja gemova nakon što su vam umrla dva saigrača = bačene pare, jer 3 vs 5 ništa nećete uraditi na mapi. Zbog toga nekada je pametno i da se zadrži blago kod sebe, dok se ne stekne povoljna pozicija da se “potplati” kraljica da pošalje svoje paukove za vas.
Još jedan mali savet: Tokom onog vremena dok traje animacija stvaranja paukova na lejnove, potrudite se da što više očistite neprijateljske minione, jer se paukovi pojavljuju kod vaših miniona. I nije isto da li će se pojaviti na pola mape ili tik ispred protivničkog Keepa, samo zato što vas je mrzelo da očistite turu kripova.
Heroji koji se prioritizuju na ovoj mapi
Svaka mapa ima drugačiju taktiku i pristup, i to je upravo ono što čini HotS jedinstvenom MOBA igrom. Na Tomb of the Spider Queen nećete videti prioritizaciju npr. global heroja, ali zato definitivno hoćete one sa jakim Wave Clearom.
Zbog toga od Assassina izdvajamo: Gul’dana, Vallu, Kael’thasa i Greymana. Ovo su generalno dobri pikovi u svakom slučaju, tako da njihova uloga nije samo dobar Wave Clear.
Od Warrior heroja izdvajamo Johannu i E.T.C.-a. Johanna jer je možda Warrior sa najboljim Wave Clear, dok je E.T.C. odličan kod brzih rotacija i osiguravanja killova u ranoj fazi igre, a i posle Echo Pedal na level 7 ima solidan Wave Clear za jednog tenka.
Support heroj mora da se nađe u svakoj partiji, i ovo je jedna od onih mapa koja neće mnogo ispaštati ako igrate double support metu, jer ima dosta team fightova tokom partije. Ipak moramo da izdvojimo Rehgara i Lucia. Jeste da je Rehgar dobio nerf na svoj Wave Clear, ali ipak i dalje za jednog Supporta jako dobro čisti minione sa svojim Lightning Shieldom. Lucio ima istu ulogu kao E.T.C. – Speed Boost daje jako brzu rotaciju vašem timu.
Solo lejner generalno može da prođe bilo koji heroj, ali nama je za oko zapao Ragnaros, zbog par sitnica. Prvo, polako se vraća u metu, ako možemo tako da kažemo. Druga stvar, naravno mnogo bitnija nego prva, je njegov Molten Core. Sjajan odbrambeni mehanizam koji je direktna kontra na map objectiv i paukove koji žele da vam sruše bazu. Ne samo da će vas odbraniti od njih, nego i od jakog naleta protničkih heroja koji žete da pushuju sa paukovima.
Nećemo samo da hvalimo dobre heroje na ovoj mapi, uvek ima i onih koji su očajan izbor. Definitivno najlošiji izbor na Tombu bi bio Murky. TLV ili Abathur. Murky i Vikinzi su jako slabi i ne mogu da zadrže gemove kod sebe dovoljno dugo da ih predaju, dok Abathur ne sme ni blizu da priđe altaru.
Koji lejn je prioritet – kampovi
Svima vam je verovatno poznato da se na mapi nalaze tri kampa + Boss. Dva Knights kampa i jedan Siege Giants kamp. Generalno nijedan lejn se ne ističe previše, kao što je to nekada slučaj na drugim mapama, pa je zbog toga TOP lejn najbitniji na ovoj mapi. Iz prostog razloga jer se tamo nalazi Boss.
Tajming oko Knights kampova treba da vam bude oko trenutka predaje gemova. Na taj način stvorićete dodatan pritisak na protivnika, koji će morati da izabere da li želi da vas sprečava u predaji ili da brani svoju bazu.
Siege Giant je često zaboravljen na ovoj mapi, ali može da ima i te kako veliki uticaj. Pokušajte posle nekog killa kod 4-man rotacije, da brzo odvojite nekog heroja koji će pomoći solo lejneru da uzme Siege kamp i tako stvori dodatni pritisak na bot lejn. što je tako bitno. To ostavlja prostora za agresivniju igru i povlači sa sobom rotacije protivnika na bot.
Bossa je najbolje tempirati sa map objectivom. Dovoljno je samo da započnete Bossa, dok vaši saigrači predaju gemove. Na taj način stvarate duplu pretnju koja sigurno povlači protivničku rotaciju na TOP lejn. što daje slobodu paukovima da pushuju na ostala dva lejna. Deo oko Bossa može da bude jako nezgodan, zbog vrlo uskog prostora. Pazite se heroja koji mogu da vam preotmu Bossa za tren oka, kao što su Tyreal sa Holy Ground ili Medivh sa Ley Line Seal.
Nadamo se vam se svideo pregled današnje teme i da ste nešto novo i korisno naučili. Sledećeg ponedeljka nastavljamo sa anlizom mapa. Videćemo kakva je sudbina Harrison Jonesa i kakve taktike kriju ostale HotS mape.
AUTOR: Nikola Rančić