Slightly Mad Studios nam donosi zaista autentični i potpuni doživljaj sportske vožnje.
Do te mere realan i “osetljiv” da su možda malo otišli predaleko… Prvih par sati igre su zaista mukotrpni. Prvi automobil koji sam odlučio da isprobam bio je besni McLaren 720s i baš nisam očekivao da će biti toliko surov. Zaboravio sam kako se koči, kako se skreće, ili možda nikad nisam ni znao. Polako sam krenuo da besnim.
Kada sam se malo ohladio odlučio sam da promenim taktiku i da iz ponovo naučim da vozim.
Na početku karijere postoji ogroman izbor trka, od kartinga, preko blatnjavih reli zveri pa sve do namunjenih sportskih bolida. Izbor automobila je ogroman, i ova igra raspolaže sa 180 vrsta četvorotočkaša koje možete provozati na 60 svetski poznatih traka. Mukotrpnim napredovanjem kroz Career mode vam naravno omgućava otključavanje viših nivoa i daje pristup jačim i bržim automobilima.
Količina stvari koju možete da modifikujete na samom autu je takođe neverovatna, ali i sasvim neophodna. Svako vozilo koga se dohvatite zahteva period upoznavanja, promena svakog aspekta kontrole na automobilu vam ovaj period znatno olakšava.
Povezao sam volan jer je džojped i pored napretka u odnosu na prvi deo i dalje loše optimizovan, a o tastaturi i mišu naravno ne treba ni razmišljati. To je naravno razumljivo jer je u pitanju hard core simulacija gde morate precizno da odmerite svaku krivinu, poziciju u odnosu na druga kola, brzinu, podlogu po kojoj vozite i još dosta toga… Polako sam ukapirao tempo igre i krenuo da se zabavljam.
Sistem fizike i ponašanja automobila me je prijatno iznenadio. Znatno je drugačiji od Gran Tourismo ili Forza sistema, ali ni malo lošiji. Nakon uigravanja postao sam ozbiljan konkurent i malo ozbiljnijim i agresivnijim AI vozačima. Stvarno nema lepšeg osećaja kad preteknete nekoga tamo gde niste ni pomislili da može da se pretiče.
Definitivno najinteresantniji novitet jesu dinamični vremenski uslovi, koje možete sami nameštati kako vam god odgovara. Bukvalno možete da vozite bilo koju traku u bilo kojim uslovima. Ali ovo nisu samo kozmetički efekti, vreme ima veliki uticaj na vožnju. Primera radi,odlučili ste se da odvozate 24h Le Mansa, primetićete kako se teren oko vas menja. Pri laganoj kiši primetićete kako se polako kreiraju barice po traci, i moja preporuka je da ih izbegavate u nezgodnim krivinama jer vas mogu koštati.
Sa druge, strane moći ćete da prisustvujete i sušenju istih smrtonosnih barica dok vam sunce obasjava horizont.
Oluje i snegovi su već druga priča, stazu koju ste dobro poznavali nećete moći olako da savladate pod provalom oblaka. „Pomalo ludi studio“ je otišao toliko daleko da je ubacio i promenu lišća u jesenjim i proletnjim trkama.
Project Cars 2 definitivno treba probati uz volan i VR podršku ako ste u mogućnosti, ako niste, ovog puta ćete i na običnom kontroleru biti konkurent.
Iako ova simulacija izgleda izvanredno, ima par problema koje moram napomenuti. Kao prvo, AI može u krucijalnim momentima da vas ekspertski ćušne,sasvim dovoljno da vas pošalje pravo u poljanu tik pored staze kojom treba da idete. Takođe se javlja i solidna količina bagova koji ometaju ritam igre.
Na kraju, možemo samo da konstatujemo da je u pitanju ozbiljna simulacija namenjena pravim zaljubljenicima u automobilizam.
AUTOR: Dušan Nešović
Igru ustupio ComputerLand za potrebe opisa igre
OCENA: 7,5
ZA: Igra nam nudi preko 180 automobila.
ZA: Fizika i ponašanje vozila u igru su neverovatno realni.
PROTIV: Nije za “kežual” igrače.
PROTIV: AI ume da se ponaša loše.