Pre par dana na servere je stigao patch 9.1 za Hearthstone, koji nam je doneo par veoma značajnih nerfova.
Redditor Moby2107, sada već praktično redovno posle svakog novog balansa napravi zanimljivu statistiku koja nam može pokazati neke trendove kod Blizzarda. Ovde ne mislimo na uticaj promena unutar same igre, nego više na način na koji nam Blizzard donosi promene u balansu.
Ovaj poslednji patch, 9.1, je ukupno 12. balans promena u igri od kada je igra izašla (ne računajući beta faze). Od poslednjih balans izmena je prošao 41 dan, odnosno od kada su, tehnički, nerfovali Dreadsteeda, što je drugi najkraći period, a najkraći je onaj između Dreadsteeda i prethodnog patcha.
U ovoj zakrpi je nerfovano 5 karata, što je treći najveći broj nerfova u jednom talasu. Najveći je onaj sa uvođenjem Standard formata, kada je nerfovano 12 karata, kao i Karazhan nerf, kada je “palo” 7 karata.
U ovom patchu su tri karte nerfovane tako što je im je povećana cena, i to je Blizzardu najomiljeniji način da oslabi neku kartu, ukupno 18 karata je prošlo kroz takav nerf.
Spreading Plague je prva i trenutno jedina karta iz Knights of the Frozen Throne seta koja je nerfovana, i nerfovana je 39 dana od izlaska seta, što je čini ubedljivo najbrže nerfovanom kartom u istoriji svih setova.
Jedna pomalo iznenađujuća informacija, Murloc Warleader je prvi Murloc ikada koji je nerfovan, a ukupno peta karta sa tipom miniona koja je nerfovana. Ovde naravno ne računamo pod “nerfom” to što je Old Murk-Eye poslat u Wild format, jer je sama karta ostala nepromenjena.
Sa druge strane, Fiery War Axe je treće oružje koje je nefovano, a pre njega su oslabljeni Spirit Claws i Eaglehorn Bow.
Ukupno 15 spell karata je do sada nerfovano u igri, a 20 miniona.
Čak 76.3% svih nerfovanih karata je iz “evergin” setova, koji ne rotiraju, odnosno 10 Basic i 19 Classic karata, a taj broj raste i više ako uračunamo karte koje su uklonjenje u Hall of Fame, odnosno premeštene u Wild format.
Što se retkosti karata tiče, do sada nerfovano je 3 legendarnih, 8 epic, 10 rare, 7 common, i 10 basic karata.
Što se tiče toga koja klasa je najviše nerfovana, na prvom mestu je i dalje Hunter sa 6 nerfovanih karata, ali mu se opasno približava Druid sa 5 karata koje su popile nerf. Treće i četvrto mesto dele Warrior i Shaman, sa po 4 nerfovane karte, Rogue ima 3 i Warlock 2.
Ono što je interesantno, od kada je igra zvanično izašla, Priest, Mage i Paladin nisu imali ni jednu nerfovanu kartu, jer su se Freeze nerfovi desili u beti, baš kao i Pryoblast/Mind Control povećanje sa 8 na 10 mana.