Ukoliko redovno igrate mobe onlajn, bilo da su to HotS, LoL ili Dota 2, znate da nema ništa gore nego kada vam se saigrači diskonektuju ili napuste partiju i onda morate do kraja da igrate sa botom u timu.
Iz tog, ali i iz mnogih drugih razloga, dobro i kvalitetno napisani i programirani programi (AI) za botove su od velikog značaja za svaku onlajn multiplejer igru, kako bi se, koliko je to moguće, smanjio negativni efekat koji napušetanje partije nekog igrača stvara ka iskustvu igranja ostalih igrača.
HotS nije da je baš mogao da se pohvali dobro napisanim softverom za botove, ali je Blizzard uvideo to i u razvoju novih stvari za HotS to stavio kao jedan od prioriteta.
Zato nam je sada predstavljen nov i unapređeni sistem koji će ubuduće voditi sve karaktere u igri kojima ne upravlja čovek, i tu pored botova spadaju minioni, kampovi, bossevi, objektivi i plaćenici. Naravno, najveći je akcenat bačen na kvalitetno i dobro napisane AI za heroje.
U opšrinom blogu gde smo imali prilike da se upoznamo sa ovim novim sistemom, saznali smo šta to sve tačno znači za igru.
Pre svega, novi AI radi značajno brže, brže kalkuliše stvari, brže radi egzekuciju akcija i jednostavno funkcioniše bolje i za same računare, odnosno radi bolje, a troši manje resursa.
Takođe, novi AI sada mnogo bolje i pametnije strateški prisupta situacijama. Nalazi najbolje mete za svoje spellove, pozicionira se pametno, osim što prilazi meti da bi bacio spell, on takođe kalkuliše i na kojoj je poziciji najmanje u opasnosti dok to radi. Takođe, AI sada ume da raddi i stutter-step, jednu jako bitnu tehniku u MOBA/RTS igrama.
Novi algoritam omogućava da AI u svakom trenutku izvodi računicu sa stotinama promeljivih i da na osnovu toga radi ono što je izračunao da je najbitnije za tim u tom trenutku. Da li da lejnuje u praznoj lejnu, da li da gankuje usamljene heroje, radi kampove… i pritom će sve to raditi u pravim trenucima, a ne naizgled nasumično i van konteksta.
Svi novi heroji koji su stigli u igru od Garosha pa na ovoamo već koriste ovaj novi sistem, a zahvaljujući novom AI editoru, sa svakim novim apdejtom igre po nekoliko starih heroja takođe biva prebačeno na ovaj savremeni sistem, pa se nadamo da će ovo umnogome pomoći da naše partije budu kvalitetnije i zabavane čak i kada nas neki igrač napusti.
Pomenuti post gde se govori o ovom novom sistemu, možete pročitati na ovom linku.