Baš kao što je Ben Brode i najavio za vikend, Blizzard je rešio da ne čeka “vekovima” da se meta sama od sebe reši i večeras nam je najavljen novi set nerfova koji uglavonom udara na neke basic karte, koje se igraju u svojim klasama praktično od kada Hearthstone postoji.
Prvo i verovatno i najvažnije u ovoj meti gde dominira Druid, Innervate je konačno dolijao! Umesto da daje dve mane, sada će imati isti efekat kao i Coin, odnosno davaće samo jednu manu. Ovo praktično ubija kartu i ne verujemo da će se više ikada igrati u Druid špilovima. Innervate je bila jedna od najjačih karata u istoriji Hearthstonea, iz prostog razloga zato što igračima omogućava da “varaju” sa manom i odigraju mnogo ranije svoje skupe karte, ali i da odigraju mnogo više karata u jednom potezu. Upravo zbog toga je igrana u praktično svakom obliku Druida, bilo da je to Aggro, Token, Jade, Ramp, Midrange… Prosto, niste mogli da zamislite Druid špil bez ove karte.
Druga velika promena je kod još jedne kultne karte iz “basic” seta, i to je čuveni Fiery War Axe, karta čije je pojavljivanje u početnoj ruci automatski višestruko uvećavalo vaše šanse za pobedu. Baš kao i Innervate, takođe karta koje se u dva primerka igrala u apsolutno svakom tipu Warrior špilova ikada, Control, Cthun, Aggro, Pirate, Tempo, Patron… Svi Warrior špilovi u istoriji ove igre su igrali dva primerka Fiery War Axe, i zato je sada cena ovoj karti uvećana sa dve na tri mane, što će, po nama, takođe učiniti ovu kartu potpuno neigrivom, pa i ona odlazi u istoriju zajedno sa Innervate.
I još jedna Basic karta koja dobija nerf, pomalo iznenađujuće u ovom trenuku, ali svakako ne nezasluženo – to je Hex. Jedna od najboljih “single target removal” karata će sada koštati 4, umesto 3 mane. Hex je uvek bio najbolji izbor za direktno uklanjanje velikih miniona, jer ne samo što radi kao “removal” već i kao silence, odnosno negira Deathrattle efekte karata. Za Hex mislimo da nije preveliki nerf i da je ova cena korektna, pa će karta nastaviti da se igra po potrebi, makar u jednom primerku.
Pored ove dve basic karte, u Murloc Warleader dobija nerf sa kojim se veoma slažemo. Više neće davati i +1 Health, već samo +2 Attack. Za ovo već mislimo da je balansiranija promena, jer karta će moguće biti i dalje igriva, ali više neće biti nenormalno teško ukloniti rane agresivne table pune murloka koji imaju veliki količinu Healtha i više neće omogućivati “value trade” u prvih par poteza partije. Karta sada i dalje ima tu agresivnu notu, ali će sada biti lakše da uklonimo table prepune Murloca, jer će imati “normalnije” količine Healtha.
Na kraju, i jedna novija karta je dobila nerf u ovom talasu nerfova, to je Spreading Plague. Karta koja se ispotavila kao neverovatno jaka i koja je pre svega učinila to da je Druidu iskorenjena jedina slabost koju je imao – Aggro špilovi i špilovi koji brzo pune tablu. Spreading Plague se praktično ponašao kao pseudo board clear, jer su protivnici bili kažnjavani ukoliko bi previše napunili tablu, baš kao što je svojevremeno i Hunter kažnjavao protivnike sa Unleash i Buzzard komboom. Tako da mislimo da je ovaj nerf i povećanje cene za jednu manu svakako opravdan i da čak i nije previše jak, odnosno mislimo da će ova karta i dalje biti igriva.
To je to od najavljenih nerfova, koji će nam stići “uskoro” sa prvim sledećim patchom. U tekstu gde se govori o nerfovima, najavljeno je i da će Ice Block potencijalno otići u Hall of Fame (Wild format) početkom 2018. godine, odnosno kad krene nova rotacija.
Koje je vaše mišljenje o ovim promenama, da li ste zadovoljni? Šta vas je iznenadilo što je na listi, a šta mislite da bi takođe trebalo da se nađe tu? Jedno je sigurno, Innervate i Fiery War Axe broje poslednje dane, jer ih više niko neće igrati nakon ovoga, karte su praktično ubijene.