Sajt esportscharts objavio je statistike sa najvećih turnira LoLa, Dote i CS:GO. Na crtu su stali PGL Major Krakow, The International 2017 i Mid-Season Invitational. Neki kažu da ovo poređenje nije fer za LoL, jer je World Championship dosta veći i popularniji turnir, ali on će se održati tek septembra. Za sada je MSI uzet za poređenje, ali ni on nije ništa lošiji.
LoL – Definitivno najinteresantiji i turnir i igra Kinezima. Čak 13 miliona i 200 hiljada gledalaca bilo je iz Kine, dok brojka bez njih iznosi 889 381, nešto niže od Majora i TI7. Rusi izgleda ne gotive najviše LoL, s obzirom da je na ruskom strimu bilo samo 14 215 gledalaca. Suma svih gledalaca donosi nam broj od 13 606 136, što je za 2.5 miliona više od ukupnog broja gledalaca Internationala.
CS:GO – Kada ne bismo računali preglede Kineza, CS:GO bi bio pobednik sa ukupno 961 289 pregleda. U poređenju sa LoL i Dota 2 turnirima, CS ima premali broj igrača iz Kine. Statistika kaže da oni baš i ne vole FPS igre, jer je najveći CS:GO turnir pogledalo samo oko milion Kineza. Možda će ubuduće brojka rasti, posebno posle izlaska specijalne CS:GO edicije za kinesko tržište. Major u Krakovu pod organizacijom PGLa, sa svim regionima ukupno je pogledao 1 897 741 čovek, što ga stavlja na najniže mesto.
Dota 2 – Očekivano, Rusi dominiraju na TI7 u poređenju sa MSI i Majorom. Čak 360 000 Rusa je posetilo zvanični ruski strim. Bez kineskih posmatrača dostignuta je cifra od 921 283 pregleda, dok broj sa svim gledaocima iznosi sjajnih 10 935 730 čoveka. Definitivno, najveći uticaj u svakom pogledu imaju Kinezi, večiti fanovi MOBA igara.
Da rezimiramo: kada bismo gledali brojeve gledalaca bez Kineza, na prvom mestu bi se našao Major, odmah iza njega TI7 i na poslednjem mestu MSI. Stvari se potpuno menjaju kada se uračunaju igrači sa susednog kontinenta. Tada je CS:GO na poslednjem mestu, Dota je i dalje u sredini, dok se LoL penje na prvom mestu sa neverovatnom cifrom od 13 606 136 gledalaca. Naravno, dosta komentara kaže da Kinezi koriste view botove, ali s obzirom da Kinezi čine 1/7 sveta (1,379 milijarde stanovnika), ishod bi bio sličan, ako ne i isti. Oni najviše interesovanja pokazuju za LoL, a i na Internationalu su imali dosta jakih timova, pa su i njih bodrili.
Ako zanemarimo ‘takmičenje’ u ovim statistikama, sa sigurnošću možemo reći da esport iz godine u godinu sve više raste. Turniri i događaji su veći i bogatiji, a rekordi gledalaca se često postavljaju. Definitivno će se esport popularizovati, a posebno je pažnju privukla nedavna vest o mogućem dodavanju elektronskih sportova na Olimpijskim igrama u Parizu, o čemu više možete videti OVDE.
Izvor: esportscharts