U poslednjem tekstu pred izlazak nove ekspanzije pozabavićemo se sa par karata koje su iz ugla dizajniranja i balansiranja uvek najzanimljiviji tip karata u ekspanzijama.
To su one karte koje realno gledamo kao na loše, i zapravo mnogi bi ih radije svrstali u baš slabe, ali zahtevaju od protivika i od igrača da oko njih igraju pametno. O nekim takvim kartama smo već pričali u pređašnim tekstovima, ali za danas smo izvadili par specifičnih koje popunjavaju sličnu ulogu “igre mačke i miša” između vas i vašeg protivnika.
Treachery
Pominjali smo da je Warlock dobio dosta loših i u najmanju ruku “čudnih” karata u ovoj ekspanziji i Treachery svakako spada u ovu poslednju. Čudna i eksperimentalna karta koju bi oko prosečnog posmatrača videlo kao neverovatno lošu. I slažemo se, uglavnom jeste loša, ali je svakako jasno da je ovo jedna od onih eksperimentalnih karata za one čudne kombo akcije.
Prva i očigledna upotreba je da protivniku date Doomsayera, za garantovano čišćenje table, jer će Doomsayer umreti odmah na startu poteza protivnika, pre nego što on stigne da reaguje.
Ako hoćete da budete baš “simpatični” sa kombinacijama, možemo u miks ubaciti i karte kao što su Emerald Hive Queen, Nat the Darkfisher, Unlicensed Apothecary, Bittertide Hydra ili Bomb Squad. Da li je to dobar potez? Ne, veoma je loš potez, ali bar ćete umreti sa stilom.
Uzeli smo ovu kartu u izbor za ovaj tekst iako je objektivno najlošija od svih, jer ima potencijal da vremenom postane zaista neverovatna karta za neke lude kombinacije iz prostog razloga što sama snaga toga da protivniku nametnete nege negativne efekte miniona vremenom može da bude sve bolja i bolja.
Hoćete, baš, baš, baš da uništite protivnički kombo špil? Odigrate turn 9 Howlfiend, pa na njega Treachery, te na kraju Spreading Madness i gledate kako protivniku lete karte iz ruke dok se zlobno smejete.
Unwilling Sacrifice
Još jedna Warlock karta se našla na ovoj listi. U pravom duhu Warlock klase, karta koja vam radi nešto osrednje za visoku cenu i naravno da će svako reći da je Deadly Shot kod Hutnera bolji, ali ponavljamo hiljadu puta, nemojte porediti karte izmeđe klasa, jer su balansirane i dizajnirane za različite uslove.
Ipak, Unwilling Sacrifice čak nije ni striktno gori od Deadly Shot, u čemu se upravo i krije njegova tajna. A to je mogućnost da ciljno ubijete neke vaše minione kako bi ih “aktivirali”. Warlock je ionako često koristio Power Overwhelming kako bi otvorio “egg” minione i usput trejdovao, i ova karta radi po sličnom principu.
Prednost PO u odnosu na ovu kartu je što je bila mnogo jeftinija i što ste mogli ciljno da gađate šta želite da ubijete, dok je prednost ove karte što možete da ubijete i nešto što ima mnogo više Healtha od 4. Da se razumemo, Power Overwhelming je po kvalitetu eonima daleko od ove karte, tu nema pogovora, ali je zato i izbačena iz Standard formata, jednostavno je bila previše jaka.
Power Overwhelming se često koristio i u kombinaciji sa Sylvanas da ukradete nekog miniona, što isto možete uraditi i ovde, i usput ubiti još jednog. Opet, ne toliko dobro kao PO, ali kažemo, jedan je PO. Sve u svemu, generalno loša karta, ali u ionako lošem aresenalu Warlocka, može da posluži i nekim niše situacijama. Svakako karta koja ima mesto u potencijalnim Zoo špilovima sa puno malih tokena, kao efikasan način da se ubije neka velika pretnja ili Taunt minion.
Arrogant Crusader
Ova ekspanzija nam je donela nekoliko ovih “ako je protivnikov potez” karata, što samo po sebi praktično predstavlja novu mehaniku, za koju smo već pomenuli da nam se jako sviđa jer donosi testiranje veštine oba igrača i određenu specifičnu tenziju i kod vlasnika karte i kod protivnika.
Arrogant Crusader je u osnovi bukvalno ono što je bio i neslavni Piloted Shredder, samo bez RNG efekta i sa nešto drugačijim statsima. Ovog miniona sa izraženo agresivnim statsima ćete želeti da igrate u aggro špilu jer je tip miniona koji predstavlja pretnju i ujedno zaštitu od AoE efekta.
Ghoul koji se dobija kao Deathrattle je praktično zagarantovan, jer, veruj te nam, protivnik će apsolutno želeti da ukloni Arrogant Crusadera sa table, jer u protivnom stiže 5 damage u facu svakog poteza, što svakako ne želi.
Dakle ne samo što vam Arrogant Crusader garantuje prisustvo na tabli već takođe i praktično garantuje da ćete uvek imati metu za vaše buff karte, kao što su Blessing of Kings i Spikeridged Steed, osim ukoliko protivnik ne potroši dodatne resurse da ukloni i 2/2 Ghoula.
Dakle, nije toliko loša karta kao što ljudi misle, pogotovo u areni gde ćete često u najgorem slučaju trejdovati uspešno sa nekim skupljim minionom, što je uvek pozitivan efekat.
Rattling Rascal
Još jedan od miniona koji je mač sa dve oštrice. Sa prednje strane ovo je 4 mana 7/7, a svi znamo koliko su dobri 4 mana 7/7 minioni. Negativan efekat ove karte jeste jak i praktično potpuno anulira ono što dobijete, ali to se može zaobići na nekoliko načina. Možete sa gorepomenutom Treachery da protivniku date Rascala pa da onda on za vas stvori još jednog 5/5 kad umre, umesto za protivnika.
Možete ga sajlensovati, mada nismo sigurni koliko je to praktično. Na kraju, možda i najbolje mesto za ovu kartu je Evolve Shaman, gde Rattling Rascal može biti meta nekog od mnogih Evolve efekata, što ne samo što zaobilazi negativan Deathrattle, već i postaje neki 5 mana minion koji će u proseku sasvim sigurno biti bolji od 2/2.
Možete ga igrati u nekom Rogue špilu ga imate puno načina da ga vratite u ruku i negirate negativni Deathrattle, ili prosto za to koristiti Pande.
Dakle, kombinacije su razne i veoma svestrane i ne bismo se iznenadili kada bi na kraju, barem neko vreme, ovaj špil zapravo našao svoj dom u nekoj verziji Evolve Shamana.
Meat Wagon
Prvo da kažemo, sviđa nam se što su tematski zadržani statsi kao i kod druge “katapult” jedinice iz WarCraft III, jer i Demolisher takođe ima 1/4 statse.
Efekat ove karte uz pametno građenje špila otvara prostora za neke neverovatne kombo špilove. Možete ga igrati u Malygos Rogue špilovima, gde bafujete napad Meat Wagona na 5 sa Cold Blood i onda vam po smrti izvuče Malygosa na tablu, a vama ruka puna damage spellova. Ne mora čak da bude ni Malygos za kombo, može i Ysera da nam da neverovatan value.
Naravno, kao i kod sličnih karata, ne moramo ići previše daleko da bi maštali o nekim idiličnim kombinacijama. Možemo ga igrati u Paladinu i jednostavno ga nabudžimo i usput kada umre dobijemo i nekog solidnog miniona. Možda još jedna dobra karta za Handbuff Paladin špil koji nikako da proradi?
A ako pak ostane na 1 Attack, onda možemo da dobijemo samo 0 attack minione iz špila, a znate li koji nama pada na pamet? Validated Doomsayer, idealna meta za Meat Wagon. Ili ako igrate neki sporiji, control špil, možemo da koristimo Meat Wagon i kao način da ciljno izvučemo običnog Doomsayera iz špila, što da ne.
Dakle opet, na papiru loša karta, ali karta sa puno kombo akcije, sa kojom se svakako vredi igrati se i eksperimentisati, sigurni smo da će vam pružiti puno zabavnih momenata.
Skelemancer
Po skromnom mišljenu vašeg autora, verovatno jedna od najboljih potcenjenih karata ove ekspanzije. Mnogi ovu kartu vide kao “5 mane za 2/2, jer protivnik ionako nikada neće da ga ubije da bi dobili 8/8”.
To je veoma loš način da gledate na ovu kartu. Ova karta je pre svega neverovatno dobro osiguranje u aggro/tempo špilovima protiv čišćenja table. Freeze Mageu praktično gasite mogućnost da odigra Frost Nova + Doomsayer, Blizzard ili Flamestrike, jer neće moći odmah da se pozabavi sa 8/8 minionom koji će iz toga izaći. A verujte nam, nije ni malo lako da efikasno prvo uništite 2/2 miniona da biste se posle rešili 8/8.
Druga stvar, praktično ste platili 5 mana da svaki potez imate besplatan 2 damage ukoliko protivnik odbija da ubije Skelemancera, opet, vi ste kao aggro špil na konju. A da ne pominjemo mogućnosti u Paladinu, gde Skelemanceara možete da bafujete sa pomenutim Blessing of Kings i Spikeridged Steed, i da zatim em naterate protivnika da trejduje, em preko toga dobijete 8/8.
Tu su naravno i razne karte koje minionima daju Taunt, posebno Defender of Argus, koji se i inače tradicionalno igra u Zoo tipu špilova, gde bi se ova karta odlično uklopila.
Dakle u pitanju je veoma, veoma nezgodna karta koja će protivnicima zadavati gomilu muka i glavobolja, posebno ukoliko igrate protiv nekih Control špilova koji će želeti da vam očiste tablu, ali ne žele da vam tako daju 8/8.
To su naših šest “najgorih najboljih” karata novog seta, a ovo je ujedno bio i poslednji tekst pred izlazak Knights of the Forzen Throne ekspanzije, koja izlati u 19h po našem vremenu za NA servere, a u petak u 5 ujutru za Evropu.
Hvala vam na čitanju i vidimo se uskoro sa novim tekstovima, ali sada kada već budemo imali ekspanziju u rukama.
Autor: Nikola Savić