Večeras (ponedeljak) će nam biti otkrivene sve preostale Knight of the Frozen Throne karte, dok sama ekspanzija dolazi u petak 11. avgusta, a mi danas nastavljamo sa našom analizom karata iz nove ekspanzije.
Anduin i Tyrande će biti glavna tema današnjeg teksta, jer će ovo biti Priest specijal, kada ćemo govoriti o svim Priest kartama do sada, izuzev Spirit Lash, jer je ona bila deo prvog seta karata o kojima smo već pričali.
Ukoliko ste propustili ranije analize, možete ih naći na sledećim linkovima:
Analiza prvih 5 Frozen Throne karata
Frozen Throne analiza: Blood Razor, Mountainfire Armor, Ghastly Conjurer i Professor Putricide!
Frozen Throne analiza: Paladin+Druid specijal!
Frozen Throne analiza: Freeze Shaman + Hunter!
The Frozen Throne analiza: Gospodari arene i Warrior
Frozen Throne analiza: Mage specijal
A sada da vidimo šta nam nova ekspanzija nudi novo u aresenalu Priesta. Generalna tema Priesta u ovoj ekspanziji jesu razne kombo karte, kao i dobri stari lopovluk na koji smo već navikli od Anduina.
Shadow Ascendant
Priest je u ovom setu dobio dva jeftina common miniona i oba već u startu jasno aludiraju na arenu, odnosno nekako deluje kao da su ciljno dizajnirani pre svega kao ispomoć Priestu kao klasi u areni, gde baš i ne stoji najbolje.
Prvi od ta dva miniona je Shadow Ascendant, za dve mane 2/2 koji na kraju svakog poteza daje nasumičnom prijateljskom minionu +1/+1. U suštini veoma moćna tempo karta koja može lako da se izmakne kontroli čak i u Constructed, ali Priest nikada nije bila klasa koja se bazirala na tempu, osim specifično Undertaker Priest i Dragon Priest, no to su već tematski špilovi.
Tako da će Shadow Ascendant svoju punu snagu pokazati u Areni gde će biti premijum karta za draftovanje, jer će predstavljati nešto što protivnik mora da ukloni, inače će stvari vrlo brzo da odu u sunovrat po vašeg protivnika. Na ovog miniona možete da gledate kao 2 mane 3/3 koji nastavlja da vam daje vrednost, jer će u većini slučajeva to i biti.
Da je recimo ova karta neutralna ili Warlock karta, verujemo da bi videla primenu u velikom broju Zoo/Token špilova, ali kako Priest teško nalazi ulogu za ovakve karte, Anduinu ostaje jedino da naervira protivnike u areni sa njom.
Acolyte of Agony
Baš kao i Shadow Ascendant, i Sledbenik Agonije je pre svega karta čija je uloga da pomogne Priestu da ima dobar rani curve u areni. Lifesteal efekat može pomoći stabilizaciji, a 3/3 za 3 je otprilike ono što i možemo da očekujemo od karte sa solidnim efektom, mada ne bi škodilo ni da je bila 3/4.
Ova karta takođe može da sija i kao tech izbor za control Priesta ukoliko meta postane previše agresivna, jer lako može da služi kao “čistač” malih agro miniona i usput da leči i stabilizuje život vašeg heroja, no tu ulogu možda već bolje ispunjava Priest of the Feast.
Možda glavni problem ove poprilično “dosadne” karte, je što će u proseku da nas leči samo jednom, ako i toliko, a onda praktično postaje Earthen Ring Farseer, pa se pitamo da li je zaista vredno toga da bude klasna karta? Naravno, potencijalne mogućnosti sa Acolyte of Agony su mnogo veće od onoga što nudi Earthen Ring Farseer, ali ovde govorimo o standardnim situacijama, ne o “šta bi bilo kad bi bilo”.
Eternal Servitude
Eternal Servitude je verovatno jedna od najboljih karata koje je Priest dobio u poslednje vreme, po nama rame uz rame sa Drakonid Operative po snazi. Za razliku od dve mane jeftinijeg Resurrect, koji smo mogli da koristimo jedino kao Tempo kartu zbog nasumičnog efekta, mogućnosti za kombinacije sa Eternal Servitude su u ograničene samo vašom maštom.
Karta koja otvara prostora za neke lude kombo mogućnosti uz karte kao što su Prohpet Velen i Malygos recimo, ali ne moramo da idemo tako daleko i možemo da gledamo i kroz čist “value” uz karte kao što su Ysera i Cairne Bloodhoof, ili pak Obsidian Statue, o kome ćemo pričati ispod.
Uz pravilno i pažljivo građenje vašeg špila možete sebi praktično uvek da garantujete da izvučete baš onu kartu koja vam je potrebna za kombo akciju. U špil ovakvog tipa se odlično uklapa i Barnes koji vam uz malo sreće može izvući neku od gorepomenutih karata koje zatim možete vratiti u život u punoj formi.
Prosto, ovo je tip karte koji se savršeno uklapa u praktično bilo koju vrstu sporijeg Priesta: klasični Control, kombo Priest, N’Zoth Priest…
Shadow Essence
Još jedna karta koja se tematski uklapa u kombo špilove, ali sa malo više nasumičnosti. Bukvalano sve što smo napisali o Eternal Servitude možemo ponoviti kod ove karte, i definitivno karta koja se vredi igrati u vrlo sličnim špilovima, s tim što je Eternal Servitude ipak za klasu bolja karta.
Imajte na umu to da Shadow Essence prvi kopiju karte, a ne izvlači je direktno iz špila, što znači da u vašem N’Zoth špilu potencijalno možete imati dve kopije Cairne Bloodhoof ili bilo koje druge vredne Deathrattle karte, koju onda zatim iznova možete da oživite sa Eternal Servitude.
Da je ova karta koštala jednu manu manje, bila bi previše dobra, tako da mislimo da je ova cena baš po meri i fer. Ne treba smetnutni s uma da nezavisno od toga kog miniona izvučete, uvek ćete dobiti 5/5 plus efekat karte, pa tako u krajnjem slučaju i da izvučete Crystalline Oracle, opet će to biti 5/5 minion sa dobrim efektom, dakle vrednost ove karte u pravom špilu je gotovo uvek zagarantovana.
Iako ne vidimo ovu kartu da će biti popularna kao Eternal Servitude, svakako je vidimo kao izbor za koji će se neki igrači odlučiti i staviti u svoj špil, pogotovo ako meta bude sporija, jer nam praktično garantuje ekstra vrednost u borbi resursa protiv nekog drugog sporijeg špila.
Inače, ljudi su ovu kartu već počeli da zovu i Lyra nerf, jer van specifičnih špilova nema neku preveliku vrednost, i pritom košta čak 6 mana, pa ju je teško reciklirati sa Lyrom.
Devour Mind
Nakon dve arena karte i dve kombo karte, stigle su na red i dve klasične “lopovske” Priest karte. Od te dve, Devour Mind je svakako dosadnija, jer u suštini predstavlja skuplji Thoughtsteal, koji nam pritom daje samo jednu kartu više od njega, pa su zato i ovu kartu, baš kao i Shadow Essence gore, ljudi več počeli da vide više kao Lyra nerf, nego kao kartu sa nekom specifičnom ulogom.
Problem sa ovom kartom je vrlo jednostavan, Thoughtsteal se nekada igrao u Control Priestu, ali je vremenom izgubio mesto u njemu jer je postala previše spora i pre svega previše nepouzdana karta. A ako je Thoughtsteal izgubio svoje mesto u špilovima, onda ova karta nikada ni neće imati šansu, jer nam daje još i manju vrednost za svoju skuplju cenu.
Jedini svet u kome možemo da vidimo da se ova karta igra je onaj u kome je meta postala toliko spora i toliko orijentisana na borbu resursa, da će nam se zapravo isplatiti da “vučemo” tri karte iz protivničkog špila jer će u proseku garantovati neku vrednost.
U control mečevima, vrednost ove karte svakako raste, pogotovo i zbog toga što dobijamo nove resurse koje pritom ne vučemo iz špila, odnosno ne zalazimo dublje u Fatigue, a to je situacija koja se ranije i više nego često dešavala u mečevima kao što su Control Priest protiv Control Warriora, da partija bude odlučena Fatigueom.
No, kada budemo pričali o Priest legendarnoj, shvatićemo da će Priestu Fatigue, ako baš do takve mete dođe, biti poslednja stvar koja će da stvara probleme.
Ono što je sigurno, karta je sasvim fin dodatak tematskim i zabavnim “pun lopovluk” Priest špilovima, ali teško da će ikada naći svoje mesto u takmičarskim listama.
Embrace Darkness
Druga lopovska karta je po svojoj formi negde u sredini trougla Mind Control-Entomb-Corruption. Po svojoj ceni je slična Entombu, po “odloženosti” podseća na Corruption, dok po tome da preuzimate kontrolu nad minionom direktno sa table slična je kao Mind Control. U ceo taj miks, opet po ceni i odloženosti preuzimanja, može malo da nas asocira i na Sylvanas.
Na internetu su mnogi Hearthstone fanovi bili skloni ka tome da odbace ovu kartu kao sporu, nepouzdanu i generalno lošu, uz komentare ala “protivnik će jednostavno da trejduje” ili “vi već primate damage” i slično.
Ipak, čini nam se da ne shvataju da ova karta svoju glavnu moć pokazuje u izuzetno sporim Control Priest listama gde najčešće ni nećete imati neke minione na tabli. Ako vaš protivnik odigra turn 6 na praznoj tabli nekog jakog miniona, recimo Cairne Bloodhood, i vi uzvratite sa Embrace Darkness, jel će stvarno da vam bude problem to što će i da primite malo damagea usput?
Naravno, ne tvrdimo da je Embrace Darkness sad nekakva neverovatno dobra karta, ali mislimo da su mnogi prerano preterali sa osuđevanjem ove karte i mislimo da je ovo tip Spella koji bi svaki Preist voleo da ima u špilu u nekom Control matchupu, jer praktično vrlo slično radi kao i Sylvanas, s tim što u pravim okolnostima ne dozvoljava protivniku da uopšte odgovori na krađu.
Dakle da, u pitanju je veoma spora karta koja zahteva određene odgovarajuće okolnosti da bi iz nje izvukli dobru vrednost, ali definitivno nije karta koju treba olako odbaciti i da smo ovako nešo imali u “vanila” vreme Hearthstonea, verujte nam da bi se igralo. A sada, ostajemo na da vidimo u kom će se pravcu razviti meta i da li će u njoj biti mesta za ovako spore karte.
Obsidian Statue
Karta koju je Kripp dobio za predstavljanje i karta koja je rame uz rame sa Eternal Servitude kao jedna od najkvalitetnijih karata koje je Priest dobio u ovoj ekspanziji.
Da su 4/8 statsi sa Tauntom sasvim ok pokazao nam je Primordial Drake, koji se brzo pokazao kao jedna od dokazano najboljih Epic karata prošlog seta.
Iako u tom smislu Obsidian Statue nema momentalni AoE efekat kao Primordial Drake, za svega jednu manu više ova karta nam nudi mnogo više toga. Protiv Aggro špilova Lifesteal nam daje mogućnost stabilizacije jer ćemo se u proseku lečiti bar za 8, a onda preko toga tu je i garantovano ubistvo nekog protivničkog miniona.
Na sve to, ova karta ima Deathrattle efekat, što je vrlo važno ukoliko je igramo u nekom N’Zoth špilu, pošto omogućava preko potreban način da preživimo taj potez, jer N’Zoth špilovi često imaju problem da jednostavno umru u trenutku kada odigraju N’Zotha.
Naravno, Obsidian Statue se savršena uklapa i sa Eternal Servitude, jer ga možemo vratiti nazad za svega 4 mane, ili uz malo sreće da ga dobijemo ranije na tabli kao 5/5 uz Shadow Essence.
Veoma svestrana i odlična defanzivna karta koju praktično svaki sporiji Priest želi u špilu, bilo da je klasični Control Priest, bilo da je Deathratle Quest N’Zoth Priest, pa možda čak i Inner Fire + Divine Spirit špilovi, jer ima dobre statse za taj kombo.
Jedine zaista slabe tačke ove karte su njena cena, jer 9 mana često može da bude previše i prekasno, kao i to što je veoma, veoma ranjiva na Silence efekte, jer bilo koji Silence potpuno sakati ovu kartu.
Archbishop Benedictus
Došli smo i do prve legendarne Priest karte u ovom setu – Archbishop Benedictus, i imamo za nju samo tri slova – AUF.
Iako, sasvim smo sigurni, ovo u suštini predstavlja poprilično lošu kartu, jedna stvar je sigurna – ovako treba da izgleda jedna legendarna karta. Jedinstven i ogroman efekat su reči kojima bi opisali ono što radi Archbishop Benedictus.
Ako je iko ikada sumnjao u to da je Priest pravi Hearthstone lopov, a ne Rogue, sada su sumnje otklonjenje. Zašto da ukrademo protivniku jednu, dve ili tri karte, kad sve to možemo očas da rešimo jednom kartom i ukrademo mu čitav špil? Upravo to radi Archbishop Benedictus: u trenutku kada ga odigrate, on napravi kopije svih preostalih karata u protivničkom špilu i pomeša ih u vaš špil.
Zašto bismo ikada ovo uradili? Pa, pre svega iz zabave, jer ovo je definitivno karta namenjena za zabavne deckove, a ne za one čiji je primarni cilj da pobede. Pozitivni efekti ovog mešanja karata u špil su i to što sasvim sigurno nikada nećete otići u Fatigue, i štaviše, ova karta je direktni i surovi kaunter svim “mill” špilovima, koji se zasnivaju na tome da vas što pre odvedu u Fatigue, kao što su Mill Rogue i nekada Mill Druid. Pa eto, ako su vam se ikada smučili mill špilovi, ovo vam je idealna karta da ih ubijete u pojam.
Osim odbrane od Fatiguea i zabave, zaista ne vidimo nikakvu drugu upotrebnu vrednost ove karte, ali to nije strašno, jer kao što su i mnogo iskusniji ljudi od mene rekli – nije svaka karta napravljena da bude deo teir 1 špila i to je sasvim u redu. Nama je prevashodno bitno da karte budu originalne, zabavne i jednistvene, ako već nisu tier 1 materijal, a Archbishop Benedictus svakako ispunjava sve te uslove.
Shadowreaper Anduin
Još ste sa nama? Pravo da vam kažem, ne znam ni ja kako sam došao do ovde, ali eto, stigli smo polako do kraja teksta. Poslednja karta za danas je Priest Death Knight Hero karta – Shadowreaper Anduin.
Battlecry efekat je definitivno moćan i fin odgovor na recimo Jade Druid tablu, ali se lako može naći upotreba i protiv raznih drugih špilova, pogotovo ukoliko se protivnik previše izloži na tabli, ne okečujući ovako nešto.
Ono što je posebno dobro je cena od 8 mana, jer nam omogućava da odmah iskoristimo i Hero Power. Defnitivno karta koju pre svega vidimo u “Reno” Priest špilovima, samo u standardu bez Renoa, ali sa Kazakusom i drugom i ključnom kartom tog tipa – Raza the Chained.
Raza nam omogućava da ovaj Hero Power koristimo besplatno, što otvara prostor za mnoge OTK mogućnosti, od kojih je svakako najočiglednija ona sa 2x Radiant Elemental i 2x Shadow Visions, ali je ona i previše spora i komplikovana da bi bila realna kao ozbiljan takmičarski špil.
Iako vam “na papiru” Voidform, kako je ime novog Hero Powera, možda izgleda slabo, imajte na umu da je to kombinovani efekat dve poprilično skupe karte, Shadowform i Auctionmaster Beardo, koje zajedno koštaju i 6 mana i plus dva mesta u špilu i plus Beardo efekat nije trajan, već traje koliko i on ostaje u životu i plus za razliku od Beardoa, Hero Power se obnavlja svaki put kada odigramo bilo koju kartu, ne samo Spell.
Tako da je u neku ruku ova karta i ubila Beardoa kao kartu, bar što se Priesta tiče, gde je jedino i igran upravo u Shadowform špilovima, ali to nije toliko bitno jer je ipak u pitanju neutralna karta.
Kakve su vaše ideje za Shadowreaper Anduin špil?
Toliko za danas u ovom Priest specijalu, a mi se čitamo sutra sa novim setom analize karata.
Autor: Nikola Savić