Tokom vikenda smo imali prilike da probamo Destiny 2 betu (čitaj demo) koji nas je ostavio pa… ravnodušnim. Destiny 2 se na prvi pogled jako malo razlikuje od prvog dela, ali i ubacuje neke interesantne dodatke.
Na početku demoa birate klasu od tri ponuđene, koje su postojale i u prvom delu, a to su Titan, Hunter i Warlock. Svaka klasa se odlikuje pod-klasama kao i u prvom delu, ali bi dodatnu svežinu dodala nova klasa koje, nažalost, nema. Po odabiru klase, upadate u intro misiju koja je vrlo skriptovana i objašnjava premisu nastavka kroz eksplozije, dijaloge, pucnjavu i sve to liči na Call of Duty. Tu sam već bio skeptičan.
Vaš lik je naoružan do zuba i otključane su sve sposobnosti kao i pod klase. Imate i mali izbor alternativnog oružja koje možete da menjate čisto da ne bude totalno monotono ili ako preferirate da koristite drugu vrstu oružja u odnosu na ponuđeno.
Prilikom prolaska kroz linearni intro, oružje ostavlja sjajan osećaj po kojem je Bungie poznat, tako da je sam gunplay unapređen u odnosu na prvi deo, iako je već tamo bio vrlo, vrlo dobar. Sjajan dodatak je to što su odvojili mačeve, bacače raketa i snajpere u posebnu kategoriju, što znači da možete da nosite dva primarna oružja u isto vreme (na primer pulse rifle kao primarno i auto rifle kao sekundarno oružje). Sa jedne strane ovo je dobro, ali s obzirom da municija (u PVE) za jaka oružja pada vrlo retko, nećete imati puno prilike da koristite svoj najmoćniji arsenal. Srećom, developeri su rekli da će poraditi na ovom problemu tako da se nadamo da ćemo videti poboljšanje kad igra bude izašla.
Svaka klasa ima novu, dodatnu, magiju koja je dobrodošli dodatak. Sem za Huntera, ova treća magija je dizajnirana tako da bude neki benefit za tim i svaka ima dve varijante. Warlock može da napravi krug oko sebe koji ili pojačava sebe i tim ili ih leči, dok Titan ima dve vrste štita koje tim može da koristi kao zaklon. Hunter međutim ima dve verzije dodža, ali tim nema nikakav benefit od toga.
Super magije su poboljšane što se tiče mehanike, ali su unazađene što se tiče cooldown-a. Novi, „lebdeći“ super Dawnblade pod-klase je super zabavan za izvođenje, ali previše dugo ćete čekati na isti. To ne važi samo za super magije već i za ceo magijski arsenal. Granate i melee napadi se večno čekaju, a rade vrlo malu štetu. Ovo je zbog balansa u PVP-u koji je bio veliki problem prvog dela. Ali pošto sam ja igrao najviše PvE, magije mi trenutno izgledaju slabo i beskorisno. Ako direktna granata ne može da ubije najslabijeg neprijatelja, onda tu postoji očigledan problem.
Posle intro sekcije, igra vas pošalje u već poznati interfejs gde birate vašu destinaciju. U beti, dostupne su dve PvP mape i jedan Strike (PvE instanca). Pričaćemo prvo o PvE jer sam najviše vremena u prvom delu proveo u instancama i raidovima.
Strike kroz koji smo imali priliku da prođemo pod imenom „The Inverted Spire“, ne donosi ništa preterano novo u odnosu na prethodni deo. Par platformskih delova je sve što razdvaja ovaj strike od starih. Poslednji boss je interesantan doduše, jer se okruženje ruši kako mu health opada i time propadate kroz kulu na svakih recimo 30%. Po ubijanju bosa, dolazimo do najbitnijeg dela, loot.
Loot je vrlo čudan sad i nismo sigurni da će takav ostati i u konačnoj verziji igre. Posle svakog PvP meča ili instance, sigurno vam ispada legendarno oružje sa predefinisanim statistikama. Ne znamo da li su kompletno izbacili RNG ili da će svaka instanca imati mogućnost ispadanja nekog oružja kao na primer što je u WoW-u. Ovo su možda uradili zbog balansa sa PvP a i zbog vrlo lošeg RNG sistema u prvom delu (proklet bio Cryptarče!).
PvP sam najmanje igrao jer sam imao dosta problema sa konekcijom, ali ono što sam zaključio je da je dosta sporiji u odnosu na prvi deo i više izbalansiran. Nisam imao prilike da spamujem magije tj. granate kao ni super magiju. Čini mi se da je sad PvP fokusiran na čist FPS skill nalik onome iz Halo-a.
U beti su bile ponuđene dve mape od kojih je jedna kontrolna mapa, a druga novi mod koji je sličan CS DE mapama (postavljanje bombi). Smanjen je format sa 6v6 na 4v4 što smanjuje haos koji je postojao u prvom delu. Sa ovim formatom, lakše se prave strategije i lakše se kreće po mapama jer vas ne očekuju baš iza svakog ćoška. Mape su prelepe i vrlo brzo se uče. Ove dve se dosta razlikuju jedna od druge tako da ne verujemo da će zagriženim Destiny PvP igračima brzo dojaditi.
Sve u svemu, Destiny 2 više izgleda kao ogroman content patch za prvi deo koji će naplaćivati. Očekivao sam da ću videti nešto potpuno drugačije s obzirom na loše kritike prvog dela. Grafika je ostala na istom nivou, možda malo poboljšana, priča je neuverljiva za početak s obzirom od čega su se sve odbranili u prvom delu, a oružja su tehnički ista samo sa boljim osećajem pucanja. Vidi se da su se više fokusirali na PvP, kao da žele da Destiny 2 bude esport. Mislim da će im se to odbiti o glavu ako igrači to ne budu želeli.
Ostaje nam samo da se nadamo da će popraviti nedostatke i poboljšati stvari iz prvog dela jer ovaj demo nije bio baš motivisajuć, barem što se PvE segmenta tiče. Destiny 2 izlazi šestog septembra za konzole odnosno dvadesetčetvrtog oktobra za PC i nadamo se nećemo opet razočarati.
Autor: Igor Totić
Pristup beti omogućio Computerland