Projekat Overwatch League predstavlja jedan od najvećih, najambicioznijih i najskupljih esport projekata u istoriji, gde Blizzard želi da približi tradicionalan način takmičenja u sportovima onome što danas imamo u esportu.
Koncept timova vezanih za gradove je ono što Blizzard forsira, a što je esportu mahom potpuno strano, tako da ćemo videti kako će se kultura “gradskih” timova preneti na esport polje. Želja Blizzarda je da stvori bazu fanova timova vezanih za gradove domaćine, da se navijači osećaju kao da zaista navijaju za “svoje” kada prate Overwatch tim iz grada odakle su oni i gde žive.
Prema nekim procenama, ovo takmičenje donosiće i do 720 miliona dolara godišnjih prihoda, ali isto tako može biti i potpuni fijasko, i naravno sve će zavisiti od toga koliko će pametno Blizzard da izvede ceo projekat.
Danas ponovo pričamo o Overwatch League jer je Blizzard sinoć predstavio prvih 7 vlasnika timova i lokacije gradova-domaćina klubova koji će se takmičiti u ovom prestižnom takmičenju, kao i vlasnike timova koji će igrati u tim gradovima. Koliko je mesto u ovom takmičenju ekskluzivno, govori podatak da mesto u njemu, odnosno licenca, košta dobrih 20 miliona dolara.
Pa da vidimo koji su to gradovi. Prvi je Boston, gde je mesto u Ligi kupio vlasnik popularnog tima američkog fudbala “Patriote” (New England Patriots), Robert Kraft. Drugi je Njujork, gde je lincenca došla u ruke Džefa Viltona, vlasnika bejzbol kluba Njujork Metsi. Kao što vidimo, bogati vlasnici sportskih klubova ozbiljno ulažu u ovo esport takmičenje.
Sa druge strane, tu su i predstavnici tradicionalih esport ekipa. Vlasnik NRG Esports, Endi Miler, zakupio je mesto u Ligi kao domaćin u San Fancisku, dok je vlasnik tima Immortals, Noa Vinston, pikirao Los Anđeles kao mesto za njegov tim u Overwatch Ligi. I na kraju, što se SAD tiče, suvlasnik i izvršni direktor tima Misfits, Ben Spunt, je “zaključao” Floridu, odnosno dva grada na Floridi, Majami i Orlando.
Američkim timovima-gradovima se pridružuje i kineski Šangaj, gde je mesto zakupljeno od strane kompanije NetEase, glavnog Blizzardovog partnera za tržište Kine, kao i Seul gde će vlasnik tima biti Kevin Čou.
Plan je da prva “probna” sezona Lige krene krajem ove godine, a da se ceo projekat u punom obimu pokrene u narednoj godini.
Svaki od vlasnika timova takođe dobija licencu da organizuje do 5 Overwatch esport događaja u svojim gradovima-regionima, gde će moći da učestvuje svako ko želi i ko se kvalifikuje, a čija je ideja da se otkrivaju novi talenti.
Sav prihod od lige biće podjednako deljen između svih timova i organizatora, kako bi se osiguralo stabilno finansiranje timova i igrača, a takođe Blizzard planira da pokrene i načine da sami igrači i publika podrže svoje omiljene timove specijalnim predmetima u igri, čijom kupovinom deo novca ide baš tim timovima.
I dalje nismo sigurno šta da kažemo o ovome, sa jedne strane nivo ozbiljnosti i količina finansija uloženih u sve nam garantuju da se svemu pristupa sa pokrivenim svim aspektima, ali sa druge strane ništa od ovoga ne znači da će Liga biti uspešna ukoliko ne bude imala svoju publiku. A Overwatch, iako neverovatno popularna igra sa preko 30 miliona prodatih kopija, i dalje ne uspeva da se izgradi kao popularni esport, jer i pored svoje neosporive zabave kao igra, i dalje ima problema da publiku zainteresuje kao spektatorski esport.
Takođe, jako se oseća “izveštačenost” svega, jer nije u pitanju organsko razvijanje scene, koje se za tradicionalne esportove uvek pokazivalo kao najbolje. Proteklih meseci su mnogi tradicionalni esport timovi raspustili svoje Overwatch sastave jer prosto nisu videli svoju perspektivu u okruženju “bogatih” koje Blizzard želi da izgradi.
Ista je stvar i sa organizatorima turnira, upadljivo je odsustvo Overwatch turnira ove godine, a problem nije u želji organizatora da ih prave, već u tome što Blizzard praktično nikome ne daje licence za organizovanje istih, ubijajući tako nezavisne organizatore i prirodno razvijanje Overwatch esport zajednice.