U skorašnjem istraživanju sajta Gamopo, 60% intervjuisanih eksperata u eSports industriji se složilo da nameštanje mečeva može predstavljati ozbiljan problem u budućnosti, pre svega zahvaljujući rastućoj popularnosti i interesovanju za ovo tržište.
Izbor esports ličnosti, menadžera timova, kastera, trenera i analitičara je izrazio svoja mišljenja o nameštanju esports mečeva, uglavnom se slažući da je u pitanju realan problem. Neki, kao poznati Dota 2 komentator Dejvid “Blaze” Dillon su ga pripisali pre svega regionalnim divizijama sa slabijom ekonomskom i organizacionom stabilnošću.
Drugi, kao Dota 2 i CS:GO komentator Kim Larson, su uporedili situaciju sa onom koja već postoji u tradicionalnim sportovima, dok su ostali odbacili ovo pitanje zbog drakonskih kazni prisutnih u esports industriji.
Dota 2 analitičar Alan “Nahaz” Bester je izneo i detaljne procene zarada i mogućih gubitaka i zaključio: “Na kraju, nameštanje mečeva u Doti je gotovo sigurno ograničeno samo na tier 2-3 timove u manje razvijenim regionima. Može se zaključiti da podsticaj za nameštanje opada što je veće takmičenje i što timovi imaju veće šanse da učestvuju u jačim LAN-ovima”.
Nameštanje je u većini slučajeva prekršaj koji vodi do doživotne zabrane u većini liga i takmičenja i efektivno znači kraj karijere za prekršioca. Imajući i to na umu nekoliko velikih skandala je potreslo esports zajednicu tako da je čak i veliki Valve otišao toliko daleko da banuje dvadeset i jednog Counterstrike Global Offensive igrača. CS:GO nije jedina igra sa ovom vrstom skandala jer je i više Dota 2 igrača bilo banovano poslednjih godina, a ubedljivo najveći skandal se desio na Starcraft 2 sceni, kada je u 2015. godini nekoliko igrača i trenera, uključujući i Life-a, jednog od najboljih StarCraft 2 igrača i BlizzCon šampiona, bilo optuženo i osuđeno na zatvorske i novčane kazne.
Intervju sa esports ekspertima u celosti na engleskom možete naći na sajtu Gamopo.