Imali smo prilike da beta testiramo novu klasu za Diablo 3, popularnog Necromancera, nakon što je nedavno vraćen na beta server. Uz povratak i dodatno balansiranje nove klase, u ovoj verziji servera su uvršteni i njegovi setovi, kao i prvi pogled na neke od Legendary predmeta kroz Kanai’s Cube. Na ovaj način smo imali uvid i u potencijalne buildove koje ćemo ubuduće moći da igramo.
Pre nego što se upustimo u buildove i ostale end-game detalje, osvrnućemo se na osnovne moći i na generalni osećaj klase kroz levelovanje. Iako sposoban da radi single target Dps, Necromancer sija u AoE situacijama – što više neprijatelja, to bolje! To je pre svega zbog mehanike leševa koji ostaju za protivnicima kao jedinstven resurs i koje zatim Necromancer koristi da nanosi štetu. Pre svega tu treba napomenuti fantastični Corpse Explosion, moć koju je neverovatno zabavno i zadovoljavajuće koristiti za potpuno uništenje svega unakolo! Glavna zamerka koju imamo na Necromancera tokom levelovanja je što mu kriva moći fluktuira neverovatno često, već nakon svega nekoliko nivoa, i to između veoma moćnog i veoma slabog. Taj faktor nema ni jedna druga klasa i definitivno je nešto što bi Blizzard mogao bolje da izbalansira. Ukoliko ostane ovako, za buduće sezone bismo svakako preporučili levelovanje u grupi.
Što se tiče moći, Necromancer ima nekoliko generalnih tema, kao i par aspekata kojima ih može prožeti. Teme, iz kojih proizilaze i kasniji buildovi, su Bone (uglavnom napada na daljinu koščatim projektilima), Pet (armije mrtvih ljubimaca: kosturi, golemi, itd.), Curses (kletve koje debuffuju neprijatelje, korisnije kao podrška u grupnoj igri). Većina od njih zatim mogu da imaju razne aspekte, kao napr. Blight (poison), Blood (korišćenje HP-a za moć i lečenje), Frost (Crowd Control i usporavanje) i standardni Physical. Ovo omogućava potencijal izgradnje Necromancera na mnogo različitih načina i jako je zabavno mešati rune i razne moći i pravljenje novih kombinacija i sinergija.
Po načinu igre, Necromancer je jako sličan Sorcereru i Plague Doctoru, što je odgovarajuće pošto je i on Intelligence klasa, iako se generalno igra dosta bliže borbi nego preostale dve. Dosta je spor, tako da mu je veoma dobrodošao bonus na kretanje kroz predmete, Paragon poene i upotrebu Blood Rush moći (njegov teleport).
Kada su setovi u pitanju, trenutno ih ima ukupno 4 i uglavnom se bave proširenjem funkcionalnosti Necromancerovih osnovnih tema. Prvi set je orijentisan ka upotrebi miniona, kostura i golema, koji će raditi većinu posla, dok ih Necromancer usmerava iz pozadine i pomaže nuke moćima (pre svega sjajni Army of the Dead) kada zagusti. Trenutno deluje da je ovaj set i najsnažniji, mada je još rano i sigurno će proći još nekoliko talasa balansiranja pre konačne procene. Sledeći set je Blood orijentisan i njegova glavna tema je upotreba Blood Rusha sa svim runama i žongliranje stackova bonusa na izgubljen HP i dodatnu štetu – gde situacija sa previše stackova može da dovede Necromancera do granice samoubistva, ali mu zato Dps multiplikator bude i nekoliko hiljada procenata. Ovi stackovi imaju i komponentu za lečenje, pa ih je moguće žrtvovati nekoliko da bi se stabilizovao. Ovaj set je svakako mehanički najzahtevniji.
Sledeći set je tzv. Meleemancer set, koji se oslanja najviše na upotrebu Bone Armor moći, koja uz ovaj set stvara kovitlac oko Necromancera, nanoseći štetu protivnicima i povećavajući izdržljivost. Koristi se u paru sa Grim Scythe osnovnom moći, ali glavni problem ovog seta je što Bone Armor u osnovi traje 60 sekundi, ali ima i cooldown od 10 sekundi i multiplikator nije dovoljno veliki da opravda toliku pauzu, što znači da nije praktičan za upotrebu kao glavni izvor Dps-a. Moguće je da će postojati Legendary predmeti koji bi se mogli upariti sa ovim setom i omogućiti praktičniju upotrebu Bone Armora.
Poslednji set koji smo isprobali je Pestilence set koji bi po temi i imenu trebao da se odnosi na Blight aspekt klase. Međutim, ispostavlja se da se ovaj set koristi uz Bone Spear i Corpse Lance moći koje nemaju puno veze sa Blight temom. Deluje kao da se tim iz Blizzarda malo zbunio kad je birao teme i efekte kad je ovaj set u pitanju. U praksi, ovaj set na momente može da stvori prave kiše koščatih projektila na ekranu za ultimativno AoE čišćenje! Osećaj i izgled kad se to desi su vrlo impresivni, ali glavna mana je što takve situacije zahtevaju jako puno pripreme kroz navlačenje protivnika u grupice i postavljanje svega baš kako treba.
Koji su konačni utisci? Pa, Necromancer svakako nije gotov. Balansiranje definitivno zahteva još posla, a neke rune ili čak moći uopšte ni ne rade. Dobar deo art elemenata još uvek nije implementiran, od ikonica za moći i likove, do delova glasovne glume, vizuala moći, itd. Ali ništa od toga nije negativno – sve je to deo rada na novoj klasi, i beta je tu da se sve to isproba.
Kada sve radi kako treba, Necromancer je fantastično zabavan za igru. Vidi se da je Blizzardov tim vrlo pažljivo pristupio reinvenciji svega što nam je poznato u vezi Necromancera iz Diabla 2 i verno ga preneo u D3 ruho, zajedno sa D3 tretmanom da je sve eksplozivnije, veće i bombastičnije, što Necromanceru kao rok zvezdi među klasama izuzetno pristaje.Još uvek ne znamo datum izlaska Necromancera, ali ćemo pratiti njegov razvoj i jedva čekamo da dođe i u live verziju igre!
Autor: Miljan Truc