Nastanak i razvoj elektronskog sporta je snažno uticao na Južnu Koreju i na njene gejmere. Korejanci su postali najbolji igrači u svim igrama a šta je konkretno uticalo na to? U ovom teksu govorim o prvim korejskim esports pokretima I njihovom uticaju na razvoj globalnog esportsa kasnije.
U Južnoj Koreji su nastala takmičenja u Starcraft Brood Waru, što je dovelo do razvijanja esports organizacija. Ove organizacije su privlačile razne sponzore, uglavnom vezane za IT sektor a ovi sponzori su tražili samo najbolje rezultate od svojih timova, tako da su ti timovi morali da se organizuju u posebnim timskim kućama u kojima su boravili i trenirali igrači. Tako organizovani timovi su postizali odlične rezultate zbog mogućnosti praćenja performansa igrača i njihovih treninga, da bi time razvijali nove strategije. Takođe su mogli svi zajedno da komentarišu promene u patchevima i da prilagođavaju stare ili da razvijaju nove strategije. Sa kolektivnim raspolaganjem informacija igrači i treneri su bili konstantno upoznati sa igrom i na taj način su postizali najbolje rezultate. Na taj način bi se iz velike grupe najboljih igrača izuzeli bolji i od najboljih kao što su u Brood Waru bili Boxer, Flash, Jaedong i ostali. Korejanci su tada uvideli značaj jakih esports zajednica i imali su sreću u tome da je državna privreda Južne Koreje bila fokusirana na IT sektor, pa je samim tim i društvo uopšte bilo okrenuto prema novom vidu zabave u esportu, a mladi su u tome videli potencijal, a sve je to na kraju razvilo najjaču nacionalnu esports zajednicu na svetu.
Deceniju kasnije, esport se razvija u ostatku sveta, pionirski timovi i klanovi postaju najjače organizacije kao i organizacije koje su organizovale turnire bez nagradnih fondova ili sa jako malim fondovima sada organizuju ogromne turnire u velikim halama i sa nagradnim fondovima koji pariraju najpoznatijim sportskim šampionatima. Brzom razvoju esporta su se najbolje prilagodile jače i savremenije države i nacije, ali i one su se ugledale na Južnu Koreju i na njenu esport strukturu. Timovi i organizacije su počeli da prave timske kuće i skupljali su igrače i iz svojih i iz stranih država. Na međunarodnim takmičenjima, Korejanci su i dalje bili dominantni, pogotovo u Starcraftu. Razlog tome je sasvim sigurno razvijenija i iskusnija struktura, dok su na primer u igrama kao što je Dota Kinezi bili dominanti, iz sličnog razloga.
Kod Korejanaca je jako važan pojam da je velika populacija gejmera i da mogu komunicirati na jednom jeziku, što je pogotovo važno za timske igre. Mnogi timovi često gledaju da imaju igrače iste nacionalnosti ili barem da su im maternji jezici slični da bi mogli da komuniciraju što preciznije i lakše. Zbog toga je Britancima, Amerikancima i svima kome je engleski maternji jezik dosta lako jer imaju širok izbor igrača koji ne moraju biti iste nacionalnosti, a čak i onima kome engleski nije maternji jezik ali ga tečno govore, jer je engleski najzastupljeniji jezik i sigurno je najzastupljeniji u globalnoj esports zajednici.
Moderan razvoj esporta je postao centralizovan u Sjedinjenim Američkim Državama, prvenstveno zbog svoje infrastrukture i razvijene privrede. Amerikanci su počeli da razvijaju nove vidove esports takmičenja sličnih aktuelnim sportskim takmičenjima poput školskih takmičenja, tj. takmičenja između koledža i univerziteta na državnom nivou. Takođe, ti koledži i univerziteti daju stipendije igračima koji se bave esportom, što je novina u ovoj industriji, a svakako je veoma važna stvar jer stipendirani igrači ne moraju da se brinu o budućnosti nakon karijere ili biranja jednog između karijere u esportu ili karijere nakon školovanja. Sve ovo utiče na američko društvo uopšte i na njihov stav prema esportu, a takođe stimuliše buduće profesionalne gejmere.
Amerikanci su shvatili nacionalni značaj u esportu i u cilju im je da razviju svoju esports scenu bolje nego Korejanci, a iz dana u dan im se pridružuju i ostale države i nacije poput Švedske, Finske, Francuske i drugih.