U dve serije zakrpa koje su bile dostupne igračima na Steam-u stigle su popravke Dota 2 Matchmaking Ranked sistema. Dosadašnji ležerni Valveov sistem je mnogima izazivao glavobolje, i dok razne polemike koliko je samo bodovanje precizno ostaju, ovaj put su bar rešene, ili dovedene pred rešenje neke sitnice koje su nervirale igrače, uglavnom vezane za sve one koji se ponašaju bahato unutar Dota 2 mečeva.
Prvi peč je doneo samo jednu promenu, vezanu za količinu reportova dostupnih igračima, pošto su se mnogi žalili (osnovano) na količinu reportova koje mogu da upotrebe u toku nedelje. U igri koja postoji toliko dugo da se nepoznavanje mete, itemizacije i osnova taktike i strategije tokom meča ne tolerišu, a svi imaju dostupnu voice komunikaciju preko koje mogu da ispolje svoje nezadovoljstvo, i usput postoje mehanizmi da se igra “protiv” svog tima – velika količina dostupnih prijava igrača za negativno ponašanje je neophodna. Upravo to je nedostajalo igračima poslednjih par meseci pa mnogi uopšte nisu dobijali nove reportove.
- Količina reportova dostupna igračima je direktno povezana sa brojem odigranih mečeva.
- Protivničke igrače je moguće prijaviti samo za zloupotrebe komunikacionog sistema.
Drugi peč je bio mnogo obimniji i strogo fokusiran na MMR sistem promene, uglavnom se obazirući na želje igrača izražene preko na Reddit-u. Da ljudi iz Valvea i IceFrogova ekipa pomno prate Reddit topice je odavno poznato a ovaj put su poslušali skoro sve glavne želje.
Update je doneo:
- Povezivanje naloga sa ličnim telefonskim brojem – odavno postojeća opcija iz CS:GO, za koju se nadamo da će da oteža stalno menjanje naloga, smanji količinu smurfovanja, botovanja i drugih vrsti zloupotreba. Ranked partije koje funkcionišu po sistemu MMR su dostupne samo igračima koji su Steam nalog povezali sa brojem telefona, i počinjući od 4. maja ovaj sistem će biti u punoj primeni.
- Pojedinačno prijavljivanje – za sve koji obeleže ovu opciju naravno, u praksi znači da pojedinačni igrači više neće igrati Ranked mečeve sa grupama od 2-3 igrača koji igraju grupne (party) Ranked mečeve. Nešto što odavno nervira sve koji su se posvetili MMR igrama jer se često na ovaj način ekipa unutar sebe deli na grupice koje rade jedne protiv drugih, ili ima prednost nad protivničkim timom koji je čitav sastavljen od pojedinačnih igrača.
- Promene grupnog MMR sistema – da bi se smanjila razlika u klasi između igrača jer je kod mnogih igrača solo MMR daleko veći od grupnog MMR. Od sada, kada prijavite grupu, ako je razlika između solo i grupnog MMR nekog igrača prevelika, sistem će u obzir uzeti njegov solo MMR pa će i u protivničkom timu prosečni MMR biti veći. Sve ovo donosi do boljeg balansa mečeva.
- Izmene Low Priority kaznenog sistema. Od sada on pored broja potrebnih mečeva sa sobom nosi i period kada vam je Ranked sistem nedostupan, naravno sa vremenskim ograničenjima koja se povećavaju za česte posetioce Low Priority-ja. Maksimalni period će biti četiri dana i one najproblematičnije igrače će sigurno odgovoriti od igranja Ranked mečeva ili bar toksičnog ponašanja.
- Bolji sistem detekcije i kažnjavanja za upotrebe botova (koji je izgleda uklonio hiljade akauntova već po objavi peča)
- Promene u regionima Dubai, Indija i Južna Afrika koji su zbog niske populacije često korišćeni za zloupotrebe MMR farmanja. U ovim regionima Ranked mečevi više nisu dostupni.
- Strožiji kazneni sistem za igrače koje sistem prepozna da namerno feeduju ili šalju timske kurire u smrt namerno. (nadamo se da ovo neće negativno uticati na midlane igrače koji neobazrivo koriste kurira)
Iako je peč verovatno mogao biti bolji, a sam sistem strožiji, na ovaj način je bar ostvaren prvi korak u popravci Dota 2 MMR sistema koja je neophodna. Ležerni Valve pristup bez mnogo banovanja i bez stroge kontrole game mastera ima mnogo problema kada je primenjen u Dota 2, ali možda na osnovu ovih promena može da se gradi bolji sistem.
Najvažnije je da Valve nije ostao gluv na želje svoje igračke populacije, i da sve brže reaguje na poruke zajednice.
Čitav update u originalu možete pogledati OVDE.